Pereiti į pagrindinį turinį

Milijoninių baudų sulaukusios oro linijos: kaip tai paveiks pigių skrydžių politiką?

2024-07-04 12:10

Kartais vos už keliolika ar keliasdešimt eurų galima nuskristi savaitgaliui į mėgstamą miestą ar savaitei atostogų. Bet dėl to, kad pigus bilietas, lėktuve ne tik teks sėdėti atskirai nuo savo šeimos ar draugų, o ir net mažiausias lagaminas kainuos papildomai. Oro bendrovės sako, kad todėl lėktuvo bilietas ir pigus, nes už papildomas paslaugas, jeigu jums jų reikia, susimokėkite daugiau. Už tokią politiką, Ispanija keturioms pigių skrydžių bendrovėms skyrė milijonines baudas.

LNK stop kadras

Kaip tai paveiks skrydžių politiką, plačiau pakomentavo aviacijos ekspertas Vidas Kaupelis. 

– Ar toks Ispanijos vartotojų teisių ministerijos sprendimas yra netikėtas? 

– Nepasakyčiau, kad jis netikėtas, nes tų ultra žemų kaštų avialinijų strategija – pačia mažiausia kaina pritraukti keleivius į lėktuvą, o tada bandyti per papildomas paslaugas iš jų išsunkti kiek įmanoma daugiau. Natūralu, kad tai pradėjo šiek tiek piktinti publiką ir reguliuotojus. Dėl to turime tokį rezultatą.

– Kodėl oro linijos ėmėsi tokios praktikos? 

– Jie turi tokią strategiją ir palengva ją vysto. Manau, atsirandant ir tobulėjant IT sistemoms, jie palengva turi vis naujų idėjų, kaip apmokestinti papildomais mokesčiais savo keleivius.

Turbūt ne vienam yra tekę skristi su pigių skrydžių bendrovėmis, kur ne visada jautiesi gerbiamas.

– Juk tai yra gana neteisinga praktika. Pavyzdžiui, tėvai yra priversti papildomai mokėti už tai, kad visa šeima galėtų sėdėti kartu.

– Būtent čia yra kliento patirties klausimas. Turbūt ne vienam yra tekę skristi su pigių skrydžių bendrovėmis, kur ne visada jautiesi gerbiamas. Pamiršai atsispausdinti laipinimo pasą ar pamiršai užsiregistruoti – jau turi susimokėti. Nori sėdėti su savo šeimos nariu – teks susimokėti. Avialinijos nėra labdaringa veikla, tai yra komercinės organizacijos ir jos ieško modelių, kaip ir kuo daugiau uždirbti. Toks modelis – gyvybingas. Tenka pripažinti, kad daugeliui keleivių patogumas yra antraeilis dalykas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

– Paties nuomone, kiek realu, kad kompanijos bus priverstos keisti praktiką?

– Tai – teisinis aspektas, teisinis ginčas. Man labai sunku iš teisinės pusės atsakyti, kuo tai baigsis. Matyt, ten bus viskas dar skundžiama ir, tikėtina, kad dar kažkiek laiko visa tai užtruks. Bet vien tai, kad reguliatoriai ėmėsi to klausimo, čia yra ženklas, kad kažkokia riba buvo prieita.

– Teoriškai, jeigu būtų pralaimėtas teismas, kaip elgtųsi bendrovės?

– Dėl šių konkrečių atvejų, bendrovės neturėtų pasirinkimo ir turėtų vykdyti teismo sprendimą. Bet neišvengiamai, kadangi tai yra komercinės organizacijos, kurių pagrindinis tikslas turėti kuo didesnį pelną, tai jos žiūrėtų, ką galima padaryti ir ieškotų kitų būdų, kaip papildomai uždirbti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų