1946 m. rugpjūčio 1 d. sujungus Norvegijos, Danijos ir Švedijos tarptautines oro transporto įmonių operacijas, savo veiklą pradėjo didžiausia Skandinavijos oro bendrovė. Tų pačių metų rugsėjo 17 d. 28 specialiai pakviesti svečiai susirinko į inauguracinį skrydį naujuoju SAS kompanijos lėktuvu DC-4 „Dan Viking“. Skrista iš Stokholmo į Niujorką. Kelionė truko 25 valandas, įskaitant tarpinius nusileidimus Kopenhagos (Danija), Prestviko (Škotija) ir Ganderio (Niufaundlandas) oro uostuose. Taip prasidėjo tikroji SAS istorija.
„Jubiliejus žymi SAS, kaip Skandinavijos pirmenybinės oro bendrovės, poziciją. Ši bendrovė orientuojasi į tai, kad žmonėms būtų patogu keliauti į Skandinaviją, iš jos ir pačiose šio regiono šalyse. Esu dėkingas kiekvienam keleiviui ir darbuotojui, kuris prisidėjo prie to, kad SAS istorija tęstųsi 70 metų. Visus šiuos metus mes buvome siejami su unikaliomis kelionių istorijomis. Daug jų laukia ateityje“, – kalbėjo SAS generalinis direktorius ir grupės prezidentas Rickardas Gustafsonas.
Aviacijos pradininkai: tada, dabar ir ateityje
Per savo veiklos dešimtmečius SAS pristatė pasauliui šias paslaugas ir patogumus: pirmąją pasaulyje bilieto aplink pasaulį paslaugą, pramogų sistemą skrendant, turistinės klasės ir miegamąsias sėdimąsias vietas. Skandinavijos oro linijos SAS pirmosios pasiūlė atskiras keleivių registravimo ir laukiamąsias erdves, be to, įdarbino pirmąją komercinių skrydžių pilotę moterį. SAS taip pat pirmoji įdiegė ekologines idėjas, pradėjo naudoti ekonominį lėktuvų kurą ir sumažino jo emisijas.
Šiuo metu oro bendrovė SAS investuoja į naujoves ir išmaniuosius skaitmeninius sprendimus, siekdama, kad kelionės vyktų sklandžiau, greičiau ir patogiau. Siekiant užtikrinti sklandžias keliones, teikiamos tokios paslaugos ir patogumai: įrengti SAS laukiamieji, nauji „Café“ laukiamieji, taip pat sukurta greitoji keleivių patikros sistema. SAS lojalumo programa „EuroBonus“ buvo įdiegta 1992 m. Dabar ji vienija daugiau kaip 4,5 milijonus narių. „EuroBonus“ nariai gali kaupti taškus už skrydžius, apsistojimą viešbutyje, automobilio nuomą ir netgi kasdienius pirkinius. Taškai gali būti išgryninti SAS arba mūsų partnerių įmonėse, kurių yra iš tiesų nemažai.
„SAS inovacijų laboratorijoje“ (angl. SAS Labs) plėtojamos novatoriškos idėjos, susijusios su ateities kelionėmis: nuo oro bendrovių keleivių įlaipinimo talonų, įleidžiamų į odą, iki išmaniųjų ir asmeninių bagažo žymių. Šį rudenį keleivių salono įgula bus aprūpinta prietaisais „iPad Minis“. Jie palengvins įgulos darbą, taip pat įgalins teikti dar geresnes paslaugas SAS keleiviams. Naudojantis šiais prietaisais, bus galima patikrinti bagažo perkėlimo būklę, skrydžių jungtis ir „EuroBonus“ narystės informaciją.
Tvarumas ir plėtra
SAS aplinkos apsaugos vizija yra tapti ilgalaikės tvarios visuomenės dalimi. Tikimasi, kad iki 2050 m. bus užtikrinta galimybė skristi ekologiškai, į atmosferą neišmetant iškastinio kuro CO2 teršalų. Vieni esminių SAS tikslų: naudoti biokurą, matuoti kuro veiksmingumą, rengti ekologiškus skrydžius ir sukurti naują lėktuvų parką, aprūpintą efektyviau naudojančiomis kurą technologijomis.
Per pastaruosius kelerius metus SAS investavo į tarpkontinentinę plėtrą daugiausia kompanijos istorijoje: pradėta rengti skrydžius į JAV bei Aziją ir atgal. Buvo atnaujintas SAS lėktuvų keleivių salonas. Per pastaruosius 12 mėnesių SAS pradėjo rengti tiesioginius skrydžius naujais maršrutais – iš Skandinavijos į Honkongą, Los Andželą ir Bostoną. Rugsėjį kompanija planuoja pradėti tiesiogiai skraidyti iš Kopenhagos ir Oslo į Majamį.
Naujausi komentarai