Pereiti į pagrindinį turinį

Vašingtono valstija dėl politinių reklamų kelia bylas interneto milžinėms

2018-06-05 12:28
BNS inf.

JAV Vašingtono valstija pirmadienį paskelbė kelianti bylas interneto milžinėms „Google“ ir „Facebook“, nesilaikiusioms vietos įstatymų nuostatų dėl informacijos apie politines reklamas ir jų rėmėjus saugojimo.

Scanpix nuotr./DMN montažas

Šios valstijos kampanijų finansavimo įstatymai reikalauja reklamos pardavėjų rinkti informaciją apie tuos, kas jas užsako ir kiek sumoka. Ši informacija turi būti prieinama visuomenei, sakoma Vašingtono valstijos generalinio prokuroro Bobo Fergusono pranešime.

Valstijos teisme iškeltose bylose „Facebook“ ir „Google“ kaltinamos nuo 2013 metų nevykdžiusios šių įsipareigojimų.

„Vašingtono politinės reklamos ... įstatymai taikomi visiems, ar būtum mažo miestelio laikraštis, ar didelė korporacija“, – sakoma B. Fergusono pranešime.

Per praėjusį dešimtmetį valstijos kandidatai ir politiniai komitetai pranešė apie 3,4 mln. dolerių (2,9 mln. eurų), sumokėtų už reklamą socialiniam tinklui „Facebook“, ir 1,5 mln. dolerių (1,3 mln. eurų), sumokėtų paieškos sistemai „Google“, nurodo valstijos generalinis prokuroras.

„Google“ ir „Facebook“ dominuoja interneto reklamos rinkoje.

Šios bendrovės yra tarp interneto firmų, sulaukusių kritikos dėl to, kad interneto platformomis naudojamasi siekiant skaldyti visuomenę ir skleisti dezinformaciją, potencialiai paveikiant rinkimų baigtį.

„Facebook“ praėjusį mėnesį paskelbė, kad pradėjo vykdyti politiką, reikalaujančią nurodyti tuos, kas moka už politinius pranešimus, ir tikrinti jų tapatybę.

Tai buvo atsakas į kritiką dėl „Facebook“ vaidmens leidžiant skleisti dezinformaciją per 2016 metų JAV prezidento rinkimus, daugeliu atvejų pasitelkiant automatinius interneto „botus“ ar užmaskuotas paskyras Rusijoje.

„Facebook“ nurodė, kad naujos taisyklės dėl politinių reklamų įsigaliojo Jungtinėse Valstijose, tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“. Artimiausiais mėnesiais kompanija ketina tą pačią politiką pradėti taikyti visame pasaulyje.

„Įrankiai, kuriuos diegiame, nustato naują skaitmeninės reklamos skaidrumo standartą“, – naujienų agentūrai AFP paaiškino „Facebook“ produktų vadybos direktorius Robas Leathernas.

„Generalinis prokuroras Fergusonas iškėlė svarbių klausimų ir laukiame galimybės greitai išspręsti šį klausimą su jo biuru“, – pridūrė jis.

„Google“ į prašymus pakomentuoti kol kas neatsakė.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų