Pereiti į pagrindinį turinį

Ekspertai: 2016-ųjų Egipto lainerio katastrofą lėmė gaisras nuo deguonies kaukės

2022-04-29 07:40

Virš Viduržemio jūros 2016 metais įvykusią Egipto oro bendrovės „EgyptAir“ keleivinio lainerio katastrofą, per kurią žuvo 66 žmonės, tikriausiai sukėlė gaisras, kilęs dėl nesandarios deguonies kaukės pilotų kabinoje, rodo Prancūzijos ekspertų išvados, su kuriomis ketvirtadienį susipažino naujienų agentūra AFP.

Scanpix nuotr.

Įgulos nariai pabėgo nuo liepsnų ir, atrodo, nesugebėjo rasti gesintuvo, o po kelių minučių lėktuvas sudužo.

„Deguonies nuotėkis iš antrojo piloto avarinės deguonies kaukės laikomas lemiamu gaisrą sukėlusiu elementu“, – sakoma penkių ekspertų parengtoje 134 puslapių ataskaitoje, kovą pateiktoje Paryžiaus apeliaciniam teismui. Apie šį dokumentą trečiadienį pirmasis parašė Italijos dienraštis „Corriere della Sera“.

„EgyptAir“ reiso MS804 lėktuvas staiga dingo iš radarų ekranų 2016 metų gegužės 19 dieną, pakeliui iš Kairo į Paryžių. Jam nukritus žuvo visi lėktuve buvę žmonės.

Egipto aviacijos ministras iš pradžių sakė, kad laineris veikiau galėjo tapti teroro atakos taikiniu, o ne prastos techninės priežiūros auka.

Tačiau Prancūzijos aviacijos saugumo agentūra nurodė, kad laineris kelios minutės prieš ryšiui nutrūkstant automatiškai pasiuntė pranešimų apie dūmus pilotų kabinoje ir skrydžio valdymo sistemos sutrikimą.

Vėliausioje ataskaitoje nepateikiama patikimos išvados, kas galėjo įžiebti gaisrą nutekėjus deguoniui.

Ankstesnėje ekspertų ataskaitoje, parengtoje pernai birželį, keliamos trys galimos gaisro priežastys: „pledas, kuriame buvo susikaupęs statinės elektros krūvis“, kai vienas pilotas jo paprašė, kad galėtų pamiegoti, „lakūnui patiektame maiste buvę riebalų turintys elementai ir, galiausiai, labai didelė tikimybė, kad buvo uždegta cigaretė arba peleninėje buvo likusi smilkstanti nuorūka“.

Šios įrangos pakeitimas reikalauja labai kruopštaus patikrinimo... deguonies nuotėkiai būna ypač pavojingi.

Ataskaitos autoriai nustatė, kad įgulos nariai pilotų kabinoje reguliariai rūkydavo. Taip pat buvo atkreiptas dėmesys į kitokią „neprofesionalią veiklą“, pavyzdžiui, muzikos klausymąsi, besikartojančius įėjimus ir išėjimus iš kabinos, taip pat „dėmesio stygių skrydžio metu“.

2018 metų birželį paskelbtoje ekspertų ataskaitoje taip pat nurodoma, jog likus trims dienoms iki avarijos dėl nežinomų priežasčių buvo pakeistas antrojo piloto deguonies kaukės konteineris.

„Šios įrangos pakeitimas reikalauja labai kruopštaus patikrinimo... deguonies nuotėkiai būna ypač pavojingi“, – sakoma dokumente.

„Buvo techninės priežiūros reikalavimų neatitikimų, virtinė aplaidaus elgesio elementų ir rimtų pažeidimų“, – naujienų agentūrai AFP sakė MS804  lainerio katastrofos aukų šeimų asociacijos du atstovai. Jie ragino iškelti „EgyptAir“ baudžiamąją bylą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų