Paprastai bet kurio automobilių komponento paieška užtrunka kelias dienas. Jau nekalbant apie tokio dalyko gamybą. Su „Mazda Miata“ lenktyniaujančiam Justui Gudavičiui prireikė specialaus perėjimo langų apipūtimo varikliukui. Jis turėjo dvi išeitis: užsakyti, kad pagamintų įprastu būdu arba susiprojektuoti detalę ir ją „iškepti“ trimačiu spausdintuvu. IT projektų vadovas pastarajam variantui ilgai argumentų neieškojo.
„Kitaip turbūt net nebūčiau pasigaminęs to perėjimo. Garaže ant lentos ranka nupiešiau tai, ką norėčiau turėti. Nusiunčiau nuotrauką ir jau po pusvalandžio savo kompiuteryje turėjau sumodeliuotą projektą. O kitą dieną jau turėjau reikiamą detalę“, - apie paprastą procesą pasakojo jis.
Tiesa, J. Gudavičius pats detalės nespausdino. Jam padėjo kita „Fast Lap“ komanda „Race VGTU“. Jų bazėje, VGTU Transporto inžinerijos fakulteto garaže apstu įvairios mokslinės technikos, kuri puikiai tinka lenktyninių automobilių tobulinimui. Šiemet jie „Fast Lap“ lenktynėse debiutavo taip pat su „Mazda Miata“ automobiliu. Reikia labai įgudusio žvilgsnio, kad pamatytum trimačiu spausdintuvu pagamintas detales.
„Vienas sumanus studentas įdarbino trimatį spausdintuvą ir paruošė oro paėmimo difuzorių priekiniame buferyje. Vėliau išvedžiojo oro kanalus ir prijungė prie apsauginės stabdžių disko skardos. Taip išėjo labai efektyvus stabdžių sistemos aušinimas. Ir dar vienintelis toks pasaulyje“, – pasakojo „Race VGTU“ komandos įkūrėjas ir vairuotojas Vidmantas Pociūnas.
Dar prieš mėnesį trečiajam „Fast Lap“ etapui komanda pradėjo ruošti įspūdingo dydžio galinį oro aptaką, tačiau laboratorijoje dar turi gimti idealūs laikikliai jam. Vienetines plienines detales jie kuria kompiuterinėmis dizaino programomis, o brėžinius pagamina trimačiu spausdintuvu. Tik įsitikinę, kad detalės susimontuoja tvarkingai, užsako jų gamybą iš plieno.
Dalyviai taip ruošiasi trečiajam „Fast Lap“ etapui, kuris vyks rugpjūčio 18 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“.
Naujausi komentarai