- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
Lenktynininkai Lietuvoje retai yra vienos srities specialistai. Netrūksta žmonių, važiuojančių kartingo ir žiedinėse lenktynėse, ralikroso ir autokroso varžybose – santykinai giminingose sporto šakose. Kartais pasitaiko ir kur kas ekstremalesnė transformacija, kai ralistai dalyvauja žiedinėse lenktynėse. Tokių pavyzdžių netrūks artėjantį savaitgalį vyksiančiose „Aurum 1006 km lenktynėse“.
Vienas jų – „Ad Rem-Reimpex“ komanda, į kurią susibūrė trys patyrę ralio lenktynininkai: Egidijus Gelūnas, Antanas Šimelis ir Dominykas Veršinskas. BMW 330i automobiliu jie varžysis konkurencingoje A3000 klasėje.
Patirtis – 35 metai
„Komandos vairuotojai yra prisiekę ralistai. Pažįstami vis klausinėjo, ar dalyvausime Palangos ralyje, o mes daug metų tik stebėdavome jį iš šalies. Ir pagaliau prisiruošėme“, – juokėsi 42 metų A. Šimelis, pirmą sykį prie karto vairo atsisėdęs dar 1983 m., o jau nepriklausomoje Lietuvoje daug metų dalyvavęs klasikinio ralio varžybose.
Surimtėjęs jis pridūrė, jog idėja dalyvauti didžiausiame žiedinių lenktynių renginyje Baltijos šalyse kilo žiemą. Kartu su kitu patyrusiu ralistu D. Veršinsku nusprendė, kad reikia neleisti „benzinui išgaruoti iš kraujo“ ir nutraukti kelerius metus užsitęsusią pertrauką. Netrukus prie idėjos prisijungė ir trečias žmogus su benzino priemaišomis kraujyje – E. Gelūnas.
Patirties žiedinėse lenktynėse jie daug neturi, tačiau ralyje praleistiems metams vienos rankos pirštų suskaičiuoti neužtektų.
E. Gelūnas sportuoti pradėjo vėliausiai – pirmą kartą varžybose dalyvavo tik 2010 m., tačiau jau po ketverių užėmė dvi antras vietas: Baltarusijos ralio čempionato B-11 bei Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) SG įskaitose. 2015 m. jam pavyko tapti LARČ 6 įskaitos čempionu.
„Antanas mane 2010 m. pakvietė dalyvauti „Remmers“ taurės kartingo mėgėjų čempionate. Ten pagavau kablį ir atėjau į automobilių sportą, o 2013 m. pradėjau dalyvauti LARČ viename ekipaže su Dominyku“, – prisiminė E. Gelūnas.
D. Veršinskas yra patyręs šturmanas, klasikinio ralio varžybose dalyvaujantis nuo 2005 m. Jis važiavo ekipažuose su Justu Vaitekūnu, Tomu Stabingiu ir kitais sportininkais, o nuo 2013 m. – tik su E. Gelūnu.
A. Šimelis sportinį kombinezoną dažnai rengtis pradėjo 1999 m. Kelerius metus dalyvavęs ralikroso varžybose bei žiemos trekuose, 2002 m. jis išbandė jėgas klasikiniame ralyje. Artimiausiais metais jis nugalėjo bei užėmė prizines vietas įvairiuose raliuose, tapo šalies vicečempionu bei gavo Lietuvos automobilių sporto meistro vardą.
Iš ralio į žiedą – po tikslingų treniruočių
Komandos lenktynininkai teigia, kad patirties žiedinėse lenktynėse trūkumas yra naujas iššūkis, todėl teko papildomai treniruotis.
„Žiedinės lenktynės mums – nauja disciplina, bet manome, kad ralio patirtis, motyvuota komanda ir tikslinės treniruotės tai kompensuos. Automobilį parengė patikimi meistrai, buvo gera treniruočių sesija „Nemuno žiede“, todėl esame nusiteikę kovoti bei tikimės sėkmingų lenktynių. Kiekvienoje automobilių sporto šakoje reikia greitos reakcijos, tikslumo, atidumo – jeigu gerai važiuoji ralyje, greitai važiuosi ir žiede“, – teigė A. Šimelis.
Jam pritarė ir E. Gelūnas, pridūręs, jog kai kurie žiedinėse lenktynėse būtini dalykai pravers ir ralio varžybose, pavyzdžiui, trajektorijos, teisingas manipuliavimas automobilio mase, sklandūs vairo pasukimas bei akceleratoriaus nuspaudimas.
„Apibūdinant literatūriškais terminais, ralis asocijuojasi su žodžiais „laisvė“ ir „drąsa“. Tai yra pojūčiai, kuriuos sukuria kontroliuojamas slydimas posūkiuose. Iš kitos pusės, ralis – nenuspėjamas, netikėtas, adrenalinas kiekviename posūkyje, iš kurių nė vienas nebūna toks pat kaip ankstesnis. Žiedas yra kitoks. Čia svarbiausia yra disciplina, tvarka ir nušlifuotas, tūkstančius kartų vienodai kartojamas tikslumas“, – filosofiškai skirtumus tarp varžybų apibūdino 49-erių E. Gelūnas.
Komandos nariai nusiteikę pozityviai – testų serija „Nemuno žiede“ suteikė puikią progą adaptuotis prie galiniais ratais varomo automobilio. Kaip pažymėjo E. Gelūnas, jam ir Antanui svarbiausia buvo „išjungti“ kai kuriuos ralio įgūdžius – specifinį kumštelinės dėžės pavarų perjungimą bei stabdymą kaire koja. Taip elgtis su jų BMW automobiliu – labai pavojinga.
Automobilis – standartinis
Komandos automobilis – 2000 m. nuo gamyklos konvejerio nuriedėjęs BMW 330i, pasiekiantis apie 200 AG pajėgumą. Jis paruoštas ilgų distancijų lenktynėms, tad modifikacijos nėra prioritetų sąraše. Patikimumas – kur kas aktualesnis.
„Važiuosime automobiliu, kurio variklis ir pavarų dėžė – standartiniai. Tiesioginėje kovoje greiti nebūsime, o aukštesnė vieta finiše įmanoma tik nedarant klaidų ir nepatiriant techninių problemų. Privalome būti disciplinuoti, realiai įvertinti savo galimybes, teisingai paskirstyti jėgas“, – svarbiausius kriterijus išskyrė E. Gelūnas.
Komanda daug dėmesio skiria ne tik patikimumui, bet ir labiau simboliniam dalykui – startiniam numeriui. Specialiai pasirinktas 25.
„25 numerį pasirinkome neatsitiktinai. Mūsų komandos partneris „Ad Rem“ šiemet švenčia ketvirčio amžiaus sukaktį, o „Aurum 1006 km lenktynės“ puikiai tinka tokiam jubiliejui paminėti. Tai – puikus renginys greičio mėgėjams ir poilsiautojams, kuriame bus begalė linksmų pramogų“, – atskleidė A. Šimelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos lengvosios atletikos čempionate – titulo gynyba ir ryškūs lietuviški akcentai
Jau šį penktadienį Romoje (Italija) prasidės 26-tas Europos lengvosios atletikos čempionatas. Pastarasis vyks šešias dienas (birželio 7–12 d.), o Italijos sostinėje iš 48 valstybių startuos daugiau nei pusantro tūkstan...
-
K. Antanavičius tapo Austrijos rankinio lygos vicečempionu
Baigėsi dramatiška Austrijos rankinio čempionato finalo serija. Deja, ji nebuvo sėkminga Hardo „Alpla“ komandai, kurioje žaidžia Karolis Antanavičius. ...
-
Seimas ratifikavo Europos Tarybos konvenciją dėl manipuliavimo sporto varžybomis1
Seimas ratifikavo Europos Tarybos konvenciją dėl manipuliavimo sporto varžybomis. ...
-
Didžiausi lūkesčiai – jau pirmą varžybų dieną2
Europos lengvosios atletikos čempionate dalyvausianti Lietuvos rinktinė jau pirmą varžybų dieną gali nudžiuginti laimikiu iš disko metimo sektoriaus. ...
-
Lietuvius egzaminuos varžovai iš regbio elito
„Sieksime prasibrauti į stipriausių Europoje aštuntuką“, – pareiškė Lietuvos vyrų regbio-7 rinktinės treneris Paulas Delportas. ...
-
Olimpinius kelialapius užsitikrinusios M. Paulikienė ir A. Raupelytė startavo pergalėmis
Čekijoje prasidėjusį „Beach Pro Tour Elite16“ serijos turnyrą puikiai pradėjo Lietuvos paplūdimio tinklininkės Monika Paulikienė ir Ainė Raupelytė. ...
-
Uostamiestyje – tarptautinių vyrų elito dviračių sporto varžybų startas
Trečiadienį pirmą kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje, uostamiestyje startavo tarptautinės vyrų elito dviračių sporto varžybos, kuriuose dalyvauja apie 120 dviračių sporto meistrų iš įvairių pasaulio šalių. Lenktynės prasid...
-
Lietuvos sporto istorijoje naujas puslapis – tarptautinės vyrų dviračių lenktynės1
Lietuvos dviračių sporto padangėje tvyro džiugios nuotaikos. Pirmą kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje rengiamos tarptautinės vyrų elito dviračių sporto varžybos, kurios į Lietuvą sukvies daugiau nei 150 dviračių sporto meistrų iš ...
-
Trijų komandų dirigentas ir pats neatsispirs pagundai sėsti prie vairo
Tik pusantro mėnesio beliko iki liepos 17–20 dienomis Palangoje vyksiančio didžiausio Baltijos šalyse maratoninių „Aurum 1006 km powered by Hankook lenktynių“ festivalio, kurį nuo pat pradžių rengia VšĮ „1000 km l...
-
Kauno kovos menų akademija įgyvendino projektą2
Kauno kovos menų akademija (KKMA) baigia įgyvendinti projektą „Kauno kovos menų akademijoje fizinio aktyvumo veiklos, skatinančios kovos menų fizinio aktyvumo plėtrą“ Nr. SRF-FAV-2021-1-0784, bendrai finansuojamą Sporto rėmimo fondo lė&s...