Paprastai iki šiol vykdavęs žiemą, šiemet Liepojos ralis dėl gamtos išdaigų iš metų pradžios perkeltas į rudenį. Šįkart jo dalyviams daugiau kaip 200 km nusidriekusius 13 greičio ruožų teks įveikti ne apledėjusia ir snieguota kelio danga, bet žvyrkeliais bei asfaltu. Iš viso per dvi varžybų dienas lenktynininkai nuvažiuos apie 760 kilometrų.
„Laukia daug įvairių ir sudėtingų kelių. Siauros, vingiuotos, greitos atkarpos, primenančios Suomijos kelius. Europos ralio čempionate negali būti lengva. Čia susirinko greičiausi Baltijos šalių lenktynininkai. Bus įnirtinga ir įdomi kova, kuri pareikalaus daug jėgų, susikaupimo ir tikslumo. Liepojos ralio organizatoriams visad pavyksta dalyvius maloniai nustebinti. Ne veltui puiki šių varžybų organizacija užsitikrino, kad čia dar mažiausiai trejus metus vyks Europos ralio čempionato etapai“, – prieš pat startą komplimentų kaimynams latviams pažėrė V. Švedas.
Šiemet Europos ralio čempionate iki šiol nebuvo startavęs nė vienas lietuvių ekipažas. Siekdami priminti mūsų šalies vardą tarptautinėje ralio arenoje, V. Švedo ir J. Pipiro ekipažai perėmė estafetę iš Dominyko Butvilo, kuris pernai bendroje Europos čempionato įskaitoje užėmė 7 vietą, o ERC2 klasėje buvo trečias.
Ne kartą Liepojos ralyje dalyvavusiam V. Švedui kai kurios trasos atkarpos jau pažįstamos, tačiau ekipažas visas stenogramas sudarinėjo iš naujo, nesivadovaudamas šturmano Ž. Sakalausko užrašais iš ankstesnių metų.
„Ne tik ralio trasoje, bet ir mūsų ekipaže netrūksta naujovių. Važiuojame savo „senu-nauju“ pagal N grupės reikalavimus paruoštu „Mitsubishi Lancer Evo“ devintosios kartos automobiliu, kuriuo lenktyniauti neteko jau šešerius metus. Deja, jis nėra toks greitas, kaip Lietuvos raliuose mano vairuojama dešimtoji „evoliucija“, bet šįkart svarbiausias prioritetas yra sudalyvauti tokio aukšto lygio varžybose, pasisemti iš jų geros patirties ir pabendrauti su greičiausiais Europos džentelmenais.
Šis startas pareikalavo daug pastangų iš mechanikų ir visos komandos. Teko keisti detales, kurios iš pažiūros dar atrodytų tinkamos naudoti, bet teoriškai gali ir neatlaikyti, mat čia laukia kur kas daugiau greitų kilometrų. Džiaugiamės turėdami tokią šaunią komandą. Jos nariais laikau ne vien aptarnaujantį personalą, bet ir rėmėjus bei fanus, kurių ištikimas palaikymas padeda įgyvendinti tikslus. Ačiū draugams lenktynininkams Deividui Jociui ir Giedriui Notkui, kurie mus į Latviją išlydėjo ne tuščiomis – paskolino įvairių komponentų, kad šiame ilgame dviejų dienų maratone turėtume pakankamas detalių ir agregatų atsargas“, – pasakojo kauniečių komandos „Juta Bauer Rally Team“ vėliavnešys V. Švedas.
Lenktynininkas juokais užsiminė, kad šiam savaitgaliui jo pasitelktas senesnės kartos ralio automobilis savo kaina prilygsta didesnių ekipų biudžetui, kuris skiriamas vienoms lenktynėms.
Optimistiškai nusiteikęs prie starto linijos stojo ir antrasis „Juta Bauer Rally Team“ ekipažas – J. Pipiras ir Ž. Juršys. Nors šis piloto ir šturmano duetas drauge startuoja pirmą kartą, lenktynininkai tikisi, kad sėkmė bus jų pusėje.
„Ketvirtadienį ir penktadienį susipažinome su mūsų laukiančiomis trasomis. Nuvažiavome šimtus kilometrų, daug laiko praleidome automobilyje, tačiau įspūdžiai liko išties puikūs. Laukia geros lenktynės, į kurias atvykome ne pasivažinėti, bet pamėginti sudaryti konkurenciją savo klasės varžovams. Laukia įdomus iššūkis, nes iki šiol Liepojos ralyje teko važiuoti žiemą ir turiu pripažinti, kad tuomet keliai atrodė visiškai kitaip“, – prieš pat startą sakė J. Pipiras.
Po penktadienį vykusio kvalifikacinio greičio ruožo ir atidarymo iškilmių, šeštadienį dalyviai pajudėjo į septynis greičio ruožus, o sekmadienį lauks dar šešios rungtys. „Rally Liepaja 2016“ finišuos sekmadienio popietę.
Naujausi komentarai