Išlydėjo ir smalsuoliai
„Press ralio“ dalyvius į startą išlydėjo penktadienio rytą vykusio renginio pasižiūrėti atvykę kauniečiai, galėję pasižiūrėti į kelias dešimtis išskirtinių automobilių, paklausyti orkestro bei pabendrauti su žurnalistais.
Patys pirmieji į „Press ralio“ trasas pajudėjo „Toyota GT86“ vairuojantys Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius. Daugkartiniai ralio nugalėtojai yra vieni rimčiausių pretendentų lipti ant podiumo ir šiemet.
Netrukus po jų pasirodė Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno ekipažas su „SEAT Leon Cupra“. 280 AG išvystantis automobilis – vienas galingiausių visame ralyje. Treti starto arką kirto Ramūnas Fetingis su Agne Vičkačkaite-Lauciuviene ir „Opel Corsa OPC“, o po jų – dešimtys kitų dalyvių.
Taktika ir norai skirtingi
Dar prieš startą gavę kelio knygas, šturmanai ir vairuotojai puolė studijuoti trasas. Vienas pirmųjų išbandymų jų laukia „Nemuno žiedo“ trasoje, kur teks važiuoti priešinga eismui kryptimi. Tą daryti yra tekę vos vienam kitam „Press ralio“ dalyviui.
Tačiau kelio knygų studijavimu užsiėmė ne visi. Štai italas Federico Baglini, „Press ralyje“ dalyvaujantis pirmą kartą, neslėpė nesitikintis išskirtinio pasirodymo.
„Aš čia esu tam, kad gerai praleisčiau laiką. Nesitikiu gerai pasirodyti, nes neturiu lenktynininko patirties, o ir automobilis mano nėra panašus į sportinį („Volkswagen Golf“ universalas). Nors esu gana karšto būdo, tikiuosi trasoje „neperkaisti“, – juokavo F. Baglini, besiruošiantis startui kartu su žmona Dalia Smagurauskaite.
R. Gabartas, pirmą kartą startuosiantis su „SEAT Leon Cupra“, su šios markės importuotojais konsultavosi, kaip geriau elgtis trasoje – mat automobilio stabilumo kontrolės visiškai išjungti neįmanoma, galima tik pasirinkti kelis skirtingus jos veikimo režimus.
Patirtimi „Press ralyje“ dalijosi ir trys identiškus „Nissan Micra“ automobilius vairuosiantys ekipažai. Šie automobiliai per plauką nepateko į „Eko“ klasę: kadangi jie apauti 17 colių skersmens ratlankiais, CO2 emisija yra 103 g/km. Mažesniais ratais apautų „Micra“ modelių CO2 emisija yra mažesnė nei 100 g/km, o tai – „Press ralio“ „Eko“ klasės riba. Tad dabar visos „Micros“ varžysis bene konkurencingiausioje, automobilių su darbiniais tūriais iki 1,6 l, klasėje.
Istoriją būtina rodyti
Kartu su pusšimčiu „Press ralio“ sportinės įskaitos dalyvių į trasą pajudėjo ir žiūrovus itin masinę istoriniai automobiliai – pirmą kartą kartu su žurnalistų varžybomis bus surengtas ralis „Lietuva 2017“, kuriame varžosi 30 metų sulaukusios transporto priemonės. Jų rungtys – kitokios, labiau susijusios su technikos pažinimu ir orientavimusi Lietuvos apylinkėse, o ne varžymusi dėl pozicijų. Šiame istorinių automobilių ralyje – daugiau nei dvidešimt automobilių, tarp kurių keli sportiški „Datsun“ modeliai ar greičiausias septintojo dešimtmečio sedanas visame pasaulyje „Jaguar MK2“.
Prie „Jaguar“ vairo sėsiantis Vytautas Mašanauskas neslėpė, kad toks automobilis – retenybė, o jo techniniai duomenys nepadarytų gėdos ir šiandieninėms transporto priemonėms. Juk šio prabangaus britiško automobilio variklis, turintis du skirstymo velenus ir DOHC technologiją, išvysto daugiau nei 200 AG.
„Prieš pusę amžiaus šis „Jaguar“ buvo kažkas neįtikėtino, jis ir šiandien aplenktų daugelį automobilių. Tačiau ralyje nelenktyniausiu – tikiuosi pabendrauti su bendraminčiais, sutikti senus pažįstamus, matytus kituose renginiuose. Dalyvavimas tokiuose renginiuose yra domėjimosi klasikiniais automobiliais forma – aš visada stengiuosi į juos išvažiuoti ir parodyti istorinę techniką kitiems žmonėms“, – kalbėjo V. Mašanauskas, savo namuose Kazlų Rūdoje turintis ne vieną istorinį automobilį.
Kauniečiai starto metu turėjo progą išvysti ne vieną išskirtinės technikos eksponatą, o tokią pačią progą vėliau turės ir panemunės bei pajūrio gyventojai. Istorinių automobilių ralyje yra ir tokių modelių kaip klasikinis „Toyota Land Cruiser“, „Datsun 280Z“, „Volvo P1800“, „Porsche 944“, „Toyota Cressida“, „Mercedes-Benz V123“ ir kt.
„Mano automobilis pagamintas 1980-aisiais, tačiau šis modelis pradėtas gaminti 1951-ais metais. Tai – pirmosios kartos „Land Cruiser 40“, kurį „Toyota“ gamino tris dešimtmečius. Jis turi originalų 3,4 l dyzelinį variklį, 4 pavarų dėžę ir klasikinę „neužmušamą“ visų varančių ratų pavarą. Tai visureigis – legenda“, - savo vairuojamu automobiliu džiaugėsi jo savininkas, vadovaujantis „Toyota“ pardavimo salonui, Edmundas Povilauskas.
Susuks pusę tūkstančio kilometrų
Keletą metų „emigravęs“ ir vykęs keliose Baltijos šalyse, šiemet „Press ralis“ grįžo prie šaknų ir yra organizuojamas tik Lietuvoje. Pasak ralį organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidento Valdo Valiukevičiaus, norisi nuostabią Lietuvos gamtą, išskirtines jos vietas ir miestus parodyti ne tik lietuviams, bet ir užsieniečiams, kurių šiemet itin daug.
Tai – gausiausias „Press ralis“. Dar niekada neturėjome svečių iš Italijos, Indijos ar Islandijos, o bendras dalyvių kiekis – daugiau nei 70 – taip pat yra rekordinis.
Šiemet prie „Press ralio“ starto linijos stojo „Auto Today“ žurnalistas iš Indijos Yogendra Pratapas, Awb.by portalo redaktorius baltarusis Aleksas Kvasčinskis, italas F. Baglini, jungtinis vengro ir islando ekipažas, keli latviai, estai ir suomiai.
„Tai – gausiausias „Press ralis“. Dar niekada neturėjome svečių iš Italijos, Indijos ar Islandijos, o bendras dalyvių kiekis – daugiau nei 70 – taip pat yra rekordinis“, – džiaugėsi V. Valiukevičius.
Birželio 2 ir 3 dienomis vyksiančio „Press ralio“ metu žurnalistai susuks apie pusę tūkstančio kilometrų ir nukeliaus iš Kauno į pajūrį, kur finišuos Palangos Vytauto gatvėje.
Detali „Press ralio“ programa:
Birželio 2 d.
10.00 val. Startas Kauno rotušės aikštėje
10.25 val. „ARV-Auto“ slalomas Rokuose
11.10 val. „Autoeksperto“ varžybos „Nemuno žiede“
12.40 val. „Nissan“ slalomas Smalininkuose
15.55 val. „15min“ slalomas Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome
18.30 val. finišas „Atostogų parke“
Birželio 3 d.
10.00 val. slalomas „Atostogų parke“
10.32 val. „Continental“ slalomas Kretingos rotušės aikštėje
10.55 val. „Nissan“ slalomas Kretingos motobolo aikštėje
11.45 val. „Continental“ slalomas Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro autodrome
14.30 val. Finišas Palangoje, Vytauto gatvėje.
Naujausi komentarai