Nuo ateinančio pirmadienio keltas „MF Estelle“ pradės plaukioti trumpais maršrutais tarp Stokholmo salų. Kelto veikimą prižiūrės kapitonas, tačiau jam nereikės jo valdyti.
Bendrovės „Torghatten“ generalinis direktorius Stein Andre Herigstadas-Olsenas (Šteinas Andrė Herigstadas-Olsenas) sakė, jog siekiama, kad laivas būtų visiškai autonominis ir jame nereikėtų jokių prižiūrėtojų.
Pasak jo, sistema jau veikia taip, tarsi kapitonas būtų prie vairo.
Norvegijos bendrovės atstovas Erikas Nilssonas (Erikas Nilsonas) teigė, kad laive sumontuoti radarai, kameros, lazeriniai lidarai ir ultragarso sistemos, kurios kaupia duomenis ir padeda valdyti laivo judėjimą.
„Jei valtis pakeičia kryptį arba jei plaukia baidarė, mes tai pamatome iš karto, greičiau nei per sekundę. Atitinkamai atnaujiname kursą“, – pridūrė jis.
Pirmas dešimties metrų ilgio laivas atsiėjo apie 1,6 mln. JAV dolerių (1,49 mln. eurų), juo galės plaukti iki 30 keleivių. Vienkartinis bilietas kainuos apie 3 JAV dolerius (2,79 euro).
Tikimasi, kad keltas padės paskatinti švedus į darbą eiti pėsčiomis arba važiuoti dviračiu, užuot važiavus automobiliu.
Bendrovė nori plėsti tokio tipo keleivių vežimo paslaugas Stokholme ir užsienyje.
Ši iniciatyva – tai privataus ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimo projektas, iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.
Naujausi komentarai