Pereiti į pagrindinį turinį

Ekoralis: taupu, taupiau, tapiausia

2018-05-02 17:00

2 000 km įvairios dangos keliais ir tik 70 l degalų. Tokį rezultatą pavyko pasiekti ekoralio nugalėtojams.

Pergalė: ekoralio nugalėtojas A.Žukas ekonomiškiausio vairuotojo titulą gauna nebe pirmą kartą
Pergalė: ekoralio nugalėtojas A.Žukas ekonomiškiausio vairuotojo titulą gauna nebe pirmą kartą / Vytauto Pilkausko nuotr.

Padeda sutaupyti

Tai buvo jubiliejinis, jau 15-asis "Saugaus rato" rengiamas ekoralis. Šįkart jis buvo skirtas trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams.

"Ar rasime daug vairuotojų, gebančių bendro naudojimo, miestų gatvėmis ir užmiesčių keliais, asfalto ir žvyro danga įveikti bemaž 2 000 km sunaudojant mažiau nei 70 l degalų?" – retoriškai klausė renginio organizatorius, VšĮ "Saugus ratas" vadovas Valdas Juozas Vilūnas. "Neste Eko ralio 2018" laimėtojai, "Peugeot Eco" komandos atstovai Artūras Žukas ir Dalius Truska su "Peugeot 208" automobiliu, turinčiu 1,6 l darbo tūrio dyzelinį variklį, šį atstumą nuvažiavo sudeginę tik 69,23 l degalų. Nugalėtojų degalų sąnaudos 100 km kelio – vos 3,58 l dyzelino.

A.Žukas sako, kad tokiam rezultatui pasiekti reikia labai nedaug – gero automobilio, šturmano ir kasdienių pastangų (o su jomis ir įgūdžiai) važinėti taupiai, o kartu ir saugiai. Kolegų vadinamas ekonomiško vairavimo virtuozu Artūras kasdien vairuoja "Škoda Superb Greenline" universalą, o su juo ir kitais automobiliais kasmet nuvažiuoja maždaug po 25 tūkst. km. Ralio nugalėtojas suskaičiavo, kad vairuodamas ekonomiškai jis per metus sutaupo vidutiniškai po 2 tūkst. eurų ir visur suspėja. Ralio čempionai laimėjo ir ED4 (automobilių, turinčių dyzelinius variklius) įskaitą.

Ekonomiški ir "Passat"

Antrąja bendrosios įskaitos vieta ir pirmąja EH (hibridinių) klasėje džiaugėsi irgi jau ne pirmame ekoralyje dalyvaujantis jungtinės "Auresos-15min" komandos Mariaus Goštauto ir Tomo Markelevičiaus ekipažas.

Antrieji prizininkai, vairuodami 2017 m. gamybos "Toyota Prius", tą patį atstumą įveikė sudeginę 80,74 l (4,18 l 100 km) benzino. Trečiąjį bendrosios įskaitos nugalėtojų pakylos laiptelį ir antrąjį ED4 klasėje užėmė UAB "Moller Auto" komandos atstovai Giedrius Jasonas ir Giedrius Zakalskis, kurie su 2,0 l darbo tūrio dyzelinį variklį turinčiu "Volkswagen Passat" 100 km sudegino 4,38 l, o visą 1 940 km atstumą nuvažiavo su 84,69 l dyzelino. Ekoralyje dalyvavo du šios komandos ekipažai. Išlydėdamas juos į varžytuves bendrovės vadovas Tomas Deržanauskas sakė, kad pagal šiame trijų dienų maratone pasiektus rezultatus jie galėsią informuoti savo potencialius pirkėjus apie tikrąjį šių automobilių apetitą degalams.

Audrius Gružinskas ir Balys Griškevičius vairavo šių metų gamybos "Volkswagen Passat", kurio ratus suko 1,4 l darbo tūrio benzininis variklis ir bendrojoje įskaitoje buvo penkti, o E1 (benzininių) klasėje – pirmi. Jie 100 km sudegino tik 4,65 l benzino. ED4 klasėje trečią vietą užėmė dar vienas "Peugeot Eco" Renatos Odinienės ir Vitalijaus Eidimto ekipažas, vairavęs "Peugeot 308" automobilį, kurio apetitas 100 km – 4,43 l dyzelino.

Paaiškėjo geriausieji

Benzininių automobilių E1 klasėje antri liko irgi nuolatiniai tokių ekoralių dalyviai – "Suzuki auto" ekipos atstovai Rimgaudas Statnickas su Rimantu Pukėnu, vairavę visų keturių ratų pavarą turintį "Suzuki Ignis", kurio 1,3 l darbo tūrio variklis 100 km sunaudojo 4,9 l benzino. Treti šioje klasėje liko radviliškiečiai Vidas Krukauskas su Andriumi Bložniu, vairavę "Nissan Pulsar", kurio ratus suko 1,2 l benzininis variklis, 100 km sudeginęs 5,32 l benzino.

"Darbo buvo į valias, neabejotinai tai buvo sunkiausias iš visų penkiolikos "Saugaus rato" surengtų ralių, tačiau maratoninė distancija leido pasitikrinti strategijos ir taktikos veiksmingumą", – kalbėjo ne vieno tokio ralio dalyvis R.Statnickas. Jam pritarė ir Povilas Taletas, pernai rudenį laimėjęs analogišką ralį, o šįkart likęs šalia prizininkų pakylos. Jis su Luku Marcinkevičiumi vairavo irgi visais keturiais ratais varomą "Nissan Qashqai". "Ralis buvo sunkus, tačiau neabejotinai tai įdomiausios varžybos, leidžiančios pasitikrinti jėgas ir ryškiai atskleidžiančios spragas. Taigi, tobulėti dar yra kur. Net ir nugalėtojams", – tvirtino Povilas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų