Į nemenką kauniečių lenktynininkų būrį spraudžiasi dar vienas. Ambicingą penkmečio planą parengęs Tomas Kaminskas puoselėja viltis jau 2020 m. startuoti pasaulio ralio čempionate (WRC).
Nuoseklus kelias
Automobilių sporto elementorių dabar aštuoniolikmetis T.Kaminskas krimto dar tada, kai net tvirtai nestovėjo ant žemės, o gramatikos pradėjo mokytis penkerių. Būtent prieš trylika metų T.Kaminsko tėtis Gintaras Kaminskas sūnų įsodino į pirmąjį lenktyninį bolidą – gokartą.
"Matyt, kitaip ir negalėjo būti", – "Kauno dienai" prisipažino G.Kaminskas, taip pat neabejingas automobilių sportui, o labiausiai – raliui. Anksčiau G.Kaminskas vadovavo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Ralio komitetui, o ralio duonos krimto su tokiais ralio vilkais kaip Saulius Girdauskas. Taigi stebėtis, kad sūnus pasirinko būtent ralį, nereikia.
Pats T.Kaminskas teigia, kad įdomios jam ir kitos automobilių sporto sritys – šonaslydis, žiedinės lenktynės, tačiau jos prioritetų sąraše pirmos vietos tikrai neužima. "Šonaslydis man labiau asocijuojasi su pramoga, o nes su profesionaliu sportu. Kartais mėgstu padriftinti uždaroje trasoje, tačiau tik tiek. Žiedo lenktynes laikau kaip galimybę tobulinti savo įgūdžius, tačiau ralis visuomet bus pirmoje vietoje", – kalbėjo lenktynininkas.
Nuo pirmosios pažinties su automobilių sportu T.Kaminskas jo neapleido niekada.
"Domėjausi ir kitomis sporto šakomis – futbolu, tinkliniu, tačiau tai buvo tik dalis mano laisvalaikio. Automobilių sportui visuomet teikiau pirmenybę", – pasakojo jaunasis lenktynininkas.
Tiesa, abu pašnekovai prisiminė ir skaudžią avariją Aukštadvario kartodrome, kurią Tomas patyrė vos šešerių. Tuomet sportininkas žinojo, kur yra akceleratoriaus pedalas, tačiau pamiršo, kur stabdžių. Bent jau tokią istoriją šypsodamasis pasakojo G.Kaminskas. Kaip buvo iš tiesų, palikime aiškintis istorikams.
Dažnai įvykiai, pasibaigiantys trijų mėnesių reabilitacija gydymo įstaigoje, būna lemtingi apsisprendžiant baigti vos pradėtą karjerą automobilių sporte, tačiau T.Kaminskas grįžo niekieno neverčiamas.
"Atsimenu, kad važiavau daug atsargiau, tačiau metams bėgant ir didėjant nuvažiuotų kilometrų skaičiui avariją pamiršau ir baimė dingo", – atviravo Lietuvos automobilių ralio čempionate (LARČ) debiutuojantis lenktynininkas.
Bendradarbiaus su kaimynais
Šiais metais T.Kaminskas sėdės prie "Ford Fiesta R2" automobilio vairo, o jo šturmanu bus vienas geriausių Latvijos lenktynininkų Andris Neikšansas, kuris kartu su broliu Mariu tuomet, kai nesėda prie ralio automobilio vairo, užsiima jaunų talentų ugdymu.
"Andris – patyręs sportininkas, gerai žinantis, ką turi daryti lenktynininkas, o ką – šturmanas. Jis gali pasidalyti savo sukaupta patirtimi", – sakė G.Kaminskas.
Jis teigė matantis ir Lietuvos ralio trasose sportininkų, kurie šturmanui pasirinkti neskiria pakankamai dėmesio, todėl nesistebi, kai toks ekipažas greičio ruože išlekia iš trasos ar susiduria su rimtais sunkumais.
Pašnekovas pripažino, kad su šturmanu iš Latvijos T.Kaminskas jau treniravosi ir Latvijoje, ir Lenkijoje. Treniruotės jam paliko labai gerą įspūdį. "Andris visiškai sugeba atsiriboti nuo savęs kaip lenktynininko ir susitelkti į šturmano darbą. Jis negaili patarimų ir kaip tinkamiau valdyti, ir kaip reguliuoti automobilį", – pagyrų sūnaus treneriui negailėjo G.Kaminskas.
Geriausiųjų pamokos
Vien tik darbu su treneriais iš Latvijos nebuvo apsiribota. Didžiulį dėmesį jaunajam lenktynininkui skyrė ir žinomas automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius. Padedamas jo, T.Kaminskas išmoko svarbiausio – teisingos trasos stenogramos susirašymo, pasiruošė psichologiškai. Be to, sportininkas galės važiuoti su bet kuriuo šturmanu, kuris sugebės stenogramą skaityti angliškai.
"Pamokos su J.Dereškevičiumi buvo neįkainojama patirtis. Supratau, koks svarbus tikslumas, žinojimas ir pasitikėjimas tiek savo, tiek šturmano jėgomis", – mintimis dalijosi T.Kaminskas. Sportininkas pasakojo, kad stenograma ralyje yra svarbiausias dalykas, savo reikšmingumu galutiniam rezultatui nenusileidžiantis net technikos svarbai.
"Kuo tiksliau viską žinai, tuo drąsiau gali važiuoti", – sukauptomis žiniomis dalijosi ralio pilotas.
Svarbus ir fizinis pasiruošimas. Per vieną minutę, važiuojant LARČ etapo greičio ruože, lenktynininkui vairą tenka pasukti vidutiniškai 80 kartų. Jeigu ralis vyksta vasarą, temperatūra sportiniame automobilyje pasiekia apie 70 laipsnių. Žinodami, kad ralio automobilyje nėra kondicionieriaus, dėl saugumo langai neatidaromi, o sportininkai vilki specialius kombinezonus, galime tik įsivaizduoti, kokias apkrovas patiria sportininkų organizmas.
"Tokiems dalykams turi būti pasiruošęs ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Vienas svarbiausių dalykų – nepervargti ir sugebėti greičio ruožų tiesiosiose išlaisvinti susikaupusią įtampą mintyse", – pasakojo lenktynininkas.
Sieks pripažinimo
Pirmuosius ralius, kuriuose startuos broliškų tautų ekipažas, T.Kaminskas galvoja įveikti su A.Neikšanu, tačiau neatmetama galimybė, kad dar šiais metais latvį gali pakeisti ir kitas šturmanas. "Turime kandidatų ir iš Lietuvos, ir iš Latvijos, ir iš Ukrainos, tačiau kol kas svarbiausia kaupti reikiamą patirtį, o kas bus ateityje, matysime", – sakė G.Kaminskas.
Netrukus T.Kaminsko laukia startas Latvijos ralyje "Kurzeme 2016", tuomet ralis Talsuose ir pirmasis susitikimas su lietuvišku žvyrkeliu "Žemaitijos ralyje".
"Ford Fiestos" pasirinkimas, pripratusiems prie galingų EVO serijos "Mitsubishi" automobilių Lietuvos ralyje gali atrodyti keistas, tačiau ne tiems, kurie stebi ralį kitose šalyse.
"Galėjome įsigyti ir "Peugeot" ir "Citroen" ralio bolidus, tačiau vienintelė "Ford" automobilius tobulinanti bendrovė "M-Sport" turi jaunimo galimybių automobilių sporte ugdymo ir tobulinimo programą", – motyvus rinktis "Ford Fiesta R2" vardijo G.Kaminskas.
Būtent bendrovės "M-Sport" T.Kaminskas ir tikisi būti pastebėtas. 2017 m. T.Kaminskas tikisi pasiekti aukštus rezultatus Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatuose R2 klasėje, dar po metų planuojama startuoti pasaulio automobilių ralio čempionato "DMACK Fiesta Trophy" įskaitoje, 2019-aisiais viliamasi, kad T.Kaminskas startuos WRC antrojoje įskaitoje su "Ford Fiesta R5", o 2020-ųjų planas pats ambicingiausias – tikimasi, kad T.Kaminskui atsiras galimybė WRC važiuoti "M-Sport" gamyklos komandoje.
"Ford Fiesta R2"
Variklis – 1598 cm3, atmosferinis 16 vožtuvų ZETEC.
Didžiausias variklio galingumas – 170 AG, esant 7500 aps./min.
Didžiausias variklio sukimo momentas – 250 Nm, esant 5700 aps./min.
5 pavarų sekvencinė greičių dėžė, riboto slydimo diferencialas.
Asfalto trasoms skirti 6,5‘‘x16‘‘, žvyrui – 6‘‘x15‘‘ ratlankiai.
Automobilio ilgis – 3 953 mm, plotis – 1 722 mm, aukštis – 1 481 mm, ratų bazė – 2 490 mm, svoris – 1 030 kg.
Naujausi komentarai