S.Tamkevičius: balsavimas dėl alkoholio reklamos – moralės egzaminas Pereiti į pagrindinį turinį

S.Tamkevičius: balsavimas dėl alkoholio reklamos – moralės egzaminas

2011-11-07 21:17
Sigitas Tamkevičius
Sigitas Tamkevičius / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Arkivyskupas Sigitas Tamkevičius pirmadienį paragino Seimo narius balsuoti prieš pataisas, kurios atšauktų alkoholio reklamos draudimą nuo 2012-ųjų.

Pasak viešą laišką parlamentarams išplatinusio arkivyskupo, šis balsavimas prilygs moralės egzaminui, nes Seimo nariai „pademonstruos, kas jiems svarbiau: Lietuvos vaikų sveikata ir ateitis ar alkoholio gamintojų pelnas“, o tuo pačiu ir demokratijos egzaminui, nes parodys, ar parlamentarai girdi rinkėjų balsą.

„Seimas laikys ir demokratijos egzaminą, nes kai kurie Seimo nariai, teigdami, jog pasigenda konstruktyvaus dialogo su sveikatos gynėjais, neįsiklauso į daugybės piliečių, moksleivių, tėvų organizacijų, bendruomenių, sveikatos specialistų, mokslininkų ir net tarptautinių ekspertų nuomonę. Atvirkščiai, siūloma nebijoti šių visuomenės grupių ir elgtis drąsiai - palaikyti tik ekonominį interesą“, - rašoma laiške.

Katalikų Bažnyčios atstovas apgailestauja, kad Lietuvoje siekiai visiškai uždrausti alkoholio reklamos draudimą „prilyginami radikalų siautėjimui ir talibaniškos tvarkos įvedimui“.

„Sveikos gyvensenos oponentai nuolat piktinasi tai Bažnyčios, tai visuomeninių organizacijų, tai sveikatos specialistų argumentais, aukščiau už viską iškeldami ekonominį motyvą ir teigdami, kad reikia skatinti Lietuvoje veikiančias alkoholio bendroves. Tai rodo, kad žmogaus gyvybė ir sveikata šiandien pralaimi siauram neatsakingo verslo siekiui gauti didesnį pelną žmonių, o šiuo atveju - ir vaikų sąskaita“, - rašoma laiške.

Seimui likęs vienas balsavimas dėl pataisų, kuriomis būtų atšauktas alkoholio reklamos draudimas nuo 2012 metų, priėmimo. Praėjusią savaitę Seimas po svarstymo pritarė atitinkamoms Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms.

Seimo Ekonomikos komitetas siūlo kol kas nežengti radikalaus žingsnio ir nuo kitų metų visiškai neuždrausti alkoholio reklamos, kaip buvo planuota anksčiau. Tuo tarpu 50 šalies nevyriausybinių organizacijų parlamentarus yra paraginę atsispirti siūlymams atšaukti alkoholio reklamos draudimą.

Seimas yra priėmęs įstatymą, kad nuo 2012 metų Lietuvoje įsigaliotų visiškas alkoholio reklamos draudimas visuomenės informavimo priemonėse (televizijoje, radijuje, spaudoje ir internete) bei būtų visiškai uždrausta išorinė reklama. Bet koks alkoholio reklamos parodymas visuomenės informavimo priemonėse nepriklausomai nuo jų jurisdikcijos būtų vertinamas kaip alkoholio reklamos draudimo pažeidimas.

Jeigu Seimas atšauks alkoholio reklamos visišką draudimą, 2012 metais, kaip ir dabar, alkoholio reklama televizijoje ir radijuje būtų draudžiama nuo 6 iki 23 valandos, būtų ribojama alkoholio reklama periodinių leidinių (laikraščių ir jų savarankiškų priedų, žurnalų) bei knygų pirmuosiuose puslapiuose, būtų negalima išorinė stipraus alkoholio, išskyrus alų, alaus mišinius, sidrą ir natūralios fermentacijos vyną, reklama.

Kaip ir dabar, alkoholio reklama būtų draudžiama vaikams ir paaugliams skirtuose laikraščiuose, žurnaluose, knygose, televizijoje ir radijuje, koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių, kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos vietas, taip pat švietimo, sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijoje, išskyrus ten esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas, ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra