Lietaus išdaigos
Sekmadienio vakarą tarp Vilniaus ir Kauno esančiame "Speedway" kartodrome prasidėjo kelionė gokartu pasaulio rekordo link. Vytautas Leščiauskas nusprendė pagerinti 24 valandų važiavimo gokartu rekordą. Iki šiol didžiausią atstumą per parą šia transporto priemone yra nuvažiavęs Trey Shannonas "New Castle Motorsports Park" trasoje JAV. Per 24 valandas jam pavyko įveikti 1 361 km.
Permainingi orai netoli Elektrėnų V.Leščiauskui neleido trasoje išsilaikyti nė pusės paros. Vyrui važiuojant trasa, ją net penkis kartus permerkė lietus, todėl planų pasiekti rekordą buvo atsisakyta įveikus 758 ratus, arba 504 km.
V.Leščiauskas dienraščiui sakė, kad liepos mėnuo siekti rekordo buvo pasirinktas neatsitiktinai. Būtent šį mėnesį statistiškai iškrenta mažiausiai kritulių, tačiau sekmadienio naktį nutiko priešingai. "Žmogus planuoja, o Dievas juokiasi", – taip situaciją apibūdino pašnekovas. Nepaisant nesėkmės, vyras rankų nenuleidžia ir tikisi, kad rekordą pavyks pasiekti rudenį – spalio arba lapkričio mėnesį.
Kitam bandymui tikriausiai bus pasirinktas ir kitas gokartas. Šįsyk V.Leščiauskas važiavo standartiniu gokartu, kuriuo varžytis gali kiekvienas kartingų sporto mėgėjas. Vienintelis skirtumas, kad šiam gokartui buvo sumontuotos sportinės padangos, kurios per dešimt valandų buvo pakeistos šešis kartus. Tam vidutiniškai technikai sugaišdavo apie 3 min. "Iš pradžių šis laikas buvo ilgesnis, tačiau vėliau vis trumpėjo ir ratus pakeisdavome beveik per porą minučių", – prisiminė kartingų sporto entuziastas.
Netikėta šalutinė reakcija
Per visas dešimt važiavimo valandų buvo nutikusi ir kuriozinnė situacija – nulėkė gokarto ratas, tačiau dėl to prarastas laikas dar buvo lengvai pavejamas.
Trasoje praleidęs kone pusę paros vyras teigia, kad sunkiausia buvo ne vairuoti, nes net ir įveikus 500 km raumenų jėgos dar pakako. Sunkiausiai pakeliama buvo gokarto vibracija. Dėl jos V.Leščiauskas negalėjo valgyti. "Važiuojant 24 valandas energija būtina, o kai negali valgyti, jos pritūktų labai greitai, taigi kitąsyk važiuodamas rinksiuosi gokartą, kuris mažiau vibruoja", – apie galimus pokyčius kitą kartą siekiant rekordo pasakojo pokalbininkas.
Planuose – ne tik mažiau vibracijos skleidžiantis, tačiau ir galingesnis gokartas. "Kad rekordas būtų pagerintas, trasoje, kuri "Speedway" kartodrome yra 665 m ilgio, turi sugaišti ne daugiau kaip 40 sek. Šįsyk bandžiau vieną ratą įveikti per 37 sek.", – pasakojo V.Leščiauskas.
Galvoti apie galingesnį gokartą verčia ir važiavimo laikas. Pasak rekordo siekti pasiryžusio lietuvio, net jei naktį iš sekmadienio į pirmadienį nebūtų sutrukdęs lietus, koją galėjo pakišti techniniai gedimai, nes gokartai nėra sukurti atlaikyti tokias apkrovas.
Be sustojimo pusantros valandos
Paklaustas, kokios važiavimo taktikos laikėsi, V.Leščiauskas teigė, kad pirmąsias valandas buvo bandoma surasti optimalų važiavimo ritmą. "Su vienu pripildytu degalų baku stengdavausi trasoje išsilaikyti apie pusantros valandos. Iš pradžių šis laikas buvo gerokai trumpesnis, tačiau po to supratau, kad sustojimas kas pusantros valandos leidžia važiuoti optimaliu ritmu", – apie savo strategiją pasakojo vyras.
Posūkius jis įveikdavo maksimaliu greičiu, o tiesiose atkarpose akceleruodavo atsargiau. Taip ne tik labiau tausojama technika, tačiau gokartas sunaudoja maždaug 30 proc. mažiau degalų.
V.Leščiauskas tikino, kad buvo galima važiuoti ir iki tol, kol degalų bakas būtų visiškai ištušintas, nes gokartas subalansuotas taip, kad net ir pasibaigus dekgalams jis po truputį pupsėdamas atriedėtų iki degalų pildymo vietos, tačiau toks važiavimas pareikalautų labai daug laiko ir pakenktų bendram rezultatui siekiant rekordo.
Mintis siekti rekordo V.Leščiauskui kilo žiemą. "Vieną vakarą tiesiog nusprendžiau pasidomėti, kokie rekordai yra pasiekti su gokartais, suradau ilgiausio važiavimo laiko rekordą, nusiunčiau paraišką, kad bandysiu pagerinti šį rekordą, ją pativrtino ir beliko tik tą rekordą pagerinti", – apie idėjos pradžią kalbėjo V.Leščiauskas, nusprendęs neatsisakyti idėjos pagerinti amerikiečio rekordą.
Naujausi komentarai