Pereiti į pagrindinį turinį

Maroko dykvietėse – testas prieš 2022-uosius

2021-10-23 13:00

Mažuoju Dakaru vadinamas Maroko ralis sutraukė būrį žinomų pasaulio lenktynininkų. Su jais varžėsi ir Lietuvos sportininkai.

Technika: L.Kancių sustabdė keturračio variklio gedimas. Technika: L.Kancių sustabdė keturračio variklio gedimas. Technika: L.Kancių sustabdė keturračio variklio gedimas. Technika: L.Kancių sustabdė keturračio variklio gedimas. Technika: L.Kancių sustabdė keturračio variklio gedimas.

Startavo ir Dakaro asai

Maroke, Zagoros miesto apylinkių dykvietėse, beveik savaitę lenktyniavo motociklininkai, keturratininkai, visureigių ir sunkvežimių ekipažai. Greičio ruožus sudarė šiek tiek daugiau nei 1 630 km.

Tarp dalyvių buvo Nasseras Al-Attiya (Kataras), Ricky Brabecas (JAV), Pablo Quintanilla (Čilė), Matthiasas Walkneris (Austrija) – prestižiniame Dakaro ralyje užsigrūdinę vyrai.

Lietuvai atstovavo Laisvydas Kancius (vairavo keturratį motociklą) ir dviviečiais bagiais važiavę Rokas Baciuška ir ispanas Oriolis Mena ("Southracing" komanda), Tomas Mickus ir Darius Leskauskas ("Skandinavijos kelias Racing").

"Visą vasarą intensyviai treniravausi. Maroko ralis – testas, kaip man sekėsi ruoštis Dakaro maratonui", – sakė L.Kancius.

Išbandymas: T.Mickui ir D.Leskevičiui prireikė ralio organizatorių techninės pagalbos. "Facebook" nuotr.

Variklis neatlaikė

Deja, jau antras greičio ruožas L.Kanciui buvo paskutinis – sugedo keturračio variklis.

"Pirmą lenktynių dieną, vos įpylęs degalų, iš karto pajutau, kad variklis dirba kažkaip ne taip – neteko galios. Paaiškėjo, kad problema – degalų siurblys. Smarkiai sumažinau tempą ir nemažai kilometrų tiesiog riedėjau apie 50 km/val. greičiu. Prieš pat finišą keturratis lyg atsigavo, tad surizikavau padidinti greitį. Nors nesu dažnas svečias bažnyčioje, bet paskutinį trečdalį greičio ruožo sukalbėjau visus poterius, kiek tik prisiminiau, – buvo labai baisu, kad sustosiu, norėjau atvažiuoti iki finišo, – pasakojo Laisvydas. – Tačiau antrą ralio dieną variklis vėl dirbo įtartinai ir, nuvažiavus kokius 10 km, galiausiai nutilo. Laukiau, kol mane evakuos iš smėlio kopų."

L.Kancius išsikvietė malūnsparnį ir grįžo į stovyklavietę, palikęs keturratį viduryje dykumos. Organizatoriai jį pargabeno tik paryčiais.

Keturračių lenktynes laimėjo argentinietis Manuelis Andujaras, antras buvo rusas Aleksandras Maksimovas, trečias – prancūzas Alexandre'as Giroud. Šeštoje vietoje – 55-erių metų lenkas Rafalas Sonikas.

Tarp motociklininkų triumfavo P.Quintanilla, tarp prizininkų – austrai M.Walkneris ir Danielis Sandersas, ketvirtoje vietoje – R.Brabecas.

T4 klasėje – penkti

M.Baciuška ir O.Mena bendroje visureigių įskaitoje užėmė 13 vietą (19 val. 03 min. 08 sek.), o savo klasėje (T4) – penktą.

Sėkmingiausiai pasirodė N.Al-Attiya ir prancūzas Matthieu Baumelis (15 val. 52 min. 10 sek.). Antras buvo Yazeedo Al Rajhi (Saudo Arabija) ir brito Michaelio Orro ekipažas (16 val. 08 min. 08 sek.), treti – argentinietis Lucio Alvarezas su ispanu Armandu Monleonu (17 val. 03 min. 02 sek.).

Bandėme susiremontuoti tomis priemonėmis, kurias turėjome, bet jos atlaikė vos pusę kilometro.

Dviviečių bagių (T4) įskaitoje pergale džiaugėsi lenkai Aronas Domžala ir Maciejus Martonas (18 val. 12 min. 12 sek.).

M.Baciuška ir O.Mena taip pat pralaimėjo brazilams Rodrigo De Oliveirai Luppi ir Maykeliui Justo (18 val. 19 min. 06 sek.), italams Eugenio Amos ir Paolo Ceci (18 val. 26 min. 01 sek.) bei olandams Keesui Koolenui ir Mirjamui Polui (18 val. 55 min. 15 sek.).

Paskutinį Maroko ralio etapą R.Baciuška ir O.Mena važiavo greitai, bet pernelyg nerizikuodami, ir tai pasiteisino.

"Spaudžiau, kiek galiu, tačiau nesinėrėme iš kailio, juo labiau kad užsibrėžtą planą įvykdėme", – sakė Rokas.

Galimybės: R.Baciuška ir O.Mena greičiausiai tarp T4 klasės dalyvių įveikė ketvirtą greičio ruožą. rallyemaroc.com nuotr.

Tikėjosi kitokio finišo

T.Mickui ir D.Leskevičiui labai nepasisekė. Nuvažiavę apie 100 km nuo starto, jie sustojo – sulūžo priekinė bagio pakaba.

"Bandėme susiremontuoti tomis priemonėmis, kurias turėjome, bet jos atlaikė vos pusę kilometro", – paaiškino T.Mickus.

Teko kviesti organizatorių evakuacinį sunkvežimį. Tačiau svarbiausia – tą greičio ruožą lietuviai vis dėlto įveikė be pagalbos, todėl turėjo galimybę oficialiai finišuoti ir gavo simbolines Maroko ralį formaliai užbaigusių dalyvių lenteles.

Laukia 2022-ųjų sausio

44-asis Dakaro ralis numatytas 2022 m. sausio 2–14 d. Saudo Arabijoje.

Organizatorių teigimu, 80 proc. trasų bus visiškai naujos, daugumą sudarys smėlis ir kopos. Tarp kitų naujovių – T1-E klasė (alternatyvia energija varomi visureigiai ir sunkvežimiai).

Dalyvauti 2022-aisiais Dakaro ralyje planuoja Antano Juknevičiaus, Benedikto Vanago, Vaidoto Žalos, Ginto Petraus, Edvino Juškausko vadovaujami visureigių ekipažai, taip pat motociklininkas Arūnas Gelažninkas, keturratininkas L.Kancius, bagį vairuosiantys Dalius Olechnavičius ir Aidas Bubinas, o "Classic" įskaitoje – legendiniu "Toyota Land Cruiser 71" važiuosiantys Valdas Valiukevičius ir Paulius Kavaliauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų