Vokietijos Aukščiausiojo Federalinio Teismo sprendimu pagaliau pasibaigė keletą metų trukęs bene saldžiausias teismo procesas šalies istorijoje. Smaližių laimei, šveicarų kompanija „Lindt“ ir toliau galės pardavinėti į aukso popierių įvyniotus šokoladinius meškiukus, kuriuos uždrausti ketino vokiečių saldumynų milžinė „Haribo“, praneša LRT RADIJAS, apžvelgdamas Vokietijos verslo naujienas.
Jau daugiau nei 50 metų „Haribo“ gamina guminius meškiukus, ant kurių pakuotės puikuojasi geltonas meškiukas su raudonu kaspinėliu ant kaklo. Pavadinimą „Auksinis meškiukas“ „Haribo“ yra užregistravusi kaip prekės ženklą. Nuo 2011 m. „Lindt“, ypač artėjant Kalėdoms, prekiauja šokoladiniais meškiukais aukso popieriuje, kuriems ant kaklo – raudona juostelė su varpeliu.
„Haribo“ dėl prekės panašumo į jų auksinį meškiuką kreipėsi į teismą dėl pažeistų prekių ženklo savininko teisių ir netgi norėjo uždrausti kompanijai „Lindt“ apskritai gaminti meškiuko formos saldumynus.
Vis dėlto teismas nutarė, kad jokia kompanija negali turėti monopolio tam tikrai formai. Be to, „Lindt“ nenaudoja pavadinimo „auksinis meškiukas“, o savąjį produktą vadina šokoladiniu meškiuku, tad nepažeidžia „Haribo“, kaip prekės ženklo, savininko teisių.
„Volkswagen“ skandalas pakenks ženklui „Made in Germany“
Ši savaitė Vokietijoje pažymėta „Volkswagen“ ženklu. Po savaitgalio naujienos apie manipuliacijas programine įranga dyzelinu varomuose automobiliuose koncernas rinkoje nuvertėjo 27 mlrd. eurų. Automobilių gamintojo akcijos nukrito beveik 40 proc., o iš visų pusių girdėti apie gresiančius teismo procesus.
Jau dabar koncerno vadovybė pranešė, kad padeda į šalį 6,5 mlrd. eurų kapitalo artimiausioms skubioms išlaidoms padengti.
Per išmetamųjų dujų testų JAV buvo pastebėta, kad „Volkswagen“ gamybos automobiliai „Volkswagen“ bei „Audi“ turi programinę įrangą, atpažįstančią, kada vyksta testas. Tokiu būdu net ir testuoti automobiliai realiai kelyje leistiną išmetamųjų dujų kiekį viršydavo net iki 40 kartų.
Šį atvejį jau tiria JAV teisingumo ministerija bei Niujorko prokuratūra. Kanados aplinkosaugos tarnybos taip pat pranešė pradėsiančios tyrimą, prie jų jungiasi Pietų Korėja, Australija bei Italija. „Volkswagen“ koncernas patvirtino informaciją apie tokios įrangos įdiegimą maždaug 11 mln. dyzelinu varomų automobilių.
Šalies žiniasklaida šią savaitę vadina juoda savaite automobilių gamintojai Vokietijai – dėl giganto „Volkswagen“ gero įvaizdžio netenka ir kitos automobilių kompanijos. Ekonomikos ekspertai tvirtina, kad tai pakenks visam ženklui „Made in Germany“.
Koncerno vadovybė kol kas neaiškina detalių, kaip ir kodėl tokia programinė įranga buvo išvystyta ir įdiegta. Darbuotojai baiminasi, kad, greitai netenkant gero vardo, o su juo ir pirkėjų, nebus apsieita ir be dalies darbo vietų praradimo.
Pristatyta nauja paslauga „Aldi Life“
Pigių parduotuvių tinklas „Aldi“ Vokietijoje pradeda skverbtis į dar vieną naują rinką – muzikos parsisiuntimą iš interneto. Ketvirtadienį buvo pristatyta nauja paslauga „Aldi Life“, per mėnesį kainuojanti beveik 8 eurus ir siūlanti visą muzikos katalogą, kurį turi JAV kompanija „Napster“. Pačios „Napster“ paslauga Vokietijoje yra 2 eurais brangesnė.
Kol kas smarkiai augančioje muzikos parsisiuntimo iš interneto rinkoje Vokietijoje pirmauja kompanija „Spotify“, antroje vietoje – prancūzai „Deezer“. „Napster“ iki šiol buvo trečia. „Apple Music“ kol kas nekonkuruoja, nes vyksta jos bandomoji neapmokestinta fazė.
Pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su praėjusiais metais, muzikos parsisiuntimo iš interneto rinkos pajamos Vokietijoje išaugo 87 proc. „Aldi“ partneriai naujojoje rinkoje, iš kurios tikimasi daug pelno ir kartu nedidelių investicijų, yra kompiuterių gamintoja „Lenovo“ bei mobiliojo ryšio paslaugų firmos.
Naujausi komentarai