Pereiti į pagrindinį turinį

Lenkija pradeda tyrimą dėl Rusijos vaidmens prezidentinio lėktuvo katastrofoje

2016-02-04 19:15
BNS inf.
Antoni Macierewiczius
Antoni Macierewiczius / Reuters nuotr.

Lenkijos dešiniųjų vyriausybė ketvirtadienį pradėjo naują tyrimą dėl Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofos 2010 metais Rusijoje, tvirtindama, kad ankstesnio tyrimo metu buvo „nuslėpti“ svarbūs faktai, nurodantys į „Rusijos atsakomybę“.

Per lėktuvo katastrofą, kuri laikoma didžiausia per visą pokarinę Lenkijos istoriją, žuvo tuometinis šalies prezidentas Lechas Kaczynskis (Lechas Kačinskis) ir dar 95 kartu skridę aukšto rango pareigūnai.

Jis buvo konservatyvios spalio mėnesį rinkimus laimėjusios partijos „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS) lyderio Jaroslawo Kaczynskio (Jaroslavo Kačinskio) brolis dvynys.

Dešinieji politikai tvirtina, kad ši katastrofa nebuvo nelaimingas atsitikimas, nors ir Lenkijos, ir Rusijos atliktų tyrimų išvadose sakoma, jog nelaimė įvyko dėl piloto klaidos, blogo oro ir prasto dispečerių darbo.

Skelbdamas apie naują tyrimą gynybos ministras Antoni Macierewiczius (Antonis Macerevičius) sakė, kad anksčiau buvo ignoruojamos išvados, kurias padarė Lenkijos vyriausybės specialioji komisija, kuri „aiškiai ir nedviprasmiškai pripažino, kad Rusija yra atsakinga už šių įvykių eigą“.

Kaip konkrečiai Rusija yra susijusi su šiuo įvykiu A.Macierewiczius nenurodė.

„Pagrindiniai faktai ir informacija, kuri iš pagrindų keičia mūsų požiūrį į įvykius, buvo nuslėpti“, – sakė jis ir pridūrė, kad įkalčiai taip pat buvo sunaikinti.

„Šie akivaizdūs faktai buvo atmesti“ galutinės ataskaitojs, kuri buvo atlikta vadovaujant ankstesnei Lenkijos liberaliajai vyriausybei, išvadose, pridūrė jis.

A.Macierewiczius tvirtina kad „nėra priimtos jokios teorijos“, kokia yra tikroji šios katastrofos priežastis.

Pasak jo naujajame tyrime pagrindinis dėmesys bus skiriamas „įvykiams, susijusiems su lėktuvo renovacija (remontu Rusijoje) – kas anksčiau nebuvo tirta“.

Įtardamas įkalčių slėpimą jis kalbėjo apie „daugiau kaip 400 lapų informacijos ir pranešimų, įteiktų Lenkijos armijos generaliniam štabui, sunaikinimą“.

„Ten buvo valstybinių institucijų pranešimai, kuriuose detalizuojami specialiųjų tarnybų pasirengimai, kad būtų išvengta tiesos atskleidimo“, – sakė jis.

Lėktuvas sudužo Rusijos Katynės miške, kai juo Lenkijos valstybinė delegacija skrido į tūkstančių lenkų karininkų žudynių 1940 metais minėjimo renginį; iki 1990 metų Kremlius neigė, kad šią egzekuciją vykdė sovietinis saugumas.

2015 metais Lenkijoje surengta nuomonių apklausa rodo, kad 22 proc. apklaustųjų tiki, jog ši katastrofa buvo teroro aktas.

Kiti apklaustieji minėjo kitus veiksnius – 37 proc. manė, kad pilotai buvo verčiami tupdyti lėktuvą, nors tvyrojo tirštas rūkas.

Pasak A.Macierewicziaus, naujajai 21 nario komisijai vadovaus bendrovės „Boeing“ ir NASA inžinierius, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos konsultantas Waclawas Berczynskis (Vaclavas Berčynskis).

Joje bus ir užsienio ekspertų: amerikietis teismo medicinos profesorius Michaelas Badenas (Maiklas Badenas), britų aviacijos inžinierius, skryd-ių saugumo konsultantas Frankas Tayloras (Frenkas Teiloras), danų inžinierius, pilotas, verslininkas ir išradėjas Glennas Joergenssenas (Glenas Jorgensenas) ir rusų ekonomistas Andrejus Ilarionovas, buvęs prezidento Vladimiro Putino patarėjas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų