Pereiti į pagrindinį turinį

Po matematikos egzamino Vokietijoje – abiturientų sukilimas

2019-05-15 15:59

Vos pradėjo ristis abitūros egzaminų banga, Vokietijoje kilo skandalas. Pasipiktinę, jų nuomone, neadekvačiomis matematikos egzamino užduotimis, virtualią revoliuciją ėmė organizuoti abiturientai.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Pixabay nuotr.

Piktinasi net pirmūnai

Įtūžę dėl gegužės 3-iąją laikyto matematikos egzamino kai kurių Vokietijos federalinių žemių abiturientai suskubo inicijuoti peticijas, skirtas vietos švietimo ministerijoms. Mokinių iš Bavarijos, Žemutinės Saksonijos, Brėmeno, Hamburgo, Saro, Tiuringijos, Berlyno, Meklenburgo-Žemutinės Pomeranijos nuomonei pritarė jau beveik 100 tūkst. žmonių.

Vokietijoje moksleiviai nevengia organizuotai protestuoti dėl egzaminų užduočių, tačiau tokio masto abiturientų sukilimo dėl abitūros seniai būta.

Bavarijos abiturientai įsitikinę: matematikos egzaminas buvo pernelyg sunkus. Todėl, atsižvelgiant į užduoties sudėtingumą, turėtų būti nuleista reikalavimų kartelė ir diferencijuotas įvertinimas taškais.

Savo protestą jaunieji bavarai išreiškė internete paskelbta peticija, kurią vos per kelias paras pasirašė 60 tūkst. asmenų. Moksleivius palaiko ir vietos pedagogų profsąjunga, kurios atstovai turėjo priekaištų ir dėl netinkamai parengtų užduočių lapų: juose būta pernelyg daug nurodymų, kurie blaškė mokinių dėmesį ir surijo laiko.

Tėvynainiams antrina ir Hamburgo abiturientai. "Visada buvau stiprus matematikas. Ruošdamasis abitūrai, sprendžiau pastarųjų trejų ketverių metų egzaminų užduotis. Tačiau per egzaminą supratau, kad nebus taip paprasta", – vietos žiniasklaidai pasakojo hamburgietis Fabianas Mülleris, inicijavęs analogišką peticiją. – Buvo per mažai laiko, per daug užduočių. Be to, buvo uždavinių, kurių nesprendėme per pamokas ir kurių nebuvo ankstesnių metų abitūros egzaminuose. Mūsų mokymo lygis neatitiko egzamino lygio."

Buvo per mažai laiko, per daug užduočių. Be to, buvo uždavinių, kurių nesprendėme per pamokas ir kurių nebuvo ankstesnių metų abitūros egzaminuose.

Bavarijos švietimo ministerija išreiškė susirūpinimą dėl abiturientų protestų ir pažadėjo patikrinti, ar studentams egzaminų užduotys iš tiesų buvo pernelyg sudėtingos.

Mintį, jog būtina iš naujo patikrinti šiųmečių egzaminų užduotis, įvertinti, kaip jos atitiko mokymosi programą, palaiko kone trečdalį milijono specialistų vienijanti mokytojų profsąjunga.

Mokslo miražai

Švietimo, kaip ir kultūros klausimai, Vokietijoje sprendžiami federalinių žemių, o ne visos šalies lygiu. Nors žemės privalo laikytis tam tikrų standartų, skirtingose žemėse laikomų egzaminų užduotys gali skirtis. Tiesa, jau keletą metų žemės gali naudotis ir bendrame šalies fonde esančių užduočių banku.

Dėl šalies decentralizacijos Vokietijoje egzistuoja ir kitas fenomenas: skirtingose žemėse keliami skirtingi reikalavimai brandos atestatui gauti. Pavyzdžiui, Bavarijoje matematikos egzaminas privalomas, todėl jį, pavyzdžiui, šiemet laikė 37 tūkst. abiturientų, o Berlyne jis nėra privalomas, todėl sustiprinto lygio egzaminą čia rinkosi tik 2 700 mokinių, pagrindinio lygio – beveik 4 300.

Be to, ištyrus, pavyzdžiui, pernykščias užduotis, paaiškėjo, kad Bavarijoje jos gerokai sunkesnės nei Berlyne. Tačiau sunkinti egzaminus ar juos unifikuoti, padaryti visoje šalyje vienodus, nesuinteresuoti nei mokiniai, pedagogai, nei tokių žemių kaip Berlynas, švietimo strategai.

Mokslininkai – ypač matematikai – įžvelgia nerimą keliančią tendenciją. Anot jų, aukščiausias gimnazijos klases pasiekia pernelyg daug mokinių, kurių žinių lygis – gerokai per žemas. Abitūros egzaminų, be kurių negali pretenduoti į studijas aukštojoje mokykloje, siekiančių moksleivių gausa papuošia statistiką, tačiau kelia problemų dėl pasiekimų kokybės ir provokuoja maištus dėl egzaminų.

Maišto tradicija

Aistras dėl abitūros kaitina ir nesena patirtis. 2008 m. daugelis Šiaurės Vestfalijos federalinės žemės abiturientų taip pat protestavo dėl pernelyg sudėtingų baigiamojo matematikos egzamino užduočių.

Nors analogiškos užduotys nesukėlė problemų kitose federalinėse žemėse, sulaukę tėvų palaikymo, Šiaurės Vestfalijos mokiniai gavo teisę perlaikyti egzaminą. Sukilėliai šventė pergalę: trys ketvirtadaliai iš 1 800 egzaminą perlaikiusių absolventų pagerino savo rezultatus.

Baden Viurtembergo abiturientai sykį susivienijo dėl anglų kalbos egzamino. Prie internetinės peticijos prisijungė daugiau kaip 30 tūkst. asmenų. Peticijoje jie nurodė konkrečius pavyzdžius ir tiesiogiai kreipėsi į žemės švietimo ministrą. Panašiai yra protestavę ir Šiaurės Reino-Vestfalijos abiturientai.

Reikalavimų pasiutpolkė

Labiau dėl krentančio moksleivių žinių lygio, o ne dėl neįveikiamų iššūkių susirūpinę Vokietijos apžvalgininkai spėja, kad šiemet koją mokiniams pakišo egzaminų kartelės svyravimai.

Esą 2016 m. Bavarijos abiturientų laikytas matematikos egzaminas  įvertintas kaip gana sunkus, todėl kitąmet kartelė buvo šiek tiek nuleista, o dar po metų užduotys dar labiau palengvintos. Šiųmetiniai mokiniai egzaminui rengėsi atsižvelgdami į pastarųjų metų užduotis, todėl išvydę vėl kiek pasunkintus uždavinius palaikė jas nepagrįstai sudėtingomis.

Priežasčių protestuoti neįžvelgia ir Vokietijos mokytojų sąjungos vadovas Heinzas Peteris Meidingeris. Jo nuomone, protestai nėra tokie dideli – tiesiog pasitelkus virtualias informacijos sklaidos galimybes susidaro iškreiptas įspūdis.

Panašios nuomonės ir Bavarijos filologų asociacijos pirmininkas Michaelas Schwägerlis. Moksleivių protestą jis vadina logiška žmogaus reakcija. Be to, įvertinus pastarųjų metų egzaminų rezultatus, matyti, kad vidutinis surenkamas balas daug nesikeičia, nors užduočių lygis nebūna vienodas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų