Kai tik buvo pranešta, kad Vokietijos bendrovės laivas gali neteisėtai gabenti ginklus į Siriją, jis pradėjo periodiškai dingti iš radarų ekranų.
Krovinys iš Irano
Vokietijos pareigūnai jau beveik savaitę ieško informacijos apie krovininį laivą „Atlantic Cruiser“, kuris, kaip įtariama, gabena ginklus ir karinę įrangą Sirijos prezidento Basharo al Assado režimui, nors jam Vakarai skyrė ginklų embargą.
Kai tik šie įtarimai praėjusį penktadienį pateko į viešumą, laivo siųstuvai, kurie praneša laivo padėtį, buvo išjungti, ir „Atlantic Cruiser“ dingo iš radarų. Pastarąjį kartą laivas pastebėtas už 80 km nuo Sirijos Tartuso uosto. Po 24 valandų jis vėl pasirodė, vėliau vėl dingo. Pirmadienį radarai rodė, kad laivas juda Turkijos kryptimi.
Apie slaptą krovinį praėjusią savaitę pranešė Vokietijos leidinys „Der Spiegel“. Anot jo, Vokietijos bendrovei „Bockstiegel“ priklausantis laivas Džibučio uoste paėmė ginkluotę iš Irano krovininio laivo ir turėjo nuplukdyti ją į Siriją. Informacijai pateikus į viešumą, pradėjo rutuliuotis tikras detektyvas.
Vokietijos rankos surištos
Kol laivo kapitonas manevravo rytinėje Viduržemio jūros dalyje, Vokietijos politikai mušė pavojaus varpais. Jeigu įtarimai pasitvirtins, reikš, kad Vokietijos laivas pažeidžia ginklų embargą. Tokiu atveju Berlynas sulauktų labai nemalonių klausimų iš kitų valstybių.
Bet Vokietijos galimybės išsiaiškinti tiesą yra ribotos, nes „Atlantic Cruiser“ plaukioja su Antigvos ir Barbudos vėliava.
„Teisiškai išanalizavę šį reikalą ir remdamiesi informacija, kurią dabar turime, pagal Vokietijos įstatymus mes negalime nieko imtis ir kištis“, – „Der Spiegel“ paaiškino šaltinis Ekonomikos ministerijoje. Jis pridūrė, kad sustabdyti arba patikrinti laivą pavyks tik sulaukus teisinės pagalbos iš Antigvos ir Barbudos.
Prieštaringi paaiškinimai
Vis dėlto Vokietijos pareigūnai gavo „Bockstiegel“ garantiją, kad „Atlantic Cruiser“ nebeplauks į Siriją, o prisišvartuos kokiame nors saugiame Viduržemio jūros uoste, kur krovinys galės būti patikrintas.
Bet prieštaringas laivo kapitono elgesys apžvalgininkams kelia didelių įtarimų. Kam reikėjo išjunginėti siųstuvus ir sukti ratus jūroje, tarsi mėginant mėtyti pėdsakus? Galbūt per tą laiką, kai buvo dingęs iš radarų, laivas spėjo kaip nors atsikratyti krovinio?
Dar daugiau įtarimų kursto prieštaringi laivybos bendrovių paaiškinimai. „Bockstiegel“ laivą „Atlantic Cruiser“ užsakė Ukrainos bendrovė „White Whale Shipping“. Pastaroji iš pradžių leidiniui „Der Spiegel“ aiškino, kad laivas išvis neplaukė į Siriją, o vėliau Ukrainos žiniasklaidai dėstė visiškai kitokią tiesą.
„Laivas gabeno krovinį, skirtą statybų projektui Sirijoje. Krovinys nepavojingas ir neturi nieko bendra su ginklais arba kariuomene, jis negali būti naudojamas karo tikslams“, – televizijai „Channel 5“ sakė Oleksandras Varvarenka, atstovaujantis „White Whale Shipping“.
Taip pat skiriasi paaiškinimai, kodėl laivas junginėjo siųstuvus. Kai ekspertai paneigė pirminį paaiškinimą, kad siųstuvai visuomet išjungiami laivui sustojus, atsirado kitas.
„Įgula išjungė automatinio identifikavimo sistemą, norėdama užtikrinti savo saugumą, kad laivo niekas neužpultų“, – pirmadienį paskelbtame pranešime aiškino „Bockstiegel“.
Šiluminės elektrinės dalys
Vokietijos bendrovė aiškino, kad laivas buvo pakrautas Indijos uoste Mumbajuje ir plukdė krovinius į Siriją, Turkiją ir Juodkalniją. Dalis krovinio taip pat buvo iškrauta Džibutyje.
„Remiantis mūsų turimais dokumentais, Sirijai skirtą krovinį sudarė šiluminės elektrinės dalys, kurias Indijos elektrinių statytojas siuntė Sirijos elektros energijos ministerijai“, – aiškino bendrovė „Bockstiegel“.
Ar tai yra tiesa, nustatys Turkijos pareigūnai. „Atlantic Cruiser“ vakar prisišvartavo Turkijos Iskenderuno uoste, kur bus patikrintas jo krovinys.
Naujausi komentarai