Lietuvių pilotas pasikliauja ne automobiliu, o Fortūna Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvių pilotas pasikliauja ne automobiliu, o Fortūna

2013-12-29 15:00
Antanas Juknevičius

Nors sunkiausios automobilių varžybos pasaulyje – Dakaro ralis -  nenumaldomai artėja, jame dalyvausiantis pilotas Antanas Juknevičius nesijaudina. Lietuvių – 39 metų piloto A.Juknevičiaus ir 41 metų šturmano Vytauto Obolevičiaus -  komanda “Žalvaris” Dakaro ralyje startuos 2014 m. sausio 5-osios rytą Rosario mieste Argentinoje. Lietuviai važiuos automobiliu “Toyota FJ Cruise”, kuris kainuoja apie 100 tūkst. Lt

Gruodžio 29 d. Vilniaus oro uoste draugai ir artimieji lenktynininkus išlydėjo į Argentinąį.  Apie Dakaro ralį ir sėkmę, pigius ir brangius automobilius - “Vilniaus dienos” interviu su A.Juknevičiumi.

- Jūs – turbūt vienintelis lietuvis, Dakaro ralyje dalyvavęs daugiausia kartų. Pirmą kartą šiame ralyje startuosite kaip pilotas. Ar labai jaudinatės?

- Ne. Anksčiau keturis kartus ralyje dalyvavau kaip šturmanas – antrasis pilotas. Dar esu daug kartų važiavęs kaip Astanos (Kazachstanas)  komandos direktorius. Tiek daug metų ten trinuosi ir važinėju, kad nėra ko bijoti. Bijai, kai ko nors nežinai ar ko nors nesupranti. Mano atveju viskas kitaip – aš viską žinau, viską suprantu. Žinau, ko galima tikėtis, kur gali būti siurprizų, kur tu nieko negali numatyt. Likimas Dakaro ralyje visada išmeta pokštų. Bet visiškai ramiai jaučiuosi. Absoliučiai.

- Ar dideli krūviai jūsų laukia trasoje?

- Visas ralis drieksis per Pietų Ameriką: Argentiną, Boliviją, Čilę. Kiekvieną dieną teks nuvažiuoti apie 500 km greičio ruožų. Du greičio ruožai bus apie 700 km ilgio. O vadinamieji pervažiavimai nuo stovyklos iki stovyklos gali driektis dar apie 300 km. Šiemet varžybose iš viso bus apie 7000 kilometrų greičio ruožų ir apie 3000 kilometrų tų vadinamųjų pervažiavimo ruožų. Per dvi savaites teks iš viso nuvažiuoti apie 10 tūkstančių kilometrų.

- Kiek ekipažų startuos jūsų - automobilių – kategorijoje?  Kurioje vietoje save matote?

- Mūsų kategorijoje startuos apie 170 ekipažų. Automobilių sporte prognozės iš viso yra nedėkingos. Tu gali atsakyti už save – už savo pasirengimą, už savo patirtį. Bet šiose rungtynėse labai svarbus ir kitas dalyvis – automobilis. Važiuosime automobiliu “Toyota FJ Cruise”. Tas automobilis – mano nuosavas, jį nusipirkau už 30 tūkstančių eurų. Kitų biudžetai – daug didesni. Kolegų iš Kazachstano komandos automobiliai kainuoja po pusę milijono eurų. Mano bičiulis Vasiljevas Dakaro raliui iš BMV komandos išsinuomojo mašiną už milijoną eurų.

Technika – tai mūsų instrumentas, nuo jos labai daug kas priklauso. O sportiniai automobiliai ypač genda.  Niekas nežino, kaip ralyje atvažiuos. Tai priklausys nuo Fortūnos ir nuo manęs. Ypač didelę įtaką ji turi galutiniam rezultatui. Fortūna sporte – labai svarbus dalykas.

- Kur Dakaro ralis finišuos?

 -Valparaiso mieste Čilėje sausio 18 d. Tai yra pačios sunkiausios ir pačios ilgiausios, taip pat ilgiausiai trunkančios automobilių sporto varžybos pasaulyje. Saugumo sumetimais prieš kelis metus ralis Paryžius-Dakaras buvo perkeletas į kitą žemyną – Pietų Ameriką. Bet sudėtingumo prasme rungtynės Afrikoje tikrai buvo sudėtingesnės ir, manau, tikresnės. Jos ir turėtų, kaip ir anksčiau,  driektis per Sacharos dykumą ir baigtis Dakare – Senegalo sostinėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra