Po to, kai spalio 8 dieną dėl nuotėkio buvo uždarytas Suomiją ir Estiją jungiantis dujotiekis, Suomijos valdžios institucijos tyrė žalą, kurią, jų teigimu, sukėlė „išorinė“ veikla, todėl kilo spėlionių dėl galimo sabotažo.
Antradienį policija paskelbė povandeninių pėdsakų nuotraukas – kaip manoma, jie atsirado jūros dugnu velkant šešias tonas sveriantį inkarą, kuris užkliudė dujotiekį „Balticconnector“, pažeidė jį, o paskui nutrūko.
„Karinis jūrų laivynas jį surado anksti šį rytą“, – spaudos konferencijoje sakė kriminalinės policijos inspektorius Risto Lohi.
Valdžios institucijos taip pat patvirtino ankstesnius duomenis, rodančius, kad Kinijos krovininis laivas „Newnew Polar Bear“, gali būti susijęs su padaryta žala.
„Pagal laiko rėmus atrodo, kad labai didelė tikimybė, jog įvykio vietoje buvo su Honkongo vėliava plaukiojantis krovininis laivas“, – sakė R. Lohi.
Policija stengėsi susisiekti su laivo kapitonu, tačiau atsakymo negavo. Ji taip pat negalėjo apžiūrėti laivo, nes jis buvo ne Suomijos teritoriniuose vandenyse, tačiau gavo pranešimų apie pastebėjimus, nurodančius, kad „trūksta laivo kairiojo priekinio inkaro“.
Šiuo metu laivas yra Rusijos šiauriniuose teritoriniuose vandenyse, sakė R. Lohi, atsisakydamas spėlioti, ar žala buvo padaryta tyčia.
Švedijos vyriausybė praėjusią savaitę paskelbė gavusi informacijos, kad ją su Estija jungiantis telekomunikacijų kabelis taip pat buvo pažeistas, tačiau priežasties nustatyti nepavyko. Manoma, kad kabelis buvo pažeistas tuo pačiu metu kaip ir dujotiekis „Balticconnector“.
Dujotiekio remontas užtruks mažiausiai penkis mėnesius, šį mėnesį pranešė jo operatorė, todėl Suomija žiemą bus priklausoma nuo suskystintų gamtinių dujų importo.
Gamtinės dujos sudaro apie penkis procentus Suomijoje suvartojamos energijos, daugiausia jos naudojamos pramonėje ir kombinuotoje šilumos ir elektros energijos gamyboje.
Naujausi komentarai