Juodųjų dėžių įrašai rodo, kad pilotams pritrūko vos penkių sekundžių Lenkijos prezidento lėktuvui ištiesinti, rašo laikraštis "Dziennik".
Įrašai rodo, kad lėktuvo "Tu-154" kapitonas Arkadiuszas Protasiukas per vėlai suprato, kad pavojingai priartėjo prie žemės. Suvokęs tai, jis pabandė pakelti lėktuvą. Bet dėl variklių konstrukcijos ypatumų lėktuvas "Tu-154" iš tūpimo į kilimo režimą pereina per 10 sekundžių. Kai lėktuvas rėžėsi į žemę, varikliai buvo spėję pasiekti tik 60 proc. kilti reikalingo galingumo. Jeigu pilotai būtų turėję dar bent 5 sekundes, katastrofos būtų buvę galima išvengti.
Kai A.Protasiukas suprato, kad staigiai pakilti nepavyks, jis pabandė patupdyti lėktuvą "ant pilvo". Kad neįsismeigtų į žemę, pilotas pakėlė lėktuvo nosį. Tačiau tuo metu orlaivis sparnu kliudė medį ir trečdalis sparno nulūžo. Kai "Tu-154" uodega palietė žemę, jį ėmė sukti aplink savo ašį. Nulūžo varikliai, lėktuvas apvirtęs aukštyn ratais trenkėsi į žemę ir subyrėjo. Lėktuvo sistemos nustojo veikti 8.41 val. Lenkijos laiku.
Tyrėjai nustatė, kad "Tu-154" skrido 40 m žemiau nei reikėjo.
Naujausi komentarai