Pereiti į pagrindinį turinį

Kaliningradas geležinkelius keičia į laivus

2023-03-13 03:00

Per Lietuvą dar juda traukiniai su prekėmis Kaliningrado sričiai, tačiau pats tranzito klausimas iš esmės baigiamas išsemti.

Reisai: naujausias Rusijos jūrų keltas „General Černiachovskij“ nuo praėjusių metų pabaigos plaukioja iš Ust Lugos į Baltijską.
Reisai: naujausias Rusijos jūrų keltas „General Černiachovskij“ nuo praėjusių metų pabaigos plaukioja iš Ust Lugos į Baltijską. / „Morvesti.ru“ nuotr.

Visiškas tranzito atsisakymas

Praėjusią savaitę, tiksliau, kovo 2 d., Lietuvos Prezidentas Gitanas Nausėda pasakė, kad remtų Lietuvos geležinkelių sprendimą visiškai atsisakyti Rusijos ir Baltarusijos krovinių tranzito per Lietuvą. Tai siejama ir su visišku Rusijos krovinių tranzito į Kaliningrado sritį nutraukimu.

Toks Lietuvos Prezidento pasisakymas jau nebesukėlė isterijos Rusijoje, kokia buvo pernai, kai Lietuva buvo atsisakiusi geležinkeliais gabenti prekes, kurioms taikomos sankcijos.

Ar Lietuva visiškai atsisakys krovinių tranzito į Kaliningrado sritį, kol kas neaišku. Lietuvoje niekas iš valdžios atstovų nenori priimti tiesioginio sprendimo.

Pernai Lietuvos geležinkeliais iš viso gabenta apie 31 mln. t krovinių, metinis 2,89 mln. t Rusijos tranzito į Kaliningrado sritį kiekis neatrodytų didelis nuostolis.

Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė teigė, kad Lietuvos geležinkeliai gali tiesiogiai priimti sprendimą, su kokiais partneriais dirbti.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikino, kad, prieš priimdami sprendimą atsisakyti vežti Rusijos ir Baltarusijos krovinius, Lietuvos geležinkeliai turi įvertinti savo galimybes, kaip suvaldyti dėl krovinių netekties kilusias rizikas.

Pernai Lietuvos geležinkeliai gabeno net 39 proc. mažiau krovinių nei 2021 m. Šiemet krova vėl traukiasi.

Vertinant, kad pernai Lietuvos geležinkeliais iš viso gabenta apie 31 mln. t krovinių, metinis 2,89 mln. t Rusijos tranzito į Kaliningrado sritį kiekis neatrodytų didelis nuostolis.

Ketinimas: į Kaliningrado sritį planuojama paleisti ir kruizinį laivą „Princess Anastasia“ su žaidimų automatais ir kazino. Rosmorport.ru nuotr.

Reikės papildomų laivų

Ką pajustų Kaliningrado sritis, jei Lietuva, kaip to nori jos valdžia, ne politiniu, o geležinkelininkų sprendimu, visiškai nutrauktų tranzitą?

Kaliningrado srities gubernatorius Antonas Alichanovas teigė, kad padėtis nebūtų tokia beviltiška, kokia atrodė praėjusių metų vasarą. Anot jo, dabar iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį prekes gabena 18 laivų, tarp jų ir šeši dideli keltai. Kovo pabaigoje po remonto turi pradėti plaukioti ir dar vienas keltas – „Baltijsk“.

A. Alichanovo teigimu, keltai yra visiškai pilni, į juos susidaro spūstys.

Krovinius gabenantys automobilių transportu Rusijos verslininkai aiškino, kad susiduria su daugybe problemų. Ne visada pavyksta krovinius įtalpinti į artimiausią keltą, tenka laukti kito. Jūrų keltai nepritaikyti priimti vairuotojus. Kol keltas plaukia su pakrautais krovininiais automobiliais, jų vairuotojams tenka skristi į Kaliningradą lėktuvais. Rusijoje neįprasta, kad puspriekabės keltais keliautų be vairuotojų.

Jei Lietuva visiškai nutrauktų krovinių tranzitą į Kaliningrado sritį, tektų papildomai ieškoti keltų, kurie gabentų prekes.

Kovo 3 d. Kaliningrado srities gubernatorius A. Alichanovas tikino, kad jie neturi duomenų, jog Lietuva visiškai nutrauks geležinkelių tranzitą. Jo teigimu, Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovai yra kalbėję su ES institucijų atstovais, kurie tikino, kad Lietuvos noras atsisakyti Rusijos ir Baltarusijos krovinių tranzito nesiejamas su Kaliningrado srities aprūpinimu.

Vieta: Kaliningrado srities Baltijsko uostas tapo svarbiu transporto mazgu, kurio tikslas – pakeisti Rusijos tranzitą geležinkeliais per Lietuvą. Rosmorport.ru nuotr.

Skyrė pinigų laivams

Nuo praėjusių metų vasaros, kai kilo ažiotažas dėl sankcionuotų krovinių tranzito per Lietuvą draudimo į Kaliningrado sritį, pačioje Rusijoje įvyko tam tikrų pokyčių.

Karas Ukrainoje parodė, kad Rusija yra susilpnėjusi, kaip ir jos ambicijos primesti kitiems savo sąlygas. Europoje niekas nebeįsiklauso į Rusijos grasinimus taip, kaip būdavo anksčiau.

Lietuvos valdžia taip pat padarė išvadas iš kategoriško sprendimo pernai. Nė vienas politikas tiesiogiai nesiūlo uždaryti geležinkelių tranzito į Kaliningrado sritį. Sprendimą priimti paliekama, kaip sakoma, iešmininkui, t. y. Lietuvos geležinkeliams.

Kaliningrado srities gubernatorius A. Alichanovas užsiminė apie tai, kad  rengiamasi variantui, jei visiškai būtų uždarytas prekių tranzitas geležinkeliais per Lietuvą. Jo teigimu, Rusijos valdžia iš biudžeto papildomai skyrė 5,5 mlrd. rublių trims jūrų keltams ir konteineriniams laivams pritraukti. Šie laivai Kaliningrado uoste turėtų atsirasti maždaug per du tris mėnesius. Tokiu atveju iš Rusijos Leningrado srities į Kaliningrado sritį nuolat plaukiotų 22 laivai, iš jų aštuoni devyni – jūrų keltai.

Su jūrų keltais pradėti plukdyti ir Rusijos gyventojų lengvieji automobiliai. Sausį ir vasarį buvo po du reisus. Gyventojų automobilius ir žmones plukdė naujausi Rusijos jūrų keltai „Maršal Rokosovskij“ ir „General Černiachovskij“. Jie pritaikyti gabenti automobilius, geležinkelių vagonus, bet ne žmones. Rusijos gyventojai skundėsi blogu oru Baltijos jūroje ir sunkiomis sąlygomis keltuose. Kaliningrado srities valdžia ramina, kad sąlygos bus geresnės, nes tarp Sankt Peterburgo ir Kaliningrado pradės kursuoti kruizinis laivas „Princess Anastasia“, kur bus ir žaidimo automatų, ir kazino.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų