Daugiau nei dešimtmetį patirties važinėjant keturračiu sukaupęs L. Kancius dalyvauti ralio reido varžybose pradėjo vos prieš porą metų, kai atsirado Lietuvos Baja čempionatas „Perimetras“. Tuomet išdrįsęs garsiai išsakyti savo svajonę dalyvauti Dakare Laisvydas nei pats netikėjo, kad ši gali taip greitai išsipildyti. Praėjus keturioms Dakaro dienoms ir svajonei pagaliau virtus realybe, jaudulį keičia kitos emocijos, kuriomis sportininkas nuoširdžiai dalinasi kiekvieną dieną.
Pirmasis pasiekęs finišą
Nors oficialiai Dakaro ralis prasidėjo sekmadienį, pirmuosius sportinius kilometrus sportininkai važiavo varžybų išvakarėse – šeštadienį vyko prologas, kuriame sprendėsi dalyvių startinės pozicijos. Pirmieji į trasą išvažiavo keturratininkai ir atvirkštinė starto tvarka lėmė, kad Lietuvos atstovas startavo antras. Per 11 kilometrų trukusį prologą Dakaro ralio naujokas L. Kancius aplenkė prieš jį startavusią Suany Martinez iš Bolivijos ir tapo pirmuoju sportininku, kirtusiu simbolinį prologo finišą 2021 metų Dakaro ralyje.
Čia lietuvis nebuvo nepastebėtas ir jį pasitiko ne tik žurnalistai iš Lietuvos, bet ir oficiali Dakaro organizatorių media komanda, į kurios klausimus lietuvis atsakinėjo neslėpdamas džiaugsmo: „Vau! Tai pirmasis mano Dakaras! Aš labai laimingas, ačiū!“.
Tiesa, nors Dakaro atstumais skaičiuojant 11 kilometrų yra labai trumpas greičio ruožas, jame Laisvydui netrūko ir iššūkių. Keturratininkas atvirai pasakojo, kad navigacija kėlė sunkumų ieškant teisingo maršruto painių keliukų voratinkliuose, o jaučiamas stresas situaciją tik apsunkino.
„Bijau, kad būsiu padaręs vieną klaidą ir bijau, kad prašokau vieną tašką. Teko apsisukinėti, prakirtau ratą, bet šiaip fantastika – galima važiuoti“, – optimizmo L. Kancius nestokojo net po smulkių nesklandumų.
Stabilus sportinis tempas
Sekmadienį prasidėjus pirmajai Dakaro ralio dienai L. Kancius sugebėjo išlaikyti puikų sportinį tempą ir, pasak jo, pirmus du šimtus kilometrų pravažiavo idealiai, bet antroje greičio ruožo dalyje sutrukdė navigacinė klaida ir taip teko sugaišti pusvalandį trasoje. Pasak sportininko paskui jį šią klaidą padarė ir dar ne vienas sportininkas – paklaidžioti teko visiems drauge.
Antrosios dienos rezultatai rodė, kad Dakaro naujokas greitai mokosi, nes startavęs iš dvyliktos pozicijos visą greičio ruožą niekam neužleido dešimtos vietos rezultatų lentelėje, taip už savęs palikęs ne vieną sportininką, turintį gerokai daugiau patirties Dakare. Po pirmųjų didelių kopų L. Kancius pasakojo, kad iš nuostabos stojo širdis ir trūko oro – sportininko emocijos puikiai įprasmino posakį, kad vyrai neužauga, tik jų žaislai ir smėlio dėžė tampa didesni.
Trečias etapas klapėdiečiui buvo tikras iššūkis, mat keturratis patyrė techninių gedimų, sudegė duslintuvas ir pradėjo kaisti variklis, o sudėtingos sąlygos išvargino ir patį sportininką, bet optimizmo šis neprarado, kaip neprarado ir užimamos dešimtos pozicijos keturračių įskaitoje. Trečiadienį, ketvirtą Dakaro dieną, visi sportininkai turėjo įveikti didžiausią atstumą – daugiau nei 800 kilometrų. Kaip organizatoriai ir žadėjo, šios dienos greičio ruožas nebuvo sudėtingas, bet pasak L. Kanciaus labiausiai išvargino beveik 500 kilometrų pravažiavimo prieš ir po greičio ruožo, o pasiekus startą rankos jau buvo pavargusios.
Po keturių dienų L. Kancius užima 11 pociziją keturračių įskaitoje. Prieš akis dar aštuonios dienos, per kurias sportininkams teks įveikti beveik 5 tūkst. kilometrų, iš kurių 3293 sudarys greičio ruožai. Šeštadienį Dakaro dalyvių laukia poilsio diena.
Apie tai, kaip Dakaro ralyje sekasi pirmajam keturratininkui iš Lietuvos L. Kanciui kasdien pasakoja „iGo2Dakar“ komanda savo „Instagram“ bei „Facebook“ paskyrose. Ten sužinosite ne tik apie sportinę Dakaro ralio pusę, bet ir tai, kas dažnai lieka kitoje kamerų pusėje.
Naujausi komentarai