Skelbiama, jog jo pajėgumų pakaks Suomijos ir Estijos dujų poreikiams patenkinti, o tai panaikins jų priklausomybę nuo rusiškų dujų.
Tuo tarpu Estijos leidinys „Postimees“ pažymi, jog nors anksčiau buvo planuota, kad plaukiojantis SGD terminalas iš pradžių bent metus veiks šiaurės vakarų Estijos Paldiskio uoste, o paskui persikels į Suomiją, kur dujų suvartojimas yra 3-4 kartus didesnis nei Estijoje, dabar suomiai tikisi iki žiemos turėti ir savo SGD priėmimo įrenginius.
„Siekiama, kad terminalo laivu būtų galima naudotis jau kitą žiemą. Nors jo galutinė vieta jo bus pietų Suomijoje, Suomijos ir Estijos pakrantėse bus pastatyti nauji laivui reikalingi statiniai. Jei statybos darbai pirmiausia bus baigti Estijoje, terminalo laivas bus pastatytas ten, kol bus sukurta tokia pat infrastruktūra Suomijoje“, – teigiama „Gasgrid Finland“ pranešime.
Šis SGD terminalo laivas yra 291 metrų ilgio ir 43 metrų pločio. Jo tūris – apie 151 tūkst. kubinių metrų, o tai atitinka maždaug 68 tūkst. tonų SGD, kai jis visiškai pakrautas. Šis kiekis reiškia maždaug 1 050 GWh energijos. SGD į terminalą bus tiekiamos tanklaiviais iš pasaulinės rinkos, manoma, kad 2-3 kartus per mėnesį, paaiškino Suomijos įmonė.
„Projekto grafikas bus patikslintas birželio mėnesį. Paskaičiuota, kad SGD terminalo laivo nuoma 10 metų kainuos 460 mln. eurų. Be to, bus atskirų išlaidų, susijusių su naudojimo apimtimis“, – patikslino „Gasgrid Finland“.
Suomija penktadienį pranešė gavusi Rusijos perspėjimą, kad dujų tiekimas jai, atsisakiusiai už jas mokėti rubliais, bus nutrauktas gegužės 21-osios ryte.
Estija dujų iš Rusijos neimportuoja nuo balandžio pradžios ir ne kartą tikino, jog šio importo atnaujinti neketina, o dujomis apsirūpina per terminalą Klaipėdoje.
Estijos ir Suomijos dujotiekių tinklai sujungti per jūrą nutiestu vamzdynu „Balticconnector“.
Naujausi komentarai