Kol kas nepatikslinama, kada bus atnaujinta laivyba Sueco kanalu.
220 tūkst. tonų vandentalpos ir 400 metrų ilgio konteinervežis priklauso Japonijos kompanijai „Shohei Kisen“, jis plaukioja su Panamos vėliava. Kovo 23 d. dėl stipraus vėjo ir smėlio audros „MV Ever Given“ nosimi įsirėmė į vieną iš Sueco kanalo krantų, o laivagaliu – į kitą, ir jį užtvėrė. Dėl to prie kanalo iš abiejų jo pusių susidarė didelė laivų eilė.
Sueco kanalu kasdien praplukdoma 12 proc. pasaulinio krovinių srauto, kadangi kelias iš Azijos į Europą pro pietinę Afrikos pakrantę yra 5 600 kilometrų ilgesnis. Sueco kanalas taip pat yra viena iš intensyviausiai naudojamų naftą gabenančių tanklaivių vandens magistralių. Juo taip pat naudojasi 8 proc. laivų su suskystintųjų dujų kroviniu. Iš viso kanalu praplaukia 19 tūkst. laivų per metus arba daugiau kaip 50 per parą.
Sueco kanalo administracijos vadovas Osama Rabei (Osama Rabėjus) sakė, kad laivas pasuktas „teisinga kryptimi“.
„Laivo padėtis buvo perorientuota 80 procentų teisinga kryptimi. Laivagalis... pajudėjo 102 metrus nuo kranto“, palyginti su ankstesniu 4 metrų atstumu nuo kranto, pranešime sakė O. Rabei.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.
Naujausi komentarai