Namų darbai prieš ralį atlikti
Gausėja lietuvių, čempionate važiuojančių moderniausia R5 technika gretos. Prie Vaidoto Žalos, Egidijaus Valeišos prieš mėnesį prisijungė naują „Volkswagen Polo R5“ automobilį įsigijęs V. Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Tiesa, tik iš gamyklos išriedėjusį automobilį reikėjo paruošti, tad paskutinius du Lietuvos ralio čempionato etapus Žemaitijoje ir Lenkijoje Vytautas su Žilvinu įveikė nuomotu „Škoda Fabia R5“ modeliu, bandydamas perprasti aukštesnės klasės technikos subtilybes.
Tačiau jau šį savaitgalį į siaurus, greitus ir vingiuotus Elektrėnų apylinkių greičio ruožus jis išriedės savuoju naujuoju „Polo“. Automobilis jau paruoštas lenktynėms, o Vytautas paskutines dvi dienas praleido intensyviai treniruodamasis.
„Per šias dvi dienas pravažiavome apie 180 km, o tai yra daug. Orai keitėsi, tad ir važiavome tiek ant sauso žvyro, tiek ant slidaus ir šlapio, šokinėjome per didelius tramplynus, buvo puiki proga geriau pažinti automobilį, juolab „Polo“ valdymo savybės skiriasi nuo „Fabia“ modelio. Buvo atvažiavęs „Volkswagen Motorsport“ padalinio inžinierius, kuris padėjo sureguliuoti automobilį, taip pat savo patarimais prisidėjo ir Kevinas Abringas. Išbandėme daugybę skirtingų parametrų, amortizatorių, dabar su R5 automobiliu jaučiuosi tvirčiau“, –pasakojo V. Švedas.
Tiesa, jau dvejas lenktynes R5 automobiliu įveikęs lenktynininkas atskleidė, kad Elektrėnuose pademonstruoti visą mašinos pajėgumą nedrįs. Įdirbis prie senovinio „Mitsubishi Lancer“ vairo per daug didelis, kad jis galėtų taip greitai persikalibruoti prie visiškai kitokio daikto valdymo subtilybių.
„14 metų įdirbis prie „Mitsubishi“ vairo negali išgaruoti per porą dienų. R5 – gerokai greitesnis ir kitaip valdomas automobilis, tad reikia susukti nemažai kilometrų, kad vairuojant nebereikėtų galvoti kaip čia ką padaryti ir dirbtų tik instinktai. Pavyzdys – stabdžiai. „Polo R5“ modelio stabdžiai gali sugeneruoti gerokai didesnę jėgą nei „Mitsubishi“, tad stabdymas ir stabdymo trajektorija labai stipriai skiriasi. Mašina sustoja anksčiau nei tikiesi, tad prieš kai kuriuos staigius posūkius dar būna pasitampymų. Dar negalime pasigirti, kad mašiną išnaudojame visu 100 proc., tad rizikuoti nerizikuosime, bet bandysime progresyviai auginti savo tempą“, – sakė V. Švedas.
Elektrėnuose – visa R5 gama
„Volkswagen Polo R5“ – visiškai naujas, mūsų trasose dar nematytas automobilis. „Volkswagen Motorsport“ divizija jį pirmą kartą parodė tik praėjusiais metais, o užsakymus klientams vykdyti pradėjo tik šiemet. Pirmieji tokius automobilius gavo didelių rinkų ralio čempionai, Europoje žinomi lenktynininkai kaip WRC čempiono Peterio Solbergo sūnus Oliveris. Vienas iš trisdešimties pirmų laimingųjų – ir V. Švedas. Gamintojai per metus planuoja surinkti 40 tokių automobilių, o užsakymų jie jau sulaukė daugiau nei 120. Tad bent jau artimiausiu metu Baltijos šalyse pas jokią kitą komandą, išskyrus Latvijos čempionate važiuojantį Oliverį Solbergą, tokios mašinos neišvysite.
Lygiai dėl tokios pat priežasties Baltijos šalyse niekas neturėjo ir „Hyundai i20 R5“ modelių. Gamintojai mašiną pristatė užpernai, praėjusiais metais jomis pradėjo važiuoti tik gamyklinės komandos ekipažai Europos čempionate, o ilgainiui jos atsirado ir pas klientus. Iš Lenkijos „Hyundai i20 R5“ automobiliais į Elektrėnus atvažiuos net trys ekipažai. O Lukašas ir Tomašas Kortabos lėks „Citroen C3 R5“ bolidu. Taigi Elektrėnų ralio dalyvių parkas savo įvairove ir netgi mašinų skaičiumi beveik niekuo nenusileis Europos ralio čempionatui. Žiūrovai galės gyvai palyginti, kaip skiriasi „Ford Fiesta R5“, „Škoda Fabia R5“, „Volkswagen Polo R5“, „Hyundai i20 R5“ ir „Citroen C3 R5“ bolidai trasoje.
Sunkiasvoriai bandys „įkrauti“ lengvaatlečiams
Sunku tarp 12 R5 klasės bolidų bus dviems itin greitiems lietuviams. Pirmiausia – tai praėjusių metų Lietuvos ralio čempionui Giedriui Notkui su Dalimi Strižanu, kurie startuos iš 5 pozicijos su senutėliu „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu, kurį jo varžovai vadina valtimi. Nors senolės mašinos variklis ir galingesnis už naujųjų „R5“ motorus, „Mitsubishis“ yra gerokai sunkesnis, ne toks vikrus ir, kaip sakė V. Švedas, dar ir prastai stabdo. G. Notkui, ginančiam čempiono titulą, tokie varžovų duomenys ir skaičiai rodo prastus popierius, tačiau sportininkas iš Panevėžio nenusiteikęs pasiduoti ir bandys kovoti netgi dėl bendros įskaitos podiumo.
„Užduotis ne iš pačių lengviausių, bet smagu, kad nesame sąrašo gale ir mus taip gerai vertina. Mes ryžtingai nusiteikę kovoti ir tas dalyvių sąrašas su tiek daug greitų R5 automobilių mus netgi motyvuoja, kad galime pasiekti aukštų rezultatų net ir su sena mašina. Ko negali automobilis, bandysime išpešti patys iš savęs. Mūsų tikslas – TOP3“, – žodžių į vatą nevyniojo ir kovingą nusiteikimą demonstravo G. Notkus.
Iš 9 starto pozicijos lenktynes pradės ir bene žinomiausias lietuvis automobilių sporto pasaulyje Martynas Samsonas. Jis sės prie ralio „Elektrėnai 2019“ organizatoriaus Ramūno Čapkausko asmeninio „Mitsubishi Lancer EVO IX“ vairo.
Martynas automobilių sporto pasaulyje žinomas ne tiek dėl pasiekimų prie automobilio vairo, kiek dėl sportinių pavarų dėžių gamybos. „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžes savo automobiliams naudoja įvairiausias automobilių sporto šakas išpažįstančios komandos, vertinančios M. Samsono produktų veikimo greitį ir patikimumą.
Pats Martynas taip pat ne iš kelmo spirtas. Testuodamas savo sukurtą techniką jis yra laimėjęs ne vieną ralį, nustebinti žada ir čia.
Naujausi komentarai