Sumažėjusi konkurencija
Artėjantį savaitgalį Lietuvos automobilių ralio sirgalių keliai ves į Utenos ir Molėtų apylinkes. Šiuose kraštuose prasidės Lietuvos automobilių ralio čempionatas (LARČ).
Sportininkai varžysis septyniuose greičio ruožuose, kurių ilgiausias drieksis beveik 14 km, o trumpiausias – apie 10 km. Ištikimi šio ralio sirgaliai jau pastebėjo pasikeitimus ne tik skaičiuodami ralio kilometražą. Anksčiau žiemos raliu tituluojamas pirmasis LARČ etapas prasidėdavo penktadienio popietę ir baigdavosi šeštadienį. Tad vėlyvą penktadienio vakarą žiūrovai galėdavo stebėti tamsoje vykstančias lenktynes.
Laikausi nuomonės, kad kiekvieną darbą, kurį darau, turiu padaryti kiek galima geriau, tas pats pasakytina ir apie lenktynes.
Šįsyk ralis tęsis vos vieną dieną, o ir dalyvių skaičiumi pirmasis LARČ etapas nežada būti pats gausiausias. Vis dėlto bus galima išvysti mažiausiai 40 sportininkų, tačiau greičiausiųjų rikiuotėje nepamatysime Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus, kurie, kaip jau rašėme ankstesniame "Ratų" numeryje, varžosi pirmajame Pasaulio ralio čempionato etape Montekarle. Nestartuos ir broliai Žalos, nes Vaidotas Žala tik šiandien parskrenda iš Dakaro, Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku šį sezoną varžysis su silpnesnės galios automobiliu, tačiau staigmeną ralio sirgaliams nusprendė pateikti R.Čapkauskas, kurio ralio trasose nebuvo jau pusantrų metų. Žiemos ralyje jį vėl bus galima išvysti kartu su Tomu Šipkausku skriejančius Utenos ir Molėtų rajonų žvyrkeliais.
Įvertino pokyčius
R.Čapkauskas niekuomet neslėpė meilės raliui, tačiau prieš keletą metų nusprendė pasitraukti iš jo pateikdamas vieną argumentą – kaina.
Pasak tituluočiausio šalies automobilių sportininko, tam, kad būtum konkurencingas ralyje, turi išleisti milžiniškas sumas, būtent dėl to praėjusį sezoną R.Čapkauską buvo galima išvysti vien tik prie žiedinių lenktynių automobilio vairo, tačiau atrodo, kad pokyčiai, kurių imasi Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), kad kiek įmanoma suvienodintų sąlygas visiems sportininkams čempionų taurės link, leido sportininkui persvarstyti savo ketinimus.
"Manau, kad LASF ir Ralio komitetas ėmėsi teisingų veiksmų bandydami suvienodinti visų galimybes ir stengdamiesi sumažinti sportininkų išlaidas", – dienrašiui tvirtino R.Čapkauskas. Kaip vieną pavyzdžių R.Čapkauskas įvardijo diskusijas dėl visiems sportininkams tiekiamų vienodų padangų ir jau žiemos ralyje galiosiančios dviejų komplektų padangų taisyklės.
"Anksčiau daugiau finansinių galimybių turintys sportininkai padangas galėdavo pasikeisti daug dažniau, dabar to padaryti nebus galima, tad daugiau lems ir sportininko meistriškumas", – svarstė lenktynininkas. Prakalbus apie meistriškumą, teko R.Čapkausko paklausti ir apie jo paties savijautą vėl sėdus prie ralio bolido vairo. "Dar tikrai nepamiršau, kaip reikia vairuoti ralio bolidą. Ralio trasose nevažiavau pusantrų metų, bet vos tik sėdau prie vairo, viską prisiminiau. Tad abejonių dėl to, ar suvaldysiu automobilį, nėra", – juokavo sportininkas.
Planų neatskleidžia
Paklaustas, kokius tikslus kelia sau pirmajame LARČ etape, R.Čapkauskas neslėpė, kad nesiruošia tiesiog ramiai pasivažinėti trasomis.
"Važiuojame tam, kad parodytume tai, ką galime, o ne tiesiog pasivažinėti. Visuomet laikausi nuomonės, kad kiekvieną darbą, kurį darau, turiu padaryti kiek galima geriau, tas pats pasakytina ir apie lenktynes", – tvirtino sportininkas.
Vis dėlto jis nenorėjo atskleisti, ar ekipžo pasirodymas pirmajame šiemet ralyje Lietuvoje gali reikšti, kad jis bandys kovoti ir kituose čempionato etapuose.
"Pagyvensim – pamatysim. Kol kas sunku pasakyti. Priklausys nuo to, kaip mums seksis. Ir aš kalbu ne tik apie galutinę poziciją, kurią užimsime, bet ir apie tai, kiek pavyks išlaikyti sveiką automobilį, kaip patys jausimės", – kalbėjo pats šimtmečio ralio Elektrėnų apylinkėse planais jau gyvenantis sportininkas.
Kaip ralio organizatorius ir kaip sportininkas R.Čapkauskas atkreipė dėmesį, kad raliai Lietuvoje tampa kompaktiškesni ir priimtinesni sportininkams.
"Po truputį atsisakome minties, kad ralis būtinai turi vykti dvi dienas. Vieną dieną trunkantis ralis leidžia sportininkams sutaupyti eksploatacinių išlaidų. Manau, kad per metus gali būti vienas ralis, trunkantis dvi dienas, o visi kiti gali vykti ir vieną dieną", – mintimis dalijosi R.Čapkauskas.
Naujausi komentarai