Pereiti į pagrindinį turinį

„McDonald's“ ir „Renault“ traukiasi iš Rusijos: šalis grįš į akmens amžių?

2022-05-18 10:15
DMN inf.

Rusija bandys kurti panašius prekių ženklus perpirkusi ar nusavinusi restoranus ar gamyklas, praneša LNK.

„McDonald's“ era Rusijoje baigėsi, JAV greitojo maisto milžinas, atnešęs Vakarų skonio ir laisvės gūsį dar 1990-aisiais, jau užveria duris Rusijoje amžiams. 

„Tai – eros pabaiga. Tai buvo šaltojo karo nuosmukio simbolis, atsiradęs praėjus vos keliems mėnesiams po Berlyno sienos griuvimo ir likus porai metų iki visos Sovietų Sąjungos griūties“, – kalbėjo istorijos profesorius Karl Qualls.

„McDonald's“ buvo Perestroikos, Michailo Gorbočiovo ir pačios Rusijos atsivėrimo pasauliui simbolis, bet Vladimiras Putinas, pradėjęs karą Ukrainoje, vėl Rusiją izoliuoja. „McDonald's“ nemato ateities šalyje agresorėje ir paskelbia nusprendęs galutinai pasitraukti iš Rusijos. Iki tol veiklą buvo tik įšaldęs. 

 Scanpix nuotr.

Prie tinklo restoranų vėl nusidriekė ilgos rusų eilės.

„Liūdna, „McDonald's“ – tai visa epocha, 1990-aisiais ten praėjo pirmieji mano gimtadieniai, tai ištisa istorija“, – kalbėjo rusė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Ne visi rusai su šypsena laukia „Dėdės Vanios“ – rusiško „McDonald's“ analogo. 

„Pamatėme naujieną, kad viskas baigta, nebebus „McDonald's“, o bus tik „Dėdė Vania“ ar panašiai“, – sakė kalbintas rusas.

Amerikos mėsainių galiūnė dar vakar patvirtino – Rusijoje parduoda savo 850 restoranų. Ieškos pirkėjo, kuris įdarbintų jos 62 tūkst. darbuotojų, o kol sandoris bus baigtas „McDonald's“ pats toliau mokės jiems algas.

Arūnas Laurinaitis: Rusija grįš į akmens amžių

„Kadangi „McDonald's“ yra simboliškas visų šalių demokratijos atspindys, Amerikos požiūris į Rusiją. Rusija tapo agresyvi šalis ir visos kompanijos, kurios rūpinasi savo reputacija, priima atitinkamus sprendimus“, – teigė Lietuvos pramoninkų konfederacijos viceprezidentas Arūnas Laurinaitis.

Išėjus „McDonald's“ Rusijoje atsiras šio pasaulyje žinomo prekinio ženklo kopijų, tačiau identiškai atkartoti receptūrą, pateikimą ir patirtį neįmanoma. Ilgainiui Rusijoje atsiras didžiulė nostalgija senam geram „McDonald's“ suvožtiniui.

Išėjus „McDonald's“ Rusijoje po metų–dviejų atsiras didžiulė nostalgija tikram burgeriui.

„Rusijos sprendimai priklausys nuo politikų. Šiuo metu Dūmoje yra svarstoma, kaip suteikti teisę vietinei administracijai perimti tų kompanijų valdymą, kurių akcininkai yra iš taip vadinamų nedraugiškų šalių. Tame nutarime taip pat įtrauktas paralelinis importas, t. y. Rusija, panašiai kaip Kinija, prisideda prie tų šalių, kurios nevertina intelektualinės nuosavybės. Prekiniai ženklai, kurie atėjo į Rusiją, tampa niekiniais. Rusijos atskirose dalyse, kur žiūrima į tarptautinę teisę, egzistuoja baimė nuostoliams dėl įvairių ieškinių. Yra kuriami labai panašūs prekiniai ženklai, kad sąskambis, spalvos, išdėstymas, pavadinimai būtų panašūs į buvusį. Kaip ir kiekviena šeimininkė tą patiekalą ruošia skirtingai, taip ir restoranuose reikalinga turėti know how – patirtį ne tik kaip pagaminti produktą, bet ir kaip jį patiekti, t. y. visa aptarnavimo kultūra. Išėjus „McDonald's“, mano supratimu, Rusijoje po metų–dvejų atsiras didžiulė nostalgija tikram burgeriui“, – kalbėjo A. Laurinaitis. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Jie grįš į akmens amžių, kito varianto Rusija neturi.

Iš sankcijų alinamos Rusijos rinkos traukiasi ir automobilių gamintojai. Maskva perima „Renault Russia“ fabriką ir skelbia, kad jame atnaujins sovietinių laikų „Moskvich“ lengvųjų automobilių gamybą. Anot A. Laurinaičio, tik tai Rusijai ir belieka, nes naujausių technologijų tiekimas į šią šalį visiškai sustos.

„Užsienio kompanijos, kurios turėjo bendras įmones Rusijoje, atitinkamą know how kultūrą atsinešė, tačiau egzistuoja ir kita dalis – žaliavų, medžiagų tiekimo problema. Įsigaliojus sankcijoms įvairūs valdymo, elektronikos, laidų paketai nebeatvyks. Nežinau, dėl ko tiksliai pasitraukia „Renault“, bet gali būti, kad jie fiziškai negali gauti reikalingos komplektacijos tiems automobiliams, kurie buvo gaminami Rusijoje. Ar nacionalizavimas, ar pardavimas už simbolinę kainą su galimybe po kelerių metų grįžti kaip „Renault“ išsiperkant akcijas, jeigu jie tą nuspręs. Pats principas, kad Rusija eina į pasenusių modelių gamybą, kurie nereikalavo šiuolaikinių technologijų: kompiuterių, mikroprocesorių, įvairių lustų. Bus automobiliai, neturintys jokių priedų, kurie gelbėja vairuotojui vairuoti saugiai. Jie grįš į akmens amžių, kito varianto Rusija neturi. Pirmame ketvirtyje automobilių gamyba Rusijoje nukrito daugiau kaip trečdaliu (apie 33 proc.). Pasitraukus didiesiems automobilių gamintojams Rusija grįš į tą deficitinį laikotarpį, kai tam, kad gautum gerų prekių, reikia arba turėti pažinčių, arba iš po prekystalio“, – komentavo Lietuvos pramoninkų konfederacijos viceprezidentas.

Daugiau naujienų