Pereiti į pagrindinį turinį

Brolio sėkmę pakartoti bus sunku

2016-04-07 15:58

Praėjusį savaitgalį Didžioje Britanijoje prasidėjo "Porsche Carrera" čempionatas, kuriame jau nebe pirmus metus varžosi ir lietuvių komanda "Juta Racing". Šiemet prie "Porsche Carrera 911 GT3" vairo po pertraukos sėdo Jonas Gelžinis.

Reikšmingos akimirkos

Paskutinį kartą J.Gelžinis prie "Porsche" vairo šiose lenktynėse sėdėjo prieš dvejus metus. Tuomet jam teko vairuoti kitokios modifikacijos automobilį, o su šiuo, sveriančiu 1 200 kg ir išvystančiu 460 AG, sportininkui teko važiuoti pirmą kartą.

"Sugrįžimas nebuvo lengvas. Nemažai kas pasikeitė. Pirmiausia – pats automobilis. Nors iš pirmo žvilgsnio, jei palygintume abu automobilius, plika akimi skirtumų tikriausiai net nepastebėtume, tačiau skirtumų, darančių įtaką automobilio greičiui ir valdomumui nemažai", – vos grįžęs iš Didžiosios Britanijos dalijosi įspūdžiais lenktynininkas.

Konkurencija šiame sezone taip pat nemenka. Kauniečiui trasoje jau teko sutikti praėjusių metų čempioną britą Danielį Cammishą, patyrusį lenktynininką Stepheną Jelley, dalyvavusį "International GT Open", "Porsche Carrera Cup GB" ir kitose lenktynėse. Taip pat ir Tomą Sharpą, Tomą Oliphantą, Charlie Eastwoodą, Lewisą Plato, Dino Zamparelli.

"Skirtumai šiose lenktynėse itin maži. Viską gali lemti vos kelios dešimtosios ar šimtosios sekundės", – sako "Juta Racing" komandos vadovas Audrius Gelžinis. Tereikia prisiminti praėjusių metų J.Gelžinio brolio Igno Gelžinio kovą su Jordanu Witto. Finišo tiesiojoje I.Gelžinio pergalę lėmė vos 0,037 sek. Pasak A.Gelžinio, komandai, besivaržančiai su ekipomis iš kitų šalių, kurių biudžetai dešimteriopai didesni nei lietuvių, yra du keliai – važiuoti rikiuotės pabaigoje arba bandyti užtikrintai įsisprausti į lyderių gretas.

Palankesnės taisyklės

Dar viena priežastis, apsunkinusi "Juta Racing" startą čempionate – treniruočių su naujuoju automobiliu trūkumas. Kiekviena komanda prieš kvalifikacinius važiavimus turi dvi treniruočių sesijas po 45 min., per kurias gali atlikti automobilio reguliavimo bandymus.

"Vietiniai lenktynininkai, treniruotis turėjo daugiau galimybių, o mes tą darėme tik prieš lenktynes. Taigi visi automobilio reguliavimai buvo atliekami dar neužtikrintai", – sakė J.Gelžinis.

Vis dėlto toliau sezone visų sportininkų galiimybės turėtų susilyginti, nes pagal nuo šių metų įsigaliojusias taisykles komandos galės turėti vos keturias treniruotes.

"Taip visų galimybės darosi panašesnės, tačiau mūsų komandai, matyt, naivu tikėtis įsiveržti į lyderių gretas, vertinant, su kuo teks važiuoti vienoje grupėje. Bet bandysime viską atlikti kuo geriausiai", – nestokodamas optimizmo kalbėjo komandos vadovas A.Gelžinis.

Po dvejų metų į "Porsche Carrera Cup" sugrįžęs J.Gelžinis geriausiai pasirodė kvalifikaciniuose važiavimuose. Jo trasos įveikimo laikas buvo trečias tarp greičiausiųjų. "Mes galime naudoti tik du komplektus padangų. Per pirmuosius važiavimus buvau vos vienuoliktoje pozicijoje, tačiau po sustojimo serviso zonoje ir pasikeitus padangas pavyko gerai pagreitėti", – prisiminimus iš pirmųjų šio sezono varžybų pasakojo lenktynininkas.

Techniniai nesklandumai

Praėjęs savaitgalis Didižiojoje Britanijoje buvo gana vėsus, tad lenktynininkams teko ilgai šildyti padangas. Pasak J.Gelžinio, "Porsche" automobilio specifika tokia, kad šildant priekinius ratus svarbu neperkaitinti galinių. Tik suradus tinkamą balansą galima šoktelti į rikiuotės priekį. Taigi pirmajame važiavime "Brands Hatch" trasoje J.Gelžinis startavo iš trečios pozicijos, antrajame – iš devintos.

 

Lenktynininkas itin apgailestauja, kad pirmame važiavime nepavyko išsaugoti aukštos trečios pozicijos. "Pirmame rate dviem ratais užvažiavau ant kelkraščio, praradau greitį ir kaip tik tuo metu mane aplenkė kiti lenktynininkai", – pasakojo kaunietis.

"Brands Hatch" trasa ypatinga tuo, kad ji yra labai trumpa ir siaura, taigi prarastas pozicijas tampa itin sunku atsikovoti, nes lenkimai vyksta labai sunkiai, o lyderių automobiliai kitus lenktyninikus gali lenkti net visu ratu.

Antrajame važiavime J.Gelžiniui pavyko pakilti iš devintos pozicijos iki aštuntos, tačiau dar geresnių pozicijų neleido iškovoti aušinimo sistemos gedimas.

"Trasos nešvarumai pateko į variklio skyrių ir pramušė aušinimo skysčio vamzdelį. Skystis per visą antrąjį važiavimą purškė ant priekinių ratų, tad suvaldyti automobilį Jonui buvo nelengva užduotis", – pasakojo "Juta Racing" komandos vadovas A.Gelžinis.

Tikisi pagreitėti

Šiemet "Porsche Carrera Cup" lenktynėse sportininkai suskirstyti į tris pagrindines klases. "Pro" kategorijoje visą sezoną varžosi labiausiai patyrę lenktynininkai, "Pro-Am1" kategorijoje važiuoja naujai pirmenybėse startavę sportininkai, tačiau jiems sudaromos galimybės varžytis su pačiais stipriausiaisiais. Būtent šios kategorijos nugalėtoju praėjusiais metais ir tapo I.Gelžinis. Trečioje kategorijoje "Pro-Am2" klasė skirta tiems, kurie laikui bėgant turėtų pasiekti aukščiausią sportinį lygį. Dar vienoje "Rookie" klasėje varžosi perspektyvūs jauni lenktynininkai nuo 17 iki 24 metų. Šios klasės nugalėtojui atiteks specialus 50 tūkst. svarų sterlingų prizas.

Didžiosios Britanijos žiniasklaida jau prognozuoja, kad J.Gelžinio sugrįžimas į šias lenktynes gali sujaukti numatomą lyderių rikiuotę. "Jonui dar reikia daugiau drąsos ir užtikrintumo. Aš tikiu, kad tai netrukus atsiras", – sakė "Juta Racing" komandos vadovas A.Gelžinis. Kitos varžybos komandos laukia po dviejų savaičių legendinėje Silverstono trasoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų