Sniego iššūkiai
Pirmas etapas nustebino daugybe pirmų kartų – be to, kad Lietuvos bekelės entuziastai pirmą kartą susirinko į varžybas šaltuoju metų periodu, kai miškai padengti sniegu, dalyvauti etape panoro rekordiškai daug motociklininkų ir dar keli keturračių vairuotojai. Pastarųjų – vos keturi, tad jie buvo prijungti prie motociklininkų, varžėsi kartu su jais ir sudarė itin gausią, keturiolikos dalyvių, klasę.
Šios klasės dalyviams greičio ruožus įveikti sekėsi itin sunkiai: motociklams miškų keliai neretai buvo išvis neišvažiuojami, tad jų vairuotojai bandė įvairias taktikas, kol dalis buvo priversti kapituliuoti. Paskutinę sausio savaitę oro temperatūra nebebuvo tokia atšiauri, neretai ji tapdavo teigiama, vietomis ištirpo kelius dengęs ledas ir motociklininkams įveikti kai kurias atkarpas tapo įmanoma tik stumiantis transporto priemonę. Todėl jų įskaitoje pirmąsias tris vietas išsivežė keturračių vairuotojai: Dalius Olechnavičius ("Can Am Renegade"), Romualdas Karužis ("Yamaha YMF700") ir Gediminas Kareiva ("Kawasaki KVF 750").
Lenktynių organizatorius Gediminas Grigaitis pastebi, kad sąlygos motociklininkams važiuoti buvo tragiškos. "Vis dėlto ne dėl organizatorių kaltės jos tapo tokios. Savaitė iki pirmojo "rally-raid" pirmojo etapo varžybų vykusiame žiemos ralyje dalyviai džiaugėsi itin palankiomis sąlygomis. Orai jau toks dalykas, kad ir kaip planuotum, pataikyti, kada bus tinkami, – sunku", – sako pašnekovas.
Verta prisiminti ir jau minėtą "Winter rally", kurio organizatoriams du kartus jį teko atšaukti dėl netinkamų oro sąlygų, o kelis kartus tinkamas oras ir raliui organizuoti reikalingas pašalas ant kelio dangos susiformuodavo likus vos kelioms dienoms iki lenktynių starto.
Didžiausių sunkumų motociklininkams kėlė sunkiai įveikiamos šlapios sniego pusnys. Motociklai jose klimpo, o iki po apačia esančio tvirtesnio sniego ar ledo sluoksnio buvo sunku prisikasti, taigi jau po pirmo greičio ruožo trasoje liko tik keturračiai.
Vaidotas Paškevičius. Vaidoto Paškevičiaus asmeninio archyvo nuotr.
Lyderių pasistumdymai
Nemenkus sunkumus pirmame "4x4 perimetro" serijos varžybų etape teko įveikti ir visureigiais važiavusiems sportininkams. Tai iliustruoja ir vidutinis greičiausio "Sport" klasės ekipažo vidutinis greitis, kuris buvo apie 55 km/val. G.Grigaitis juokauja, kad sudėtingas varžybų sąlygas geriausiai apibūdina vieno iš dalyvių – Virginijaus Narausko ištarta frazė: "Galvojau, kad moku vairuoti, bet kai, važiuodamas 30 km/val. greičiu, trenkiausi į medį, supratau, kad nemoku."
Galvojau, kad moku vairuoti, bet kai, važiuodamas 30 km/val. greičiu, trenkiausi į medį, supratau, kad nemoku.
Kad ir galingus visureigius vairuojantiems lenktynininkams nebuvo lengva, sutinka ir "Sport" klasės nugalėtojas Vaidotas Paškevičius. Jis tikina, kad buvo vietų, kurias įveikdamas galvojo, ar tai pavyks, ar vis dėlto reikės galvoti, kaip ištraukti visureigį.
"Šiame etape reikėjo važiuoti labai atsargiai ir pasverti kiekvieną manevrą, nors važiavome padangomis su nemenkais dygliais, tačiau jie nelabai turėjo už ko kabintis", – pasakoja V.Paškevičius.
Prieš savaitę apšilimą prieš šias varžybas žiemos ralyje padaręs sportininkas sako, kad "Winter rally" ir šių varžybų lyginti neverta, nes žiemos ralyje iš viso teko įveikti dvylika greičio ruožų, kurių bendras ilgis 120 km, o G.Grigaičio organizuojamose varžybose trijų greičio ruožų ilgis buvo daugiau kaip 120 km, paties pirmojo ilgis siekė 57 km. "Po pirmo greičio ruožo iš automobilio išlipome kaip po geros pirties. Daug kur teko važiuoti aklai rizikuojant, kelias taip pat pateikdavo staigmenų, nes, įvažiuojant į kiekvieną kelio atkarpą, reikėjo galvoti, ar čia bus geras sukibimas, ar būti atsargesniems ir per daug nespausti greičio pedalo", – kalbėjo praėjusių metų bekelės lenktynių čempionas.
Tiesa, V.Paškevičius antrame greičo ruože į priekį praleido Merkį Saukevičių. Tokio pokyčio priežastis – klaidos. "Truputį su šturmanu pasiklydome trasoje ir Merkys sugebėjo mus aplenkti, tačiau jo pelnytas keliasdešimties sekundžių pranašumas nebuvo toks, dėl kurio galėtume labai jaudintis, juolab kad trečiame etape Merkiui teko važiuoti pirmam ir, kaip sakoma, valyti kelią, tad mes sugebėjome atsikovoti prarastas sekundes ir dar aplenkti Merkį", – sako V.Paškevičius.
Nedaug turizmo
"Tourism" klasė tradiciškai buvo gausiausia tarp automobilių – joje startavo dvylika ekipažų. Kai kurie – visiškai standartiniai, kai kurie – šiek tiek modifikuoti. Ekipažų patirtis taip pat skyrėsi – buvo ir startuojančių pirmą kartą, buvo ir patyrusių, kelerius metus varžybų nepraleidžiančių bekelės mėgėjų. Tačiau visus automobilius siejo keturių varančių ratų pavara, o ekipažų narius – lengvas jaudulys dėl nežinomybės, nes žiemą tokių varžybų iki šiol nėra buvę.
Turistams reikėjo įveikti du orientacinius etapus – pirmame apie 185 km maršrutas buvo surašytas kelio knygoje, antrame apie 50 km atkarpoje išdėlioti virtualūs taškai, matomi navigatoriuje. Pirmojo finišą pavyko pasiekti visiems ekipažams, o antrame dėl "Suzuki Vitara" variklio gedimo nestartavo šeimyninis Valdo ir Audriaus Bujanauskų ekipažas.
Pirmame orientaciniame ruože daug keblumų ekipažams sukėlė viena atkarpa, kurioje reikėjo pakilti į statų kalną elektros linijoje – pirmieji su šia užduotimi susitvarkę automobiliai vietomis padarė sunkiai įveikiamas sniego pusnis, kuriose klimpo ir slydo žemyn net ir patyrę varžybų dalyviai. Galiausiai daugelis ekipažų, tempdami vieni kitus iš gilių pusnių ar vaduodamiesi patys su gervėmis, įveikė organizatorių parengtą išbandymą.
Susumavus abiejų orientacinių ruožų rezultatus, pirmą vietą žiemos Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etape užėmė "Toyota FJ Cruiser" ekipažas, kurį sudarė trys nariai: Darius Grinys, Mindaugas Jankus ir Arūnas Jovaiša. Jie visą dieną varžėsi pavyzdingai: ne tik surinko visus virtualius kelio punktus, bet ir nė karto neviršijo nustatyto greičio. Organizatoriai už menkiausią važiavimą greičiau, nei leistina žvyrkeliuose, miesteliuose ar vietose, kur yra gyvenamųjų namų, baudžia be pasigailėjimo – šis buvo vienintelis ekipažas, nė karto nenusižengęs taisyklėms. Antri tarp turistų liko Antanas Stepulaitis su Vytautu Kružiku (komanda AV, automobilis "Land Rover Discovery"), treti – "Stihl" komanda su "Toyota FJ Cruiser" (Darius Kasakaitis, Kęstutis Juškevičius ir Mantas Kasakaitis).
Antras Lietuvos bekelės lenktynių ("rally-raid") čempionato etapas "4x4 perimetras" vyks gegužės 17–18 d. taip pat Švenčionių rajone.
Naujausi komentarai