Pasaulyje – daug oro uostų, kai kurie iš jų yra milžiniški. Štai JAV Džordžijos valstijoje esantis Atlantos Hartsfieldo-Jacksono oro uostas per 2015 m. aptarnavo 100 mln. keleivių. Palyginimui: Lietuvos oro uostai per tą laiką aptarnavo apie 4,2 mln.
Atlantos Hartsfieldo-Jacksono oro uostas įtikinamai įveikė Kinijos sostinės Pekino tarptautinį oro uostą, kuriam prieš metus buvo prognozuota pirmoji vieta pasaulio didžiausių oro uostų sąraše.
Pasak tarptautinės statistikos, Hartsfieldo-Jacksono oro uostas pernai aptarnavo per 100 mln. keleivių, taigi apie 5,5 proc. daugiau nei 2014 m.
Atlanta pirmauja todėl, kad Džordžijos valstijos strateginė padėtis JAV leidžia Hartsfieldo-Jacksono oro uostui būti tašku, kur susikerta didžioji dalis oro kelių. Iš Atlantos į daugumą Amerikos regionų, kur gyvena apie 80 proc. šalies gyventojų, galima nuskristi maždaug per 2 val.
Tiesa, pasak Hartsfieldo-Jacksono oro uosto atstovų, ateityje jis norėtų būti įvardijamas ne užimčiausiu oro uostu pasaulyje, nes dėl to daugelis žmonių vengia per čia keliauti, bijodami grūsčių, bet oro uostu, per kurį keliauja daugiausia žmonių pasaulyje.
Jau aštuoniolika metų Hartsfieldo-Jacksono oro uosto niekam nepavyko nurungti – nors iššūkį amerikiečiams bandė mesti kinai, pernai Pekino oro uoste keleivių srautai sumenko, t.y. keleivių skaičius 2015 m. padidėjo apie 4,4 proc., bet to nepakako Atlantos oro uostui aplenkti. Ekspertai tai sieja su sulėtėjusia Kinijos ekonomika.
Įspūdingą augimą pernai demonstravo Jungtiniuose Arabų Emyratuose esantis Dubajaus tarptautinis oro uostas.
Iš šeštosios pozicijos, kurią užėmė 2014 m., šis oro uostas pernai pakilo net į trečiąją. Keleivių skaičius šiame oro uoste augo net 10,7 proc. Dubajaus oro uostas, be kita ko, tapo didžiausiu pagal aptarnautus tarptautinius skrydžius. Jis pagal šį rodiklį aplenkė iki šiol pirmavusį Jungtinės Karalystės sostinės Londono Hitrou oro uostą.
Antrasis pagal užimtumą JAV – Čikagoje esantis O'Hare oro uostas. Pasauliniame sąraše šiam milžiniškam oro uostui atiteko 4-oji vieta.
Pernai keleivių augimas O'Hare oro uoste siekė net 9,8 proc. Aviacijos ekspertai sako, kad prie šio augimo reikšmingai prisidėjo pagrindinių oro uosto kilimo ir nusileidimo takų rekonstrukcija. Anksčiau oro uoste nuolats formuodavosi lainerių spūstys, o dabar šias problemas oro uosto administracija efektyviai išsprendė.
Pagal lėktuvų nusileidimo ir pakilimo dažnį Amerikos oro uostai – nepralenkiami.
Štai Atlantos Hartsfieldo-Jacksono oro uoste pernai lėktuvai kilo ir leidosi net 882 497 kartus. Čikagos O'Hare – 875 136. Trečias pagal šį rodiklį buvo Teksaso valstijos didmiesčio Dalaso Fort Worth oro uostas, kuriame 2015 m. įvykdyti 681244 pakilimai ir nusileidimai. Toliau rikiuojasi Los Andželo (655 564) ir tik tuomet Pekino (590 169) tarptautiniai oro uostai.
Pernai daugėjo kelionių oro transportu. Užfiksuotas augimas – 6,1 proc.
Augo ir krovinių gabenimo apimtys (6,4 proc.). Didžiausiu pasaulio krovinių gabenimo centru išliko Kinijos didmiesčio Honkongo tarptautinis oro uostas. Antrojoje vietoje liko JAV Tenesio valstijoje esančio Memfio miesto, o trečiojoje – Kinijos Šanchajaus miesto oro uostai.
Užimčiausių oro uostų pasaulyje dešimtukas
1. Atlantos Hartsfieldo-Jacksono oro uostas: 2015 m. aptarnavo 100 mln. keleivių.
2. Pekino tarptautinis oro uostas: 89,9 mln.
3. Dubajaus tarptautinis oro uostas: 78 mln.
4. Čikagos O'Hare tarptautinis oro uostas: 76 mln.
5. Tokijo Hanedos tarptautinis oro uostas: 75 mln.
6. Londono Hitrou oro uostas: 74,9 mln.
7. Los Andželo tarptautinis oro uostas: 74,3 mln.
8. Hongkongo tarptautinis oro uostas: 68 mln.
9. Paryžiaus Charles de Gaulle oro uostas: 65 mln.
10. Dalaso Fort Worth oro uostas: 64 mln.
Lietuvos oro uostai (Vilniaus, Kauno ir Palangos): 4,2 mln.
Naujausi komentarai