Pereiti į pagrindinį turinį

Ka­li­ning­ra­do pla­nuo­se – nau­ji uos­tai

2013-09-23 12:16
Vidmanto Matučio nuotr.

Ru­si­jos Ka­li­ning­ra­do sri­tis neat­si­sa­ko pla­nų sta­ty­ti nau­jus uos­tus ir iš anks­to įvar­di­ja, kad jie tu­rės kon­ku­ruo­ti su Klai­pė­da.

Pas­lap­tin­gas in­ves­tuo­to­jas

Ka­li­ning­ra­do sri­ty­je bu­vo su­reng­tas Bal­ti­jos trans­por­to fo­ru­mas. Šios sri­ties inf­rast­ruk­tū­ros mi­nist­ro pa­va­duo­to­jas Alek­se­jus Kliu­ne­vas ti­ki­no, kad pla­nuo­ja­mas sta­ty­ti Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nis uos­tas jau tu­ri in­ves­tuo­to­ją. Kas jis, mi­nist­ro pa­va­duo­to­jas neį­var­di­jo – kol kas in­ves­tuo­to­jas ne­va ne­no­rin­tis vie­šu­mos, jis ke­ti­nan­tis „išei­ti į vie­šu­mą“ per ar­ti­miau­sią mė­ne­sį. Tuo pat me­tu ti­ki­na­ma, kad yra kom­pa­ni­jos, ku­rios pa­si­ren­gu­sios sa­vo kro­vi­nius krau­ti per bū­si­mą­jį Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nį uos­tą.

A.Kliu­ne­vas pa­tei­kė ir nau­jų de­ta­lių apie Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nį uos­tą. Pla­na­vę to­kį uos­tą sta­ty­ti Aist­ma­rė­se ar­ba Ka­li­ning­ra­do įlan­ko­je prie Bal­ga pu­sia­sa­lio, da­bar ka­li­ning­ra­die­čiai nu­ro­do nau­ją vie­tą – prie Jan­tar­nij gy­ven­vie­tės.

Nu­ma­ty­ti mi­li­jar­dai

Ru­si­jos trans­por­to mi­nist­ras Vik­to­ras Olers­kis jau ne­tgi įvar­di­jo, kad Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nio uos­to sta­ty­ba pra­si­dės po dve­jų me­tų.

„Mes esa­me rea­lis­tai ir su­pran­ta­me, kad sta­ty­ti gi­lia­van­de­nį uos­tą Ka­li­ning­ra­do sri­ty­je rei­kės eta­pais. Šiais me­tais iša­na­li­zuo­si­me ir įver­tin­si­me in­ves­ti­ci­jų srau­tus, 2014-aisiais vyks pro­jek­ta­vi­mo dar­bai, o 2015 me­tais pra­si­dės Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nio uos­to sta­ty­bos. Pa­ra­le­liai tu­ri­me ge­rin­ti mui­ti­nės ad­mi­nist­ra­vi­mo veik­lą, kad pri­trauk­tu­me ne tik Ka­li­ning­ra­do sri­ty­je dir­ban­čias kom­pa­ni­jas“, – aiš­ki­no V.Olers­kis.

Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nio uos­to sta­ty­ba yra įtrauk­ta į Ru­si­jos trans­por­to sis­te­mos vys­ty­mo 2010–2015 me­tais fe­de­ra­li­nę pro­gra­mą, taip pat Ru­si­jos vals­ty­bi­nę Ka­li­ning­ra­do sri­ties so­cia­li­nio ir eko­no­mi­nio vys­ty­mo pro­gra­mą. To­kio uos­to sta­ty­bai Ru­si­jos inf­rast­ruk­tū­ros vys­ty­mo pro­gra­mo­je nu­ma­ty­ta 18 mi­li­jar­dų rub­lių, ver­ti­nant li­tais – apie 1,4 mi­li­jar­do. Mi­nė­ta Ru­si­jos inf­rast­ruk­tū­ros vys­ty­mo fe­de­ra­li­nė pro­gra­ma tu­ri bū­ti įgy­ven­di­na­ma iki 2020 me­tų.

Kon­ku­ren­tas „pri­bal­tams“

Pag­rin­di­niai ak­cen­tai pri­sta­tant Ka­li­ning­ra­do gi­lia­van­de­nį uos­tą yra to­kie: „neuž­šą­lan­tis gi­lia­van­de­nis uos­tas, į ku­rį at­plauks dideli lai­vai, tu­rės su­da­ry­ti kon­ku­ren­ci­ją Pri­bal­ti­kos (taip Ru­si­jo­je, kaip so­viet­me­čiu, te­be­va­di­na­mos Lie­tu­va, Lat­vi­ja ir Es­ti­ja) uos­tams“.

Nors Ru­si­ja yra įtrau­ku­si Ka­li­ning­ra­do sri­ties gi­lia­van­de­nio uos­to sta­ty­bą į fe­de­ra­li­nio in­ves­ta­vi­mo pla­nus, trans­por­to mi­nist­ras V.Olers­kis ma­no, kad pro­jek­tui vys­ty­ti bū­ti­nas ge­ne­ra­li­nis in­ves­tuo­to­jas. Neo­fi­cia­liai to­kiu in­ves­tuo­to­ju bu­vo įvar­di­ja­ma pa­sau­li­nė kon­tei­ne­rių ga­be­ni­mo lai­vy­bos kom­pa­ni­ja „Maersk Li­ne“. Bet ky­la abe­jo­nių, kam jai uos­tas Ka­li­ning­ra­do sri­ty­je, jei ji jau su­kū­rė Bal­ti­jos jū­ros kon­tei­ne­rių pa­skirs­ty­mo cent­rą ne­to­lie­se esan­čia­me Len­ki­jos Gdans­ko uos­te?

Tarp in­ves­tuo­to­jų, bent to­kių, su ku­riais de­ra­ma­si, bu­vo įvar­di­ja­ma ir Ru­si­jos naf­tos gi­gan­tė kom­pa­ni­ja „Ros­neft“.

Priims fut­bo­li­nin­kus

Be gi­lia­van­de­nio uos­to, Ka­li­ning­ra­do sri­ties Pio­ners­ko ra­jo­ne ar­ba jau mi­nė­ta­me Jan­tar­nij mies­te­ly­je pla­nuo­ja­ma sta­ty­ti apie 5 mi­li­jar­dus rub­lių (apie 390 mln. li­tų) kai­nuo­sian­tį keleivinį/kruizinį uos­tą.

Tei­gia­ma, kad ja­me bus dvi kran­ti­nės. Tai tu­rė­tų bū­ti di­džiu­lis mo­der­nus įren­gi­nys.

Ga­li­ma pa­ly­gin­ti, kad šiuo me­tu Klai­pė­do­je bai­gia­mas sta­ty­ti Klai­pė­dos ke­lei­vių ir kro­vi­nių ter­mi­na­las su ga­li­my­be švar­tuo­ti tris lai­vus vie­nu me­tu (iš es­mės nau­jas ke­lei­vi­nis-krui­zi­nis uos­tas), be pri­va­žia­vi­mo ke­lių tvar­ky­mo, kai­nuos iki 300 mln. li­tų. Klai­pė­do­je bai­gia­mas sta­ty­ti ke­lei­vių ir kro­vi­nių ter­mi­na­las at­ro­dys kaip nykš­tu­kas prieš pa­na­šų ob­jek­tą Ka­li­ning­ra­do sri­ty­je. Nau­jas keleivinis/kruizinis ter­mi­na­las Ka­li­ning­ra­do sri­čiai rei­ka­lin­gas kaip inf­rast­ruk­tū­ros dalis 2018 me­tais Ru­si­jo­je ren­giant pa­sau­lio fut­bo­lo čem­pio­na­tą. Ka­li­ning­ra­de vyks vie­nas iš šio čem­pio­na­to eta­pų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų