Pereiti į pagrindinį turinį

Oro taksi: fantazija, virsianti realybe jau 2026-aisiais?

2024-02-26 07:50
LNK inf.

Aviacijos sektoriui stengiantis tapti tvaresniu, kai kurios aviacijos ir kosmoso bendrovės kuria naują keliavimo būdą – oro taksi. Kai kurie iš šių futuristinių projektų autorių teigia, kad tai gali tapti realybe jau 2026 metais.

Oro taksi: fantazija, virsianti realybe jau 2026-aisiais?
Oro taksi: fantazija, virsianti realybe jau 2026-aisiais? / Scanpix nuotr.

Kiekvienas, kuriam teko praleisti ištisas valandas spūstyse, tikriausiai kada nors svajojo pakilti į dangų ir palikti spūstis keliuose. Ši fantazija netrukus gali tapti realybe, nes Singapūro aviacijos parodoje dvi didelės bendrovės pristatė savo pažangą.

Šis elektrinis orlaivis skirtas keturiems keleiviams skraidinti. Baterijomis varomo oro taksi skrydžio nuotolis bus apie 40–60 kilometrų, jis galės kilti ir leistis vertikaliai. Jis panašus į sraigtasparnį, bet turėtų būti gerokai tylesnis ir tvaresnis.

„Antžeminis transportas taip pat vystosi ir tobulėja, tačiau tam, kad patenkintume tokį didėjantį judumo poreikį, antžeminio transporto nepakaks, todėl turime atverti dangų“, – sakė „Superna“ generalinis direktorius Shin Jaiwon.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Brazilijos įmonės kurtas oro taksi galėtų skraidinti iki 6 keleivių ir nuskristi apie 100 kilometrų.

„Mes žinome, ką darome. Neabejoju, kad tai bus sėkminga. Nesiruošiame būti pirmieji, tiesiog norime padaryti teisingai. Galiu jums pasakyti, kad 2026 metais pamatysite skraidančius automobilius“, – tikino „EVE Air Mobility“ generalinis direktorius Johann Bordais.

Nors technologija sparčiai tobulėja, kai kurie ekspertai perspėja, kad reguliavimo kliūtys neišnyko.

„Sakyčiau, kad kai kuriose vietose šiuo metu tai labiau įgyvendinama nei kitose. Reikia daug dirbti, kad išsiaiškintume, kaip iš tikrųjų vykdyti oro taksi skrydžius iš Malaizijos į Singapūrą, nes reikia turėti muitinę. Reikia kažkaip išmuitinti muitinę ir imigraciją, reikia kažkaip turėti oro erdvę ir kažkaip visa tai valdyti. Taigi technologija gali būti, bet taip pat reikia turėti reguliavimo aplinką“, – kalbėjo nepriklausomas aviacijos analitikas Brendan Sobie.

Taigi, regis, laikas, kai sakysime, luktelk, tuoj pas tave atskrisiu kavos, jau ne už kalnų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų