Tai bus jau 23-osios paeiliui lenktynės Palangoje, kurioms komandos nešykšti išskirtinio dėmesio ir kurioms daugelis jų pradeda rengtis dar gerokai prieš didžiąsias metų šventes ar net ankstėliau.
„Priešventinis, o ir švenčių laikotarpis – puikiausia proga pagalvoti apie kitų metų varžybas, pasitarti su draugais ir pradėti rengtis kitų metų lenktynėms Palangoje, – sako pagrindinis renginio organizatorius, „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Kaip kad ir anksti kėlę, taip ir pirmieji suskubę pateikti paraiškas, niekada nepralošia. Būtent jiems tenka didžiausios galimybės rinktis ne tik specialią pagalbinę techniką, bet ir patogiausias lokacijos vietas atvykstantiems gerbėjams šalia esančiame kempinge“.
Taigi, į 23-ąsias „Aurum 1006 km lenktynes“ nuo šiandien, gruodžio 14 d., jau galima registruotis čia, kaip jau įprasta, pateikiant būtiniausią informaciją apie lenktynėse startuosiančią ekipą.
Lenktynių organizatoriaus interneto puslapyje ir „Facebook“ paskyroje skelbiami 2022 m. lenktynių dokumentai, pagrindinės taisyklės ir kita informacija.
Organizatoriai džiaugiasi, kad taisykles, varžybų reglamentą ir kitus dokumentus rengė ne tik šalies automobilių sporto teisėjų elitas, bet ir kompetentingiausi užsienio specialistai.
Daugelis užsieniečių, padėję rengti tarptautinius reikalavimus atitinkančius varžybų dokumentus, kitąmet papildys jau įprastą, geriausiųjų lenktynes aptarnaujančių šalies teisėjų korpusą. Taigi, arbitrų gretas papildys ir autoritetingų teisėjų komanda iš Europos, turinti didžiulę ilgų distancijų (24, 12 val., įskaitant ir „Creventic“ 24 val.) lenktynių patirtį.
Pirminė ir pagrindinė lenktynių taisyklių kalba – anglų. Ši pataisa atsirado ne vien dėl pagausėjusio užsieniečių teisėjų būrio, su kuriuo neišvengiamai teks bendrauti šia kalba. Svarbiausia aplinkybė – visi sporto ginčai sprendžiami FIA kodekso, sudaryto būtent anglų kalba, pagrindu.
Sklaidant lenktynių nuostatus ne vienas jų punktas byloja apie organizatorių pastangas kaip galima labiau sulyginti visų dalyvių galimybę kautis dėl aukščiausių pozicijų lenktynėse.
Pirmą kartą skelbiamas (kol kas dar negalutinis) labiausiai patyrusių – PRO kategorijos vairuotojų, besivaržančiųjų galingiausiose GT3 ir GT Open klasėse, sąrašas. Iš šio sąrašo vienoje ekipoje be papildomų baudų galės važiuoti tik vienas PRO lenktynininkas.
Neuždrausta tos pačios komandos bolidą vairuoti ir antram PRO sportininkui, tačiau jam jau tektų po vieną baudos sekundę kiekviename jo nuvažiuotame lenktynių rate.
Pasak D. Jonušio, kadangi tai nauja nuostata, 2022 m. lenktynėse antrajam PRO kategorijos vairuotojui būtų taikoma minimali 1 sek. laiko bauda, nors, atsižvelgiant į vidutinį greitį, lenkimus, greičio skirtumus, reali laiko bauda turėtų būti mažiausia 2 sek. kiekviename rate.
Dar viena svarbi naujiena – bus skaičiuojamas tik grynas sportininkų vairavimo trasoje laikas (neįskaitant sugaišto pit-lane zonoje, degalinėje ir t. t.).
Naujiena ir minimalus vieno lenktynininko suminis vairavimo laikas. Organizatoriai šią pataisą įvedė siekdami užkirsti galimybę linkusiam „tinginiauti“, įveikusiam vos kelis ratus, o su visą krūvį atlaikiusiais ekipos partneriais po varžybų skubančiam kopti ant podiumo...
Minimalų suminį vairavimo laiko limitą 2023 metais tikimasi padidinti.
Renginio naujovė – purpurinės spalvos „Code 60“ vėliava, signalizuojanti apie lenktynių ar treniruočių pristabdymą ir leidžiamą ne didesnį kaip 60 km/val. greitį. Šios procedūros idėja – papildoma sauga avarijų ar kitų pavojingų situacijų metu.
Pagrindinis „Code 60“ privalumas yra tai, kad visi automobiliai iš karto privalės sumažinti greitį iki 60 km/val., o lenkti bus griežtai draudžiama. Tai reiškia, kad visa trasa beregint taps saugesnė, o gelbėjimo tarnybos galės saugiai atlikti visus svarbius darbus.
„Code-60“ ir saugos automobilio (SC) fazių metu bus galima kuro bakus papildyti ne daugiau kaip 50 proc. leidžiamo degalų kiekio.
Šis apribojimas sumažins skirtumą tarp tų, kam pasisekė ir kam nepavyko laiku apsilankyti degalinėje. Joje taip pat mažės ir eilės, nes pilantis mažiau kuro mažiau teks ir gaišti.
„Code 60“ ir SC fazių metu bus galima atlikti ir teisėjų skirtas laiko baudas, tačiau tokiu atveju jos bus dvigubinamos.
Išsamesnė informacija apie reglamento pakeitimus pateikiama organizatoriaus puslapyje.
Sveikindamas visus sportininkus ir automobilių sporto entuziastus su artėjančiomis šventėmis, „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatorius D. Jonušis tikisi, jog naujovių nestokosiantis 2022 m. maratonas Palangoje bus įdomus ir patiems varžybų dalyviams, ir nepalyginamai gausesniam lenktynių festivalio gerbėjų būriui.
Naujausi komentarai