Pereiti į pagrindinį turinį

Lenktynės Estijoje – įžanga į kitus metus

2017-09-20 17:00

Darius Jonušis yra tas žmogus, kurio dėka paprastas kelias į Palangą prieš aštuoniolika metų virto žiedynių lenktynių trasa. Artėjantį savaitgalį Estijos Pernu mieste taip pat vyks D.Jonušio ir komandos organizuojamos lenktynės.

Organizatorių nuotr.

Toliau nuo visiems pažįstamos Palangos ir tvyrant tokiam pačiam nerimui kaip 2000 m. Tik šįsyk dar didesniam, nes lenktynėse dalyvaus ir D.Jonušio sūnus Justas Jonušis.

Vasarą Palangoje vykstančios "Eneos 1 006 km" lenktynės yra vienas masiškiausių automobilių sporto renginių Rytų Europoje, galintis pasigirti jau beveik dvidešimtmetį skaičiuojančia istorija. Tad, matyt, nenuostabu, kad šių lenktynių sumanytojo ir organizatoriaus D.Jonušio sugebėjimais automobilių sporto renginį paversti patraukliu sportininkams ir žiūrovams neabejoja nė vienas lietuvis, o artimiausią savaitgalį tuo įsitikinti galės ir estai, nes šeštadienį Estijos Pernu mieste vyks "1 000 km Pärnu powered by Hankook" lenktynės. Pats D.Jonušis pripažįsta, kad šios lenktynės bus savotiškas pabandymas prieš kitus metus, kuriais viliamasi surengti trejas ilgų distancijų lenktynes visose trijose Baltijos šalyse.

– Dariau, pirmiausia – kodėl Estija?

– Jeigu prisimenate, Estijoje praėjusiais metais jau buvo bandyta surengti 1 000 km lenktynes, deja nesėkmingai, bet trasos šeimininkai nusprendė nenuleisti rankų ir bandyti dar kartą. Kreipėsi į mane dar metų pradžioje, kviesdami imtis organizatoriaus pareigų. Prisipažinsiu, kad įkalbinėjo ilgai, o aš dar ilgiau svarsčiau, tačiau vis dėlto ryžausi ir šį savaitgalį lenktynės įvyks.

– Sezono pabaiga yra nemenkas galvos skausmas organizatoriui, nes dauguma komandų jau būna išleidusios visus savo biudžeto pinigus ir paprasčiausiai nebeturi už ką važiuoti.

Ne viena komanda atsisakė planų važiuoti Estijoje dėl to, kad sportinis bolidas pateko į avariją ir nepakako lėšų jam sutvarkyti arba pinigų pakako tik automobiliui, bet trūko lenktynėms.

– Taip, toks pavojus yra. Ne viena komanda atsisakė planų važiuoti Estijoje dėl to, kad sportinis bolidas pateko į avariją ir nepakako lėšų jam sutvarkyti arba pinigų pakako tik automobiliui, bet trūko lenktynėms. Be to, pačios lenktynės organizuojamos pirmą kartą, tad nežinia, ko tikėtis. Tai irgi lemia dalyvių šaltumą, tačiau aš prisimenu pirmąsias lenktynes Palangoje. Tuomet jose startavo 20 komandų, Estijoje dabar norą dalyvauti pareiškė ir užsiregistravo aštuoniolika. Tad viskas panašu. 1 006 km lenktynės šiemet buvo jau aštuonioliktosios, tad belieka tikėtis, kad ir Estijoje pavyks įžiebti tokių lenktynių populiarumą.

– Kalbant apie tokių varžybų populiarumą, net ir Palangoje estai – reti svečiai.

– Lenktynėse savaitgalį išvysime vos dvi estiškas komandas. Didžiąją daugumą lenktynininkų net ir Estijoje sudarys Lietuvos komandos, kelios atvyks iš Latvijos. Į šias lenktynes nereikia žiūrėti kaip į atskirą renginį, nes net ir šiemet yra skaičiuojami bendri "Eneos 1 006 km" ir "1 000 km Pärnu powered by Hankook" taškai yra bendra abiejų etapų įskaita "1 000 km Cup". Tad išaugęs susidomėjimas Estijoje tokiomis lenktynėmis neišvengiamai lems ir tai, kad lenktynėse Palangoje išvysime daugiau komandų.

– Kalbame apie lenktynes Palngoje, Pernu mieste, bendrą taškų skaičiavimą. Panašu, kad bręsta nauja lenktynių serija, jei dar prijungtume ir Bikerniekų žiedą?

– Neslėpsiu, kad tikslas yra surengti trejas ilgų distancijų lenktynes – Palangoje, Rygoje ir Pernu. Tiesa, jau dabar svarstau, kad pirmosios būtent Estijoje ir turėtų vykti, o kitos dvi – Lietuvoje ir Latvijoje. Tačiau kol kas tai ne pažadas, o siekiamybė, kaip viskas susiklostys – pagyvensim pamatysim. Dabar visos mintys – apie renginį Estijoje.

– Palangoje prieš lenktynes plyname lauke iškyla lenktynių miestelis. Estijoje miesto statyba užsiimti nereikia.

– Taip, daug kas tai, ką mes darome prie Palangos, vadina beprotybe. Estijoje viskas kitaip. Kad ir šiandien galiu nuvažiuoti ir per kelias valandas surengti varžybas – serviso zona yra, į trasą automobilius galima leisti beveik iškart. Tiesa, yra ir savų trūkumų – dalis komandos visiškai nauja, o iki Pernu kone dvigubai didesnis atstumas nei iki Palangos. Tad tiek vienas, tiek kitas renginys turi ir savų pranašumų ir trūkumų.

– Lenktynės Estijoje bus ypatingos jums ne tik dėl debiuto šioje trasoje kaip organizatoriaus, tačiau ir dėl to, kad čia pirmą kartą prie sportinio automobilio vairo varžybose sės ir jūsų penkiolikmetis sūnus Justas.

– Taip. Prie sportinio automobilio vairo Justas norėjo sėsti jau lenktynėse Palangoje, tačiau jam to daryti neleidau aš. Lenktynės Palangoje daug sudėtingesnės – ypatinga trasos konfigūracija, jose daug lenkimų ir jos dar šiek tiek per intensyvios tokiam jaunam sportininkui, o šeštadienį vyksiančios Estijoje startui, manau, pačios tinkamiausios.

– Peržvelgus J.Jonušio karjeros žingsnius, galima konstatuoti tik viena – iki to buvo sistemingai eita.

– Žinoma. Šiemet Justas nuo pavasario važiuoja su KZ2 gokartu – pačiu galingiausiu ir pasižyminčiu didesniu pagreičiu nei F1. Jame stabdomi visi ratai, yra pavaros, tad mano sūnus turi tvirtą pagrindą prieš startą. Taip pat Pernu trasoje jau išbandė ir F4 bolidą, ir sėdėjo prie sportinio BMW vairo, tiesa, ne tokio, kokiu važiuos varžybose šeštadienį, bet praktikos jam netrūksta – nuvažiuota beveik pusė tūkstančio ratų, o su patarimais, kuriuos jam suteiks Ramūnas Čapkauskas, tikiu, kad pirmas blynas neprisvils.

Komentaras

Ramūnas Čapkauskas

Pirmieji testai su J.Jonušiu ir jo susipažinimas su automobiliu vyks tik Estijoje, tačiau nemanau, kad turėsime didžiulių sunkumų. Justas perėjęs visą reikalingą mokyklą – nuo mažų dienų važiavo gokartu, šį sezoną sėdo prie galingiausio – KZ2 – vairo ir demonstravo puikius rezultatus, tad ir prie žiedinėms lenktynėms skirto BMW vairo jis jausis gerai. Žinoma, iš pradžių reikės pajusti automobilio galios ir svorio santykį, priprasti prie jo dinamikos, tačiau jis jaunas, gerai veikia jo vestibiuliarinis aparatas, aštrūs pojūčiai, tad sunkumų neturėtų kilti. Be to, su Justu dalysiuosi visa savo patirtimi, kurią tik turiu sukaupęs, be to, mes nekeliame sau tikslo laimėti pirmą vietą ar greičiausiai įveikti ratą. Mes siekiame išbandyti jėgas, pažiūrėti, kaip Justas jaučiasi tokiose lenktynėse ir pasidaryti savas išvadas. Aš Justu labai tikiu, nes jis kaip lenktynininkas ugdomas nuo mažų dienų, daug laiko dabar praleidžia Italijoje, kur jį treniruoja pasaulio kartingo čempionai, tad jo sugebėjimai yra aukščiausio lygio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų