Sprendimas gali būti atidėtas iki šešių mėnesių, manoma, kad oficialus pareiškimas bus paskelbtas trečiadienį arba vėliau.
D. Trumpui „nereikia nuspręsti jau rytoj“, sakė vienas iš šaltinių.
Prezidento administracija nuo praėjusių metų grasina įvesti muitus maždaug 25 proc. importuojamų automobilių – tokiu būdu siekiama apsaugoti JAV automobilių gamybos sektorių, tapusį amerikiečių gamybos simboliu.
Gegužę pastarąjį sprendimą D. Trumpas jau buvo atidėjęs 180 dienų, o grasinimai Europos automobilių industrijos atstovams sukėlė nemažai nerimo.
Rugsėjį D. Trumpo administracija susitarė su Japonija derybų metu neįvesti muitų.
Pernai Vašingtonas ir Pietų Korėja pasiekė susitarimą, kuriuo Seulas įsipareigojo dar plačiau atverti rinką JAV automobilių gamintojams.
JAV prekybos sekretorius Wilburas Rossas, pirmasis iškėlęs nacionalinio saugumo klausimą kaip priežastį naujiems muitams priimti, teigė, kad papildomų importo mokesčių gali neprireikti prieš tai „labai gerai pakalbėjus“ su ES, Japonijos ir kitų šalių automobilių gamintojais.
„Viliamės, kad derybos, kurias vedėme su atskiromis įmonėmis apie jų investavimo planus, atneš pakankamai vaisių ir galiausiai nebereikės pradėti vadinamojo 232-ojo sekcijos tyrimo“, – „Bloomberg Television“ reporteriams sakė W. Rossas.
Pramonės šaltiniai, su kuriais antradienį kalbėjosi AFP žurnalistai, taip pat pabrėžė pasiryžimą padaryti tam tikrų nuolaidų, kad pasiektų susitarimus.
Tačiau gali būti, kad tokios įmonės, kaip Vokietijos BMW, nenorės įsitraukti į panašius susitarimus – įmonė JAV yra gerokai išsiplėtusi, tad nauji muitai gamintoją paveiktų kur kas mažiau.
Kadenciją baigiantis Europos Komisijos pirmininkas Jeanas Claude‘as Junkeris interviu su Vokietijos spauda teigė manantis, kad JAV artimiausiu laiku jokių naujų muitų ES automobilių importui neįves.
Naujausi komentarai