Tai paaiškėjo vakar vakare, pasibaigus dešimtojo, jubiliejinio, istorinių motociklų mylėtojų sąskrydžio, kurį rengia Biržų senovinės technikos klubas „Ekipažas“ ir asociacija „Senas motociklas“, dalyvių registracijai.
Bendromis jų pastangomis jau organizuotas ne vienas toks žygis, kurių maršrutai įvairiais metais driekėsi vis kitų Lietuvos regionų ir kaimyninės Lenkijos keliais.
Tokie renginiai garsino šalį ir jos senų motociklų kolekcininkus bei jų istorinę vertę turinčias ne pirmos jaunystės dvirates ar trirates transporto priemones.
„Įgiję tokių žygių patirtį nusprendėme, jog užuot kėlę sparnus į labai tolimas keliones verčiau suteikime galimybę renginio dalyviams, biržiečių svečiams, išsamiau susipažinti su mūsų karšto, kuriame gyvename ir kuriame, restauruojame savo techniką, įžymybėmis ir lankytinomis vietomis. Na, gal dar, jei liks laiko, užmeskime akį kaip gyvena artimiausi mūsų kaimynai“, – juokauja pagrindinis renginio organizatorius, biržiečių klubo „Ekipažas“ prezidentas Voldemaras Aišporas.
Prezidentą labiausia džiugina ne sulaukta pirma apvali sukaktis – dešimtasis „Seno motociklo“ sąskrydis, o tarptautinis jų pastangų įvertinimas.
Užmeskime akį kaip gyvena artimiausi mūsų kaimynai.
„Džiaugiamės ir pagrįstai galime didžiuotis, kad mus ir mūsų veiklą pripažino Tarptautinė istorinių transporto priemonių federacija (FIVA).
„Senas motociklas 23“ gavo FIVA sertifikatą ir yra įtrauktas į 2023 m. visuotinį istorinės technikos renginių kalendorių, o tai išties didelis įvertinimas, kokio dar neturi nė vienas panašią veiklą vystantis šalies klubas“, – sako V. Aišporas.
Taip „Seno motociklo 23“ sąskrydis tapo pirmuoju renginiu Lietuvos istorijoje, kurį globoja pasaulinė istorinių transporto priemonių gerbėjų asociacija FIVA.
Todėl sąskrydžio bazinėje stovykloje – Sodeliškių dvaro sodyboje – be visų dalyvaujančių šalių pagrindinių simbolių šiemet plevėsuos ir FIVA vėliava.
Iš čia senų motociklų sąskrydžio maršrutai drieksis į Biržus, kur Nepriklausomybės aikštėje liepos 1 d. nuo 11 val. miestelėnai ir Biržų svečiai galės susipažinti ir apžiūrėti žygio dalyvių istorinę techniką, pasikalbėti su jos entuziastais, o gal ir išgauti vieną kitą paslaptį, kur slypi seno motociklo pagrindinė vertė ar nuo ko pradėti senienos prikėlimą antrajam gyvenimui, iš gido Daliaus Mikelionio lūpų išgirsti įdomią ir intriguojančią Biržų miesto istorijos apžvalgą.
Žygio dalyviai aplankys ir Astravo dvarą, turės galimybę pasivaikščioti ilgiausiu Lietuvoje, net 525 m ilgio pėsčiųjų tiltu per Širvėnos ežerą, Rinkuškių alaus darykloje susipažins su edukacine programa „Alaus kelias“, o iš čia išvyks į kaimyninę Latviją, į Skaistkalnę, kur laukia ne mažiau įdomi pažintis su vietos įdomybėmis.
Desertui, sugrįžę į Biržų rajoną, senų motociklų entuziastai aplankys savitą Sodeliškių technikos muziejų, kur jų laukia išsamesnė pažintis su muziejaus ekspozicijos „vinimi“ – garo mašinomis.
Nors istorinės technikos mylėtojai vadovaujasi šūkiu, jog jei turi motociklą - jis privalo važiuoti, tačiau šįkart žygio maršrutai nebus ypatingai ilgi ir juolab varginantys. Renginio organizatoriai rezervavo laiko, kurio neretai stigdavo, ir tarpusio pabendravimui, ir pasikeitimui nuomonėmis apie istorinių motociklų naujoves, dalį kurių demonstruos ir patys dalyviai.
O vertingų eksponatų sąskrydžio dalyviai tikrai turi. Štai vilnietis Valentinas Karalius važiuos su meistriškai restauruotu 1939 metų gamybos DKW NZ 350.
Beje, Valentino restauracinių darbų kokybe abejoti netenka. Būtent V. Karalius iš 2018 metais Rokiškio ir Anykščių keliais riedėjusio analogiško sąskrydžio išsivežė istorinės technikos mylėtojų taip geidžiamą geriausiojo restauratoriaus apdovanojimą.
Mindaugas Mozūras kolegas ir žiūrovus kvies atidžiau pažvelgti į išpuoselėtą dešimčia metų jaunesnį, 1949 m. gamybos BMW R 35 motociklą.
Sąskrydžio organizatoriai džiaugiasi sulauksią gausios istorinės technikos mėgėjų delegacijos iš Latvijos. O kaimynai atvyksta ne pažiūrėti, o parodyti ir įrodyti, jog ir jie ne iš kelmo spirti.
Štai Guntis Brūnis atvairuoja seniausią, 1936 metų gamybos BMW R 4 motociklą, o jo kolega Didzis Steinbergs demonstruos retą, 1939 m. laidos NSU OSL 251.
Nors sąskrydžio techninė komisija dar nepradėjo darbo, tačiau bene vertingiausiu visų dalyvių techniniame parke būtų galima laikyti istorinės transporto priemonės statusą turintį, 1943 metais pagamintą „Harley Davidson WLA 42“ motociklą, kurį vairuos svečias iš Latvijos Janis Lačauniekas.
Naujausi komentarai