Nauji kadrai rodo, kaip ant Toronto oro uosto tako pirmadienį dužo iš JAV atskridęs lėktuvas.
Po smūgio žemėn nutįso ugnies šleifas, bet ši katastrofa be aukų, ir tai rodo, kaip ištobulėjo aviacijos inžinerija, sako ekspertai. Net per mirtinai pavojingas avarijas išgyvenama.
„Lūžus dešiniajam sparnui, kairysis sparnas vis dar turi keliamąją jėgą, tad orlaivis riedės. Kelia sparną vertikaliai kaip didžiulę burę ir sparnas toliau kyla, kol apsiverčia“, – aiškino pilotas Juanas Browne.
Kanadiečių „Bombardier“ gamybos CRJ-900 lėktuvas dužo ir virto aukštyn ratais, keleiviai pakibo sėdynėse it šikšnosparniai žemyn galva, kol išsivadavo. Bet, anot ekspertų, svarbiausia, kad pagrindinės saugos funkcijos, suveikė lyg iš vadovėlio: lėktuvo sparnai suprojektuoti taip, kad atsiskirtų nuo smūgio, todėl visi 80 skridusiųjų išgyveno.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Man, kaip ir daugumai, pamačiusių apvirtusį lėktuvą, kilo klausimas – kas galėjo išgyventi. Bet pagalvojau, jog tai lėmė du dalykai: orlaivio konstrukcija ir inžinerija. Laikui bėgant orlaivių funkcionalumas tobulėjo ir tai yra pavyzdys, kaip pavyko sukurti sparnus, kurie, atsitrenkę į žemę, nulūžta. Taip pašalinamas vienas didžiausių pavojų, nes degalų bakai yra sparnuose“, – teigė aviacijos ekspertas Michael McCormick.
Ši konstrukcijos ypatybė atskiria degalus nuo keleivių ir leidžia orlaiviui nusileisti – palengvina evakuaciją. Pasak eksperto, ne mažiau svarbios ir sėdynės.
„Sėdynės suprojektuotos taip, kad atlaikytų avarijas. Rėmų tvirtinimas orlaivyje, patys saugos diržai – štai kodėl skrydžio palydovai leidžiantis tikrina, ar visi tinkamai prisisegę. Tai gelbsti gyvybes“, – kalbėjo aviacijos ekspertas.
Keliolika sužeistų keleivių, išskyrus du, jau išleisti iš ligoninių.
Naujausi komentarai