Antras bandymas sudėtingomis oro sąlygomis nutūpti Islamabade buvo lemtingas lėktuvui "Airbus-321" ir visiems jo keleiviams.
Skrido labai žemai
Pakistano privačios oro bendrovės "Airblue" lėktuvas su 152 žmonėmis vakar rengdamasis tūpti po skrydžio iš Karačio įsirėžė į kalvas netoli Pakistano sostinės Islamabado.
"Jis artėjo prie miesto nuo Margalos kalnų pusės. Smarkiai lijo, – pasakojo vietos gyventojas Ahsanas Mukhtaras, kuris tapo katastrofos liudininku. – Tada jis nukrito ir subyrėjo į šipulius. Pakilo liepsnos, bet lietus greitai užgesino gaisrą."
Televizijos "Express 24/7" žurnalistė Anjum Rahman pasakojo mačiusi, kaip lėktuvas skrido virš pat namų stogų.
"Aš nustebau, kodėl jis neskrenda aukščiau artėdamas prie kalvų. Po trijų ar keturių minučių išgirdau garsų sprogimą", – pasakojo moteris.
Antras bandymas – lemtingas
Pirminiais duomenimis, katastrofa įvyko dėl prastų oro sąlygų. Pakistane dabar yra lietaus sezonas, dėl tiršto rūko matomumas Islamabade pastarosiomis dienomis buvo prastas.
Dėl blogų oro sąlygų ir intensyvių skrydžių sostinės oro uosto dispečeriai nukreipė lėktuvą skristi antrą ratą. Iki tūpimo likus dviem minutėms dispečeriai prarado ryšį su įgula ir netrukus suprato, kad įvyko katastrofa.
Virš miškingų Margalos kalvų netoli Islamabado buvo matyti tirštų juodų dūmų debesis, ore ratus suko sraigtasparnis. Žurnalistai pranešė įvykio vietoje matę smarkiai sudarkytus ir apdegusius kūnus.
Islamabado oro uoste pradėjo rinktis katastrofą patyrusio lėktuvo keleivių artimieji. Jie raudojo, laukdami žinių. Kelios dešimtys žmonių laukė prie didžiausios miesto ligoninės ir puldavo prie kiekvieno atvykstančio greitosios pagalbos automobilio.
"Renkame kūnų dalis"
Pareigūnai iš pradžių pateikė prieštaringos informacijos apie išgyvenusius katastrofą. Informacijos ministras Qamaras Zamanas Kaira sakė, kad gyvi liko aštuoni žmonės, bet Islamabado policijos viršininko pavaduotojas B.Yameenas teigė, jog gelbėtojai gyvųjų nerado. Vėliau paaiškėjo, kad pastarasis buvo teisus.
Gelbėtojai sakė žmonių nuolaužose turį ieškoti plikomis rankomis, ir kad jų darbui trukdo ugnis bei tiršti dūmai.
Lėktuvas sudužo stačiame ir tankiu mišku apaugusiame šlaite, kur nėra jokių kelių, todėl katastrofos vietą sunku pasiekti ir sraigtasparniais, ir pėsčiomis.
"Nesumaitotų kūnų randama labai mažai. Iš esmės renkame kūnų dalis ir dedame jas į maišus", – pranešė B.Yameenas.
Laimės kūdikis
Banko direktorius Irshadas Kassimas skraido į Islamabadą kiekvieną savaitę. Tą patį jis ketino daryti ir vakar ryte, bet paskutinę akimirką persigalvojo.
"Žinau, kad Islamabado oro uostas yra kalnuotoje vietovėje ir kad ten daug žaibuoja. Ryte išgirdau, kad sinoptikai prognozuoja smarkias liūtis, ir nusprendžiau neskristi", – pasakojo vyras, dabar dėkojantis likimui.
"Pažiūrėjęs į televizorių, pažvelgiau į savo trijų dukterų nuotrauką", – šitaip į kraupias naujienas reagavo vyras, kuris dar ilgai negalėjo atgauti žado.
Populiarus maršrutas
Oro bendrovė "Airblue" buvo įsteigta 2004 m. Jos lėktuvai "Airbus A320" ir "Airbus A321" vykdo skrydžius tarp stambiausių Pakistano miestų, taip pat skraido į Mančersterį, Muskatą ir kelis Jungtinių Arabų Emyratų miestus.
Oro maršrutas Karačis–Islamabadas yra vienas populiariausių Pakistane.
"Airbus A321" yra septyniais metrais pailginta orlaivio "Airbus A320" versija. Jis turi galingesnius variklius, sustiprintus stabdžius.
Sudužęs "Airbus A321" buvo pagamintas 2000 m. ir, "Airblue" atstovų teigimu, jokių techninių problemų neturėjo.
Skaudžiausios šių metų katastrofos
Gegužės 22 d. 158 žmonės žuvo, kai iš Dubajaus skrendantis oro bendrovės "Air India Express" lėktuvas tūpdamas Indijos Mangaloro oro uoste nuslydo nuo tako ir nuriedėjo nuo miškingo šlaito. Katastrofą išgyveno septyni žmonės.
Gegužės 12 d. leisdamasis Tripolio oro uoste sudužo oro bendrovės "Afriqiyah Airways" keleivinis lėktuvas "Airbus A330-200". Žuvo 103 žmonės, išgyventi pavyko tik aštuonerių metų berniukui iš Olandijos.
Balandžio 10 d. Rusijoje, prie Smolensko, katastrofą patyrė Lenkijos prezidento Lecho Kaczyńskio lėktuvas "Tu-154", kuriuo, be pirmosios šalies poros, skrido dar 94 aukšti pareigūnai. Išgyventi nepavyko niekam.
Sausio 25 d. "Ethiopian Airlines" keleivinis lėktuvas "Boeing 737-800" tik pakilęs iš Beiruto oro uosto nukrito į Viduržemio jūrą. Visi 95 juo skridę žmonės žuvo.
Naujausi komentarai