„Malaysia Airlines“: ar pavyks prisikelti kaip feniksui? Pereiti į pagrindinį turinį

„Malaysia Airlines“: ar pavyks prisikelti kaip feniksui?

Oro linijos "Malaysia Airlines" po pernai patirtų dviejų katastrofų Ukrainoje ir, kaip spėjama, Indijos vandenyne atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje. Akivaizdu, kad jeigu įmonė nebus restruktūrizuota, nesugebės toliau sėkmingai dirbti. Tad "Malaysia Airlines" ėmėsi rimtos pertvarkos.

Smūgis – dvi tragedijos

Naujasis "Malaysia Airlines" valdybos pirmininkas Christophas Muelleris šią savaitę paskelbė, kad oro linijos – "techniškai bankrutavo". Vadinasi, jeigu nebus struktūriškai pertvarkytos, gali išnykti iš aviacijos pasaulio.

Taigi bendrovę planuojama pertvarkyti. Vadinasi, net 6 tūkst. oro linijų darbuotojų gali netekti darbo vietų.

Pernai net du jos lėktuvai patyrė tragiškas katastrofas. Iš pradžių mįslingai dingo iš Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro į Pekiną skridęs laineris reiso numeriu MH370.

Netrukus po to virš Rytų Ukrainos "Buk" raketa buvo numuštas kitas lėktuvas, skridęs į Kvala Lumpūrą iš Nyderlandų, kurio reiso numeris MH17.

Bendrovė ne tik nesugebėjo rasti dingusio orlaivio, kurio paieškos truko beveik pusę metų ir kurio įgula, kaip iki šiol spėjama, mįslingai pakeitė skrydžio kursą, tad orlaivis dingo kažkur virš Indijos vandenyno, bet ir, pasak aviacijos ekspertų, nesilaikė būtinų saugumo reikalavimų ir skrido virš konflikto zonos Ukrainoje.

"Malaysia Airlines" šios tragedijos smogė kaip peilis į širdį – pirmiausia dėl to, kad bendrovė sulaukė gausybės kaltinimų dėl šių nelaimių.

Abiejų tragedijų metu gyvybės neteko daugiau kaip 400 keleivių.

Techniškai bankrutavo?

Manoma, kad po pertvarkos bendrovė pasiūlys darbo vietas maždaug 14 tūkst. oro linijų darbuotojų. Tiesa, šiuo metu "Malaysia Airlines" dirba apie 20 tūkst. Vadinasi, net 6 tūkst. darbuotojų gresia atleidimai.

Naujasis oro linijų valdybos pirmininkas Ch.Muelleris į postą paskirtas gegužę. Būtent jam patikėta reorganizuoti įmonę, kad ši toliau sugebėtų vykdyti veiklą.

Problemų "Malaysia Airlines" – apstu. Beje, dar prieš minėtas tragedijas įmonė dirbo nuostolingai, o nelaimės smarkiai pakenkė oro linijų prekės ženklui.

Konkurencija skrydžių versle – didžiulė. Ypač Pietryčių Azijos regione, kur apstu ne tik regioninių, bet ir pigių skrydžių bendrovių.

"Šiuo metu esame techniškai bankrutavę, – pastebėjo Ch.Muelleris, kalbėdamas specialiai surengtoje spaudos konferencijoje. – Problemos įmonėje, akivaizdu, prasidėjo gerokai anksčiau, nei nutiko tragedijos."

Tiesa, pasak žiniasklaidos, bent kol kas "Malaysia Airlines" dirbs įprastu režimu ir nė vienas skrydis nebus nutrauktas. Ch.Muelleris jau pareiškė, kad pertvarkymų bus ir juos pajus ne tik įmonės personalas, bet ir keleiviai.

Ch.Muelleris šios spaudos konferencijos metu pirmąsyk viešai prisistatė visuomenei.

Šį žinomą aviacijos vadybininką į "Malaysia Airlines" pakvietė oro linijų vadovai iš Malaizijos valstybinio fondo, kuris didžia dalimi ir finansuoja bendrovę.

Fondas pareiškė, kad tikisi iš naujojo vadovo efektyvios reorganizacijos, mat kol kas kompanijos rodomi veiklos rezultatai – itin prasti.

Ch.Muelleris – susidūrusių su krize aviacijos įmonių pertvarkymų specialistas. Jis taip pat darbavosi Airijos oro linijose "Air Lingus", Belgijos "Sabena" ir Vokietijos "Lufthansa."

Dėl griežtų metodų jam net suteikta terminatoriaus pravardė.

Tiesa, tai jau ne pirmas kartas, kai "Malaysia Airlines" pertvarkoma. Pasak ekspertų, pastarąjį dešimtmetį bendrovė nuolatos būdavo restruktūrizuojama.

Daugelis Malaizijos mokesčių mokėtojų vargiai suvokė, kam to reikėjo. Iki pernai nutikusių tragedijų "Malaysia Airlines" turėjo nepriekaištingą saugumo vertinimą, be to, bendrovės teikiamos paslaugos – vienos iš geriausių regione.

Rimtos reformos

Šiuo metu "Malaysia Airlines" – duobėje. Ch.Muelleris pristatė, ką pirmiausia ketina daryti.

Pirma, pasak jo, "Malaysia Airlines" personalas yra įsikūręs net dvylikoje skirtingų pastatų – įvairiems įmonės departamentams, akivaizdu, stinga komunikacijos.

Taigi nekilnojamojo turto optimizavimas – vienas iš pirmųjų darbų.

Kita jo pavartota sąvoka – "techninis bankrotas". Mohshinas Azizas, aviacijos ekspertas iš Malaizijos, sakė, kad iki Ch.Muellerio nė vienas šių oro linijų vadovas nesugebėjo aiškiai pasakyti, kad bendrovė susidūrė su realiomis problemomis. Juolab kad jai gresia bankrotas.

Jo teigimu, šis pareiškimas gali reikšti realias permainas. "Na, jis šaltų nervų, kad išdrįso tai pasakyti", – komentavo ekspertas.

Pasak kitų aviacijos ekspertų, problema, kad "Malaysia Airlines" praranda pozicijas konkurencinėje kovoje.

Įmonės skrydžius užkariauja kitos oro linijos. Antai "British Airways" vėl ėmė skraidyti iš Londono į Kvala Lumpūrą, o būtent šis skrydis – vienas iš pelningiausių "Malaysia Airlines".

Malaizijos oro vežėjas turi konkuruoti ir su pakankamai populiariomis Pietryčių Azijos pigių skrydžių bendrovėmis, pavyzdžiui, "AirAsia X". Ch.Muelleris neturi daug laiko – jeigu reorganizacija užtruks, "Malaysia Airlines" praras savo pozicijas, kurias atsikovoti bus labai sudėtinga.

Tiesa, Ch.Muelleris yra sakęs, kad atleidimai nebūtinai sieks 6 tūkst.

Pasak jo, ne visi įmonės darbuotojai ketina priimti "Malaysia Airlines" pasiūlymą – daugelis jų jau darbuojasi kitose oro linijose, kiti – jau ieško geresnio darbo, nes nacionalinio vežėjo ateitis – kol kas labai miglota.

"Malaysia Airlines", be to, pranešė, kad nuo rugsėjo 1 d. koreguos prekės ženklą.

Tiesa, Ch.Muelleris nepatikslino, ar keisis visas bendrovės pavadinimas, ar tik detalės, pavyzdžiui, įmonės simbolis. Pasak jo, dabar visos galimybės svarstomos. Taip pat kompanija ketina atsisakyti kai kurių ilgų nuotolių skrydžių. Pirmiausia bus atsisakyta kai kurių brangių ir ilgų skrydžių į Europos šalis.

Tiesa, populiariausi bendrovės skrydžiai, pavyzdžiui, iš Kvala Lumpūro į Londoną, išliks, nes kol kas įmonė neturi kuo jų pakeisti.

Be to, gali būti sumažintas skrydžių skaičius ir lėktuvų dydis skraidant kai kuriais maršrutais.

Taip siekiama sutaupyti kuo daugiau bendrovės lėšų. Pasak Ch.Muellerio, ketinama bendradarbiauti ir su kitomis bendrovėmis, su kuriomis bus organizuojami jungtiniai skrydžiai.

"Jeigu mūsų planas bus sklandžiai realizuotas, dar šiemet sustabdysime kraujavimą, kitais metais situaciją stabilizuosime, o 2017-aisiais pasieksime augimą", – aiškino naujasis įmonės vadovas.


"Malaysia Airlines": svarbiausi faktai

– Įmonė įsteigta 1946 m., o pirmasis komercinis skrydis įvyko 1947-aisiais.

– Pagrindinė būstinė – Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro tarptautinis oro uostas.

– Lėktuvų parkas – 98 įvairių tipų orlaiviai.

– Didžiausios oro linijos, kurios vykdo reguliarius skrydžius iš Malaizijos sostinės.

– Pagrindinės skrydžių kryptys – į Aziją, Europą ir Okeaniją. Iš viso skraido į 60 pasaulio miestų.

– Priklauso "Oneworld" aviacijos aljansui.

– 69,3 proc. įmonės akcijų valdo Malaizijos vyriausybė. Planuojama, kad didžioji dalis akcijų bus parduota privatiems investuotojams.

– "Malaysia Airlines" priklauso dvi antrinės įmonės – "Firefly" ir "MASwings". Jos daugiausia vykdo skrydžius į gretimas šalis ir Borneo salą.

– Nors įmonė buvo ne kartą apdovanota už itin griežtus saugumo reikalavimus ir gerą aptarnavimą, pastaruoju metu jai tapo sudėtinga konkuruoti su pigių skrydžių bendrovėmis Pietryčų Azijoje.

– 2013 m. įmonė atsisakė skrydžių į Šiaurės ir Pietų Amerikos žemynus.

– 2014 m. iš karto du įmonės laineriai patyrė katastrofas. Iki tol įmonė turėjo vieną iš geriausių pasaulyje saugumo vertinimų. Per 68 veiklos metus "Malaysia Airlines" patyrė vos du tragiškus incidentus, tarp kurių – 1977 m. įvykęs vieno lėktuvo užgrobimas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra