Pereiti į pagrindinį turinį

Tarp „Aurum 1006 km lenktynių“ lyderių – lietuvių inžinierių kūrinys

2018-07-09 11:25
DMN inf.

Jau ne pirmus metus „Aurum 1006 km lenktynėse“ Palangoje vieną sparčiausių tempų diktuoja „Skubos“ komandos BMW M3 (E92) automobilis, pavadintas „Big Daddy“ vardu. Daug kas mano, kad jis – gamyklinis automobilis: atrodo kaip tarptautinės GT3 serijos bolidas ir netgi atitinka šios klasės reikalavimus. Tačiau tai – visiškai lietuviškas produktas, savotiškas lenktynių inžinerijos dirbtuvių „RaceTech“ bandymų poligonas.

Aukščiausios prabos kovinis ginklas

„BMW M3 V8 Big Daddy“ – vienas greičiausių žiedinėms lenktynėms sukurtų automobilių Lietuvoje. Jis tai kasmet įrodo Palangoje, neįtikėtinai greitai sukdamas ratus ir nusileidžiantis vos vienam kitam dalyviui.

Praėjusiais metais „Skuba Racing Team“ komanda išplėšė antrą vietą, bendroje įskaitoje nusileisdama tik kolegų „Skuba Dream“ komandai, važiavusiai „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu. „Big Daddy“ kūrę inžinieriai sako, kad nuo „Porsche“ modelių jiems neleidžia atsiplėšti Palangos trasos konfigūracija, kurioje dominuoja ilgos tiesiosios ir siauri, lėti posūkiai. Lenktynių trasose, kurių posūkiai – ilgi ir greiti, atsiskleistų aerodinaminis prispaudimas ir gero balanso suteikiamas stabilumas.

„Tai – labai greitas automobilis. Jį galima lyginti su tarptautiniais GT3 klasės bolidais. Mūsų „Porsche“ iš tiesų yra kiek paprastesni, žemesnės kategorijos, tačiau puikiai tinka Palangos trasai. Jos konfigūracija neleidžia mums išnaudoti aerodinaminio prispaudimo ir greičio ilguose posūkiuose. Ilgos tiesiosios ir staigūs apsisukimai skirtingų klasių automobilių pajėgumą suvienodina“, – lygina „Skuba Racing Team“ komandos pilotas Džiugas Tovilavičius.

Vis dėlto lenktynėse, kurių dalyviams tenka įveikti tūkstantį kilometrų, vien greičio pergalei nepakanka. „RaceTech“ įmonė, ne kartą nudegusi dėl patikimumo, tai puikiai supranta ir automobilį tobulina ištisus metus.

Lietuviškų technologijų bandymų poligonas

„Šio automobilio mintis, idėja ir filosofija yra tokia, kad bandome įvairias technologijas, gaminius ir kitus elementus, kuriuos tiekiame kitoms komandoms. Šis automobilis tapo mūsų bandymų poligonu“, – aiškina komandos vadovas Tadas Ivanauskas.

Automobilio bazė – E92 kėbulą turintis BMW M3 automobilis. Tačiau standartinių mazgų čia liko nedaug. Nepaliestas tik kėbulo karkasas.

Kai kuriems labiau su lenktynių technika susipažinusiems aistruoliams sunku patikėti, tačiau BMW M3 konstrukcija šiame projekte išliko originali – ji nepjaustyta, nepakeistas nė vienas komponento tvirtinimo taškas: tiek važiuoklės, tiek pavaros elementai pritvirtinti prie standartinių kėbulo vietų, todėl „Big Daddy“ nėra joks prototipas, jis gali būti vadinamas standartiniu automobiliu.

Greičio paslaptis – „RaceTech“ inžinierių žinios. Šie nuėjo sunkiuoju keliu ir pakabos kinematiką puikiam balansui tiek greitėjant, tiek stabdant, tiek važiuojant posūkiuose kūrė pagal gamykloje numatytus mazgų tvirtinimo taškus.

Variklio blokas taip pat standartinis – 4 litrų darbo tūrio V8 formos, tačiau jis turi vadinamąją sauso karterio sistemą, kad esant itin didelėms apkrovoms būtų kuo mažiau tepimo problemų. Anglies pluošto kėbulo detalės taip pat išlietos komandos dirbtuvėse. Šiemet „RaceTech“ pagamino netgi anglies pluošto puošybines juosteles (vadinamuosius moldingus).

Bene didžiausia šių metų naujovė, leidžianti „Big Daddy“ vadinti visiškai lietuvišku automobiliu, – variklio valdymo blokas ir visa elektros pynė.

„Anksčiau naudojomės olandų gamybos detalėmis, šiemet įdiegėme lietuviškus „Xtra motorsport“ komponentus, kurie tikrai nėra prastesni. Dabar tetrūksta Lietuvoje pagaminto kėbulo, ir turėsime visiškai lietuvišką lenktyninį automobilį“, – juokauja T. Ivanauskas.

Šiemet „RaceTech“ inžinieriai į „Aurum“ lenktynes „BMW M3 V8 Big Daddy“ bolidą išleis jau ketvirtą kartą. Du kartus jam bendroje įskaitoje nepavyko parodyti savo potencialo dėl techninių nesklandumų ir avarijos 2015 metais. Pernai komanda stojo ant antrojo podiumo laiptelio. Šiemet jos tikslas lieka toks pat, kaip ir kiekvienais metais, – laimėti.

Automobilis tik išoriškai prarado ryškią spalvą, tapo pilkas, o variklis pradėjo skleisti mažiau garso decibelų. Nuo pat metų pradžios atnaujinamas ir peržiūrimas automobilis taps dar greitesnis. O jį vairuos patyrę robotai prie vairo, pasiryžę vienas po kito štampuoti geriausiai įveiktus trasos laikus: Džiugas Tovilavičius, Marius Slaboševičius, Karolis Šikšnelis ir į lenktynių areną grįžtantis Rokas Kvaraciejus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų