Rusijos Kaliningrado sritis neatsisako planų statyti naujus uostus ir iš anksto įvardija, kad jie turės konkuruoti su Klaipėda.
Paslaptingas investuotojas
Kaliningrado srityje buvo surengtas Baltijos transporto forumas. Šios srities infrastruktūros ministro pavaduotojas Aleksejus Kliunevas tikino, kad planuojamas statyti Kaliningrado giliavandenis uostas jau turi investuotoją. Kas jis, ministro pavaduotojas neįvardijo – kol kas investuotojas neva nenorintis viešumos, jis ketinantis „išeiti į viešumą“ per artimiausią mėnesį. Tuo pat metu tikinama, kad yra kompanijos, kurios pasirengusios savo krovinius krauti per būsimąjį Kaliningrado giliavandenį uostą.
A.Kliunevas pateikė ir naujų detalių apie Kaliningrado giliavandenį uostą. Planavę tokį uostą statyti Aistmarėse arba Kaliningrado įlankoje prie Balga pusiasalio, dabar kaliningradiečiai nurodo naują vietą – prie Jantarnij gyvenvietės.
Numatyti milijardai
Rusijos transporto ministras Viktoras Olerskis jau netgi įvardijo, kad Kaliningrado giliavandenio uosto statyba prasidės po dvejų metų.
„Mes esame realistai ir suprantame, kad statyti giliavandenį uostą Kaliningrado srityje reikės etapais. Šiais metais išanalizuosime ir įvertinsime investicijų srautus, 2014-aisiais vyks projektavimo darbai, o 2015 metais prasidės Kaliningrado giliavandenio uosto statybos. Paraleliai turime gerinti muitinės administravimo veiklą, kad pritrauktume ne tik Kaliningrado srityje dirbančias kompanijas“, – aiškino V.Olerskis.
Kaliningrado giliavandenio uosto statyba yra įtraukta į Rusijos transporto sistemos vystymo 2010–2015 metais federalinę programą, taip pat Rusijos valstybinę Kaliningrado srities socialinio ir ekonominio vystymo programą. Tokio uosto statybai Rusijos infrastruktūros vystymo programoje numatyta 18 milijardų rublių, vertinant litais – apie 1,4 milijardo. Minėta Rusijos infrastruktūros vystymo federalinė programa turi būti įgyvendinama iki 2020 metų.
Konkurentas „pribaltams“
Pagrindiniai akcentai pristatant Kaliningrado giliavandenį uostą yra tokie: „neužšąlantis giliavandenis uostas, į kurį atplauks dideli laivai, turės sudaryti konkurenciją Pribaltikos (taip Rusijoje, kaip sovietmečiu, tebevadinamos Lietuva, Latvija ir Estija) uostams“.
Nors Rusija yra įtraukusi Kaliningrado srities giliavandenio uosto statybą į federalinio investavimo planus, transporto ministras V.Olerskis mano, kad projektui vystyti būtinas generalinis investuotojas. Neoficialiai tokiu investuotoju buvo įvardijama pasaulinė konteinerių gabenimo laivybos kompanija „Maersk Line“. Bet kyla abejonių, kam jai uostas Kaliningrado srityje, jei ji jau sukūrė Baltijos jūros konteinerių paskirstymo centrą netoliese esančiame Lenkijos Gdansko uoste?
Tarp investuotojų, bent tokių, su kuriais deramasi, buvo įvardijama ir Rusijos naftos gigantė kompanija „Rosneft“.
Priims futbolininkus
Be giliavandenio uosto, Kaliningrado srities Pionersko rajone arba jau minėtame Jantarnij miestelyje planuojama statyti apie 5 milijardus rublių (apie 390 mln. litų) kainuosiantį keleivinį/kruizinį uostą.
Teigiama, kad jame bus dvi krantinės. Tai turėtų būti didžiulis modernus įrenginys.
Galima palyginti, kad šiuo metu Klaipėdoje baigiamas statyti Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas su galimybe švartuoti tris laivus vienu metu (iš esmės naujas keleivinis-kruizinis uostas), be privažiavimo kelių tvarkymo, kainuos iki 300 mln. litų. Klaipėdoje baigiamas statyti keleivių ir krovinių terminalas atrodys kaip nykštukas prieš panašų objektą Kaliningrado srityje. Naujas keleivinis/kruizinis terminalas Kaliningrado sričiai reikalingas kaip infrastruktūros dalis 2018 metais Rusijoje rengiant pasaulio futbolo čempionatą. Kaliningrade vyks vienas iš šio čempionato etapų.
Naujausi komentarai