Geriausi greičio ruožai
Organizatoriai, kaip ir praėjusiais metais, laukia moderniausių R5 klasės automobilių gausos, aršios konkurencijos tautiečiams sportininkams iš lenkų bei tikina surengsiantys šventę ne tik trasose, bet ir mieste, kur Elektrėnų gyventojus ir miesto svečius ralio savaitgalio vakarais lepins koncertais.
Lietuvoje kalvotose Elektrėnų apylinkėse ralio lenktynės vyksta jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Lenktynininkai vienbalsiai čia esančius žvyrinius greičio ruožus priskiria vieniems geriausių, kokių tik galima rasti visoje Lietuvoje. Čia gausu įvairiausių konfigūracijų aklų posūkių, šokamų tramplinų, o tiesių, kur vairuotojai gali pailsėti, – nedaug. Elektrėnuose beveik visus greičio ruožus lenktynininkai vadina darbiniais: nėra kada atsipalaiduoti, visada reikia sukti vairą, kaitalioti pavaras, stabdyti, greitėti.
Prieš penkerius metus atgaivinti ralį šiose apylinkėse nusprendė du milžinišką patirtį sukaupę lenktynininkai Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Juršys. Susikooperavę kartu su labai entuziastingai į lenktynes žvelgiančia Elektrėnų miesto savivaldybe jie jau penktus metus stengsis ralį padaryti ne tik sporto renginiu, bet ir švente tiek dalyviams, tiek žiūrovams.
Turi tapti švente
"Aš pats dešimt metų važiavau ralyje, dalyvavau daugelyje varžybų ir susidariau sau viziją, kaip turi atrodyti geras ralis. Šiemet jau penktą kartą stengsiuosi tai įgyvendinti ir sukurti šventę", – sakė lenktynių organizatorius Ramūnas Čapkauskas.
Jo teigimu ralis neturi apsiriboti sportinėmis kovomis miškų glūdumose. Tai turi būti šventė tiek dalyviams, tiek žiūrovams. Dalyviams – vertingi prizai ir gera sportinė kova, o žiūrovams – šventė tiek Elektrėnuose, tiek žiūrovų zonose miesto apylinkėse. Ralis prasidės penktadienio vakarą greičio ruožu Elektrėnų miesto gatvėmis, o šeštadienį persikels į miesto apylinkes, kur žiūrovams bus numatytos trys specialios zonos į įdomiausias vietas su visa patogiai stebėti reikalinga infrastruktūra. Organizatoriai ties viena iš žiūrovų zonų netgi supylė vieną papildomą trampliną, nuo kurio atsispyrę patys greičiausi oru skris ne vieną dešimtį metrų.
Jau praėjusiais metais nusprendėme padaryti daugiau trumpų greičio ruožų ir tai pasiteisino.
Įtempta kova
Dalyvių laukia net šešiolika greičio ruožų. Aštuonios skirtingos kelio atkarpos bus kartojamos po du kartus. Iš viso – apie 100 km trasų, tad greičio ruožai bus gana ilgi.
"Jau praėjusiais metais nusprendėme padaryti daugiau trumpų greičio ruožų ir tai pasiteisino. Lenktynininkai važiuoja trumpesnes distancijas, geriau išlaiko koncentraciją ir nepervargsta, daro mažiau klaidų, didėja jų tempas. Be to, techninės problemos neatima tiek daug laiko, mat, pavyzdžiui, kad ir su pradurta padanga jiems iki finišo tenka važiuoti vos kelis kilometrus, tad jie praranda mažiau svarbių sekundžių ir jas paskui lengviau atsikovoti", – aiškino ralio direktorė Inga Juškevičiūtė ir pridėjo, kad kai ši vasara nusimato būti tokia karšta, trumpi greičio ruožai lemia mažiau galimybių perkaisti varikliams.
Lenkų iššūkis
Kartu su pačiais greičiausiais Lietuvos sportininkais dėl pagrindinių Elektrėnų ralio prizų antrą kartą iš eilės kovos ir Lenkijos ralio čempionato dalyviai.
Jau praėjusiais metais tose pat trasose jie įrodė, kad puikiai jaučiasi ne tik ant asfalto, kur lenkams tenka važiuoti didžiąją dalį čempionato etapų, bet ir ant lietuviško žvyro. Lietuvišką ralio dalyvių parką nuspalvins lenkiškų gamyklinių aukščiausios prabos R5 ir R2 klasių automobiliai, mat mūsų kaimynai pratę lenktyniauti vienodo pajėgumo tarptautine technika, kuri parodys, kurie vairuotojai prie žvyro gali adaptuotis greičiausiai.
Elektrėnų savivaldybė žada, kad finišą ir apdovanojimus nušvies unikalus fejerverkas, kurio Europoje dar niekas nėra matę. Ceremoniją lydės koncertas ir šventė miesto gyventojams bei miesto svečiams.
Naujausi komentarai