Rusija jau nebėra vieniša „pramušinėdama” naują laivybos maršrutą per poliarinę zoną tarp Europos ir Azijos.
Per šiaurines jūras einančiais laivybos keliais susidomėjo Norvegijos valdžia. Apie tai pranešė oficialus Norvegijos informacijos kanalas „Norginfo“.
„Arkties ledynai tirpsta ir tai atveria puikias tolesnio verslo perspektyvas Norvegijai“, - teigiama pranešime.
Norvegija susidomėjo ne tik per Rusijos zonas einančiu Šiaurės jūrų keliu, bet ateityje atsiversiančiais ir perspektyviais naujais laivybos maršrutais ties Aliaska ir Kanados šiaurinėmis dalimis.
Pačioje Norvegijoje vis dažniau pasigirsta politikų raginimų ieškoti naujų perspektyvių verslų. Didelius valstybės rezervus iš Šiaurės jūroje rastos naftos sukaupusi Norvegija privalanti skirti pinigų naujų rinkų paieškoms. Šiuo metu bene perspektyviausiu ateities verslu laikoma energetinių išteklių - dujų ir naftos paieškos šiaurės regionuose.
Kita kryptis – laivybos kelių kūrimas ne tik šiems energetiniams resursams išgabenti, bet ir sujungti atskirus regionus trumpesniais bei pigesniais jūrų keliais. Norvegija jau išbandė Šiaurės jūrų kelią. Keli jos laivai, lydimi Rusijos ledlaužių, gabeno krovinius iš Norvegijos šiaurinių regionų į Kiniją.
Tam, kad Šiaurės jūrų kelias galėtų realiai funkcionuoti ir taptų rimtu tarptautiniu laivybos maršrutu, reikalingos rimtos investicijos. Rusijoje kalbama apie naujų ledlaužių statybas, šiaurės jūrų uostų infrastruktūros gerinimą. Tačiau tai kol kas ir lieka daugiau kalbomis arba gerais norais. Pati Rusija neturi pakankamai lėšų didžiulėms investicijoms.
Norvegijos finansinis potencialas yra kur kas didesnis. Taip pat kinta ir norvegų požiūris į verslą Rusijoje. Iš užsienio kalbų rusų kalba Norvegijoje yra viena populiariausių. Norvegijos verslininkai ne šiaip sau jos mokosi, o tikėdamiesi iš verslo Rusijos rinkose turėti naudos.
Naujausi komentarai