Pereiti į pagrindinį turinį

Kaune – pasaulio vandens formulių pilotų elitas

2017-06-07 12:59
DMN inf.

Jau visai netrukus Kaune pradės rinktis geriausi pilotai iš viso pasaulio – artėjantį savaitgalį Kauno mariose ties T. Masiulio gatve vyks vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000” Europos čempionatas.

Tai pirmosios tokio aukšto lygio vandens formulių lenktynės laikinojoje sostinėje, į kurias susirinks geriausi pilotai iš viso pasaulio. Tarp jų bus ir lietuvis Edgaras Riabko. Beje, prieš šių metų pasaulio čempionato startą intriga didžiulė – šiais metais čempionate nedalyvauja praėjusių metų čempionas, tad kova dėl laisvo sosto prasidės būtent Kaune.

Įspūdingos vandens formulės Kauno marias raižys birželio 10-11 dienomis. Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose. Visa trasa bus puikiai matoma iš visų žiūrovų vietų.

Legendos atvyksta į Kauną

F2 formulių lenktynėse dalyvaus ir Lietuvos atstovas E. Riabko. 33 metų kaunietis su komanda žiemą plušo garaže tobulindamas savo formulę. Dabar pilotas tikina, kad visi namų darbai jau atlikti. Belieka sulaukti varžybų, prie kurių starto stos pasaulio lenktyninkų elitas.

„Atvažiuoja visi geriausi pilotai. Beje, bus ir trys gamyklinės komandos – viena iš Prancūzijos ir dvi iš Italijos. Šiose komandose dirba tiek pasaulio čempionų, kiek dar Kaune nėra buvę. Tarp jų bus ir F1 legenda Guido Cappellini. Savo komandą turi ir vokietis Michaelis Werneris. Absoliučiai visas formulių elitas bus Kaune“, - sako E. Riabko.

Iš pilotų kaunietis išskiria 37 metų latvį Uvį Slakterį (Nr. 51) bei dešimtmečiu jaunesnį švedą Eriką Ediną (Nr. 21).

„Šiemet nebus praėjusių metų čempiono Pierre'o Lundino, todėl U. Slakterį ir E. Ediną aš vadinu realiausiais kandidatais į čempiono titulą. Be abejo, yra kelios turtingos komandos su naujais laivais – be jokios abejonės, Abu Dabio komanda bus labai stipri. Visi dalyviai atvažiuoja su nauja technika, tad gali būti siurprizų. Konkurencija bus labai didelė. Manau, kad kvalifikacijoje į vieną sekundę tilps 10 laivų“, - prognozuoja E. Riabko.

Tikslas – penketukas

Vertindamas savo galimybes E. Riabko išlieka realistas. Tačiau svajoti niekas neuždraus.

„Pernai įgyvendinau tikslą patekti į dešimtuką. Šiemet planas yra penketukas, o svajonė – podiumas. Pagal mano biudžetą podiumas būtų stebuklas, tai nedrįstu savęs kelti į aukštumas. Atvažiuoja tokie sportininkai, iš kurių bent 15 yra aukščiausio lygio. Niekada nežinai, kas gali iššauti. Čia bus pirmos sezono varžybos, kuriose išaiškės, kas yra lyderiai“, - sako E. Riabko.

Prieš lenktynes kaunietis labiausiai nerimauja, kad nepavestų technika.

„Viena išlindusi techninė smulkmena gali sumaišyti visus planus. Lenktyniausiu čia, savo gimtajame Kaune – prie savo žiūrovų, savo draugų, giminių ir rėmėjų. Būtų labai skaudu, jei pavestų technika. Sunkiai dirbome žiemą, techniką išsibandėme Vokietijoje, kur išlindo techninių bėdų. Viską sutvarkėme ir dabar viskas veikia idealiai. Jau išbandėme formulę Kauno mariose, kur išdeginome degalų baką varžybiniu režimu. Variklio resursas yra 15 valandų, tai daugiau jo naudoti nenorėjau. Jei technika laikys, tik nuo manęs ir komandos priklausys, kaip mes pristaikysime prie oro sąlygų, prie bangų, prie vėjo“, - teigia E. Riabko.

Greiti ir brangūs

Ne paslaptis, kad vandens sportas yra brangus malonumas. Jei prie to pridėsime ir motorus – kaina kyla dar labiau. Skaičiuojama, kad pilnai paruoštas lenktyninis motorlaivis kainuoja tūkstančius.

„F2 klasės formulių korpusas pagamintas iš anglies pluošto – lygiai taip pat, kaip ir „Formulės-1” bolidai. Išvystyti įspūdingą 180 km/val. ar dar didesnį greitį formulėms leidžia galingi šešių cilindrų, 200 AG varikliai. Pagal įsibėgėjimo greitį šios klasės motorlaiviai prilygsta galingiausiems superautomobiliams, tokiems kaip “Lamborghini Murcielago LP640” ar “Mercedes SLR McLaren”. Aišku, tokio lygio laivai kainuoja pakankamai brangiai. Pilnai sukomplekuoto laivo kaina siekia 100 tūkst. eurų“, - teigia varžybų organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.

Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.

Renginio metu žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybė pačiam sėsti į dvivietę vandens formulę ir pajusti, kokias apkrovas patiria profesionalūs sportininkai.  Renginio programą gali koreguoti oro sąlygos. Dėl didelio vėjo lenktynių laikas gali keistis.

Nr.

Lenktynininkas

Šalis, amžius

Pasiekimai

2

Johanas Osterbergas

Švedija, 42

Skandinavijos F2 čempionas, 2016 m. F2 vicečempionas

3

Owenas Jelfas

Didžioji Britanija, 51

Pasaulio F4 čempionas

5

Rupertas Temperis

Austrija, 59

6 kartus Austrijos čempionas

6

Ola Petterssonas

Švedija, 34

Europos T400 čempionas

7

Alberto Comparato

Italija, 20

2016 m. F2, 8 vieta

8

Nelsonas Morinas

Prancūzija, 33

 

9

Mette Brandt Bjerknaes

Norvegija, 28

2010 m. Norvegijos čempionatas 3 vieta

10

Oskaras Samuelssonas

Švedija, 29

2016 m. F2, 17 vieta

12

Harris Lehtis

Suomija, 60

Estijos čempionatas 3 vieta

13

Matthew Palfreymanas

Didžioji Britanija, 25

 

17

Ferdinandas Zandbergenas

Olandija, 24

 

21

Erikas Edinas

Švedija, 27

2015 m. F2 bronzos medalis

33

Fabrice'as Boulier

Prancūzija, 53

2016 m. F2 čempionato dalyvis

35

Rashed as Alqemzi

JAE, 25

2013 m. Pasaulio čempionas Nacijų taurės varžybose

36

Mohamedas Almehairbi

JAE, 32

2015 m. F2, 4 vieta

41

Edgaras Riabko

Lietuva, 33

2011 m. S-550 Europos čempionas, 2016 m. F2, 10 vieta

45

Duarte Benavente

Portugalija, 46

2016 m. F2, neklasifikuotas

51

Uvis Slakteris

Latvija, 37

2016 m. F2, 6 vieta

52

Simone Schuft

Vokietija, 44

 

54

Danielis Segenmarkas

Švedija, 36

2016 m. F2, 20 vieta

71

Davidas Del Pinas

Italija, 26

 

77

Tobiasas Munthe-Kaasas

Norvegija, 33

Daugkartinis Norvegijos čempionas, 2010 m. pasaulio F4 greičio rekordas

 

85

Luca Fornasarigas

Italija, 55

2016 m. F2, neklasifikuotas

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų