Neseniai pasibaigusį pasaulio krepšinio čempionatą mūsų šalies gyventojai vertina kaip įvaizdžio, statuso ir garbės čempionatą. Tuo metu labiausiai mėgstamos tarp lietuvių - krepšinio varžybos olimpiados metu. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas tyrimas apie populiariausius krepšinio čempionatus ir jų sirgalius.
Pasaulio krepšinio čempionatas Lietuvos sporto sirgalių akyse nusileidžia krepšinio rungtynėms olimpinėse žaidynėse, kurias, kaip labiausiai mėgstamas, įvardino ketvirtadalis šalies gyventojų bei Europos krepšinio čempionatui, kurį mėgstamiausiu pripažįsta 19 proc. krepšinio aistruolių šalyje. Tuo metu pasaulio krepšinio čempionatas, Eurolyga ir LKL surenka po 16 proc. šiems čempionatams atsidavusių Lietuvos sirgalių.
„Pasaulio krepšinio čempionatas Lietuvoje vertinamas kaip garbės čempionatas, kurį verta žiūrėti dėl lemiamų rungtynių, titulų ir pergalių, todėl jis labiau patraukia valdingus, krepšinį dėl statuso žiūrinčius žiūrovus. Tuo metu krepšinį olimpinių žaidynių metu Lietuvoje linkstama vertinti kaip profesionalesnes, ne tokias pompastiškas kaip pasaulio krepšinio čempionatas, varžybas, o jas žiūrėti dažniau renkasi labiau išmanantys ir į žaidimą įsigilinę žiūrovai. Jiems svarbu pačios varžybos, technika, pasiruošimas joms bei pats sportas. Tuo metu Europos čempionatui didesnį dėmesį užtikrina azartiški žiūrovai, kurie vadovaujasi emocijomis ir dažnai keliauja ten, kur tuo metu žaidžia jų komanda bei tai, kad mūsų šalies rinktinė turi daugiau šansų laimėti šiame čempionate“, - teigia TNS LT Tyrimų ekspertizės vadovė Daiva Plauškaitė-Camacho Andrade.
Taip pat su statusu, garbe ir titulais Lietuvoje siejamos NBA lygos rungtynės. NBA varžybas, kaip mėgstamiausias, išskiria net 8 proc. Lietuvos sirgalių. Savo ankstesnį įvaizdį praranda Eurolyga - šiuo metu ji neturi aiškaus įvaizdžio sirgalių akyse. LKL Lietuvoje matoma kaip "lietuviškas fonas" ir nors niekada nevertinama kaip garbės ar kompetencijos reikalas, šios lygos rungtynes sirgaliai mėgsta dėl to, kad turėtų apie ką pakalbėti bei sektų lietuvių komandas.
Šį „NeedScope“ metodologija paremtą tyrimą atlikusi bendrovė TNS LT rėmėsi visuotinai priimtais šios srities analizės standartais ir analizavo Lietuvos krepšinio sirgalius naudojant Azartiško žiūrovo (drąsus, dinamiškas, nepriklausomas), Valdingo žiūrovo (užtikrintas, dominuojantis, išskirtinis), Išmanančio žiūrovo (tikslingas, kompetentingas, kontroliuojantis), Nuosaikaus žiūrovo (rūpestingas, atsargus, jautrus), Draugiško žiūrovo (prieinamas, draugiškas, atviras), ir Lengvabūdiško žiūrovo (pramogaujantis, nerūpestingas, spontaniškas) archetipus.
Naujausi komentarai