"Per penkias minutes prieš nusileisdamas "Hindenburg" išleido savo vandens balastą. Dirižablis jau buvo nuleidęs pririšamąsias virves, kaip staiga, matomai iš vairinės dalies, iššovė ugnies liepsna. Per keletą sekundžių liepsna apėmė visą orlaivį, kuris degdamas nukrito iš 20 metrų aukščio", – 1937 m. gegužės 6 d. pranešė ELTA.
Vokiečių telegramų agentūros paskelbė, kad 1937 m. gegužės 6-osios vakarą, lyjant lietui, dirižablis norėjo nusileisti Lakehursto (Naujojo Džersio valstija) oro uoste, tačiau sprogo ore ir degdamas nukrito ant žemės.
Kaip rašoma to meto spaudoje, tuokart dirižabliu skrido 39 keleiviai ir labai daug – net 60 įgulos narių – treniruočių tikslais.
44 įgulos narius ir 20 keleivių pavyko išsigelbėti.
Daugelis išgyvenusiųjų iššoko pro dirižablio langus ir bėgo nuo jo kuo toliau.
Skrydžiui vadovavo kapitonas Maxas Prussas, kitas kapitonas Lehmanas skrido kaip įgulos patarėjas. Abu kapitonai labai apdegė.
Rašoma, kad į Lakehursto oro uostą lėktuvą su gydytojais ir vaistais iškart pasiuntė ir "American Air Lines" oro bendrovė. Gelbėjimo darbus tuoj pradėjo kareivių kuopa iš Filadelfijos.
Tada rašyta, kad ši nelaimė labai sukrėtė JAV visuomenę, o atostogaujantis JAV prezidentas F.D.Rooseveltas pasiuntė A.Hitleriui užuojautos telegramą.
Dirižablis buvo pradėtas statyti 1931 m. Pirmasis skrydis įvyko 1936 m. kovo 4 d.
Tai buvo didžiausias orlaivis pasaulyje, o jo dizainas – pažangiausias. Cepelino ilgis siekė 245 m, dujų tūris balionuose buvo apie 200 tūkst. kub. m.
Dirižablis turėjo 4 dyzelinius variklius, kurių galia siekė apie 900 AJ. Buvo specialūs bakai, skirti laikyti 2,5 tūkst. litrų degalų.
Jis sugebėjo pakelti iki 100 t naudingo krovinio ir 50 keleivių. Maksimalus greitis siekė 135 km/h.
Šios techninės dirižablio savybės buvo tiesiog nuostabios tam laikui.
"Hindenburg" katastrofa tapo cepelinų eros pabaigos simboliu.
Naujausi komentarai