Pereiti į pagrindinį turinį

Pasaulinėse mados parodose – šampano ir didelių pinigų skonis

2015-09-27 02:00

Šimtai dizainerių kolekcijų, akylai nusiteikusių naujų prekės ženklų medžiotojų ir prancūziško šampano taurių skambesys, lydintis sėkmingus parduodančiųjų ir perkančiųjų sandorius. Iš tarptautinių mados parodų neseniai grįžęs Arnoldas Remeika pripažino, jog tokie renginiai net savose šalyse nemažai pasiekusiems dizaineriams tampa savotišku egzaminu.

Šimtai dizainerių kolekcijų, akylai nusiteikusių naujų prekės ženklų medžiotojų ir prancūziško šampano taurių skambesys, lydintis sėkmingus parduodančiųjų ir perkančiųjų sandorius. Iš tarptautinių mados parodų neseniai grįžęs Arnoldas Remeika pripažino, jog tokie renginiai net savose šalyse nemažai pasiekusiems dizaineriams tampa savotišku egzaminu.

Tarsi atskiras pasaulis

Lietuviško prekės ženklo "Julia Janus" eksporto vadovas A.Remeika Paryžiaus "Who‘s Next" bei Niujorko "Tranoi" parodose turėjo daugeliui retą progą iš arti pamatyti mados verslo virtuvę.

Tokiuose renginiuose, arba vadinamuosiuose trade show, sudaromi pagrindiniai mados pardavimų sandoriai.

Paryžiaus ir Niujorko parodos dažniausiai sutampa ir su šiuose miestuose organizuojamomis mados savaitėmis, kuriose savo kūrybą pristato tituluočiausi pasaulio mados namai bei dizaineriai.

"Tokiuose trade show dalyvauja tie, kurie nori būti matomi tarptautiniu mastu ir gali sau tai leisti. Čia parduotuvių, butikų, prekybos centrų produkcijos užsakovai renkasi naujus prekės ženklus, kuriems artimiausią sezoną norėtų atstovauti. Taip pat tokiose parodose lankosi agentai, platintojai, žodžiu, visi, kurie sukasi mados pramonėje. Kaip save pristatai, kiek sugebi iš tų kelių dienų išspausti, tiek ir turi", – pasakojo Vilniuje dirbantis klaipėdietis.

Anot pašnekovo, Paryžiaus tarptautinė paroda tiesiog pribloškia savo mastu. Tiesa, kai Arnoldas feisbuke pasidalijo nuotrauka iš renginio, sulaukė replikos – kažkokia mugė.

"Galbūt kažkam taip ir gali pasirodyti, tik tiek, kad šioje parodoje per visas jos dienas sukasi turbūt 300 Lietuvos metinių biudžetų, – šmaikštavo A.Remeika. – Nerealus kiekis stendų, šimtai prekių ženklų, masė žmonių, milžiniškos erdvės su savo barais, restoranais. Tai tarsi visiškai atskiras pasaulis."

Prabangaus gėrimo – tonos

Renginys vyksta didžiausiame Prancūzijos parodų centre. Kaip šmaikštavo pašnekovas, palyginti su juo, Vilniaus LITEXPO rūmai atrodytų kaip kuklus sandėliukas.

Anot Arnoldo, plika akimi matyti, kiek į šį renginį įdėta pastangų, žmogiškųjų resursų bei lėšų, ir tai negali nedaryti įspūdžio.

"Jau vien ką pasako faktas, kad čia kaip sandorių atributas siūlomas tikras, prabangusis prancūziškas šampanas. Ir, be abejo, tokioje aplinkoje jis labai dera. Kiekvienas parodos dalyvis turėjo specialią kortelę, su kuria galėdavo nemokamai pasiimti šio gėrimo, kad kartu su užsakovu pakeltų taures už sėkmingą sandorį. Neįsivaizduoju, kiek tonų šampano per tas keturias dienas buvo išpilstyta, nes parodoje jo niekas negailėjo", – apie prabangų organizatorių gestą pasakojo pašnekovas.

Tokių parodų metu taip pat organizuojami įvairūs seminarai, edukaciniai renginiai, dalyviai kviečiami į specialius vakarėlius, kur neformalioje aplinkoje įvairių šalių atstovai gali susipažinti, pabendrauti vieni su kitais, užmegzti naudingų kontaktų.

Tarsi startas nuo nulio

Anot Arnoldo, pagal Paryžiuje vykusio renginio mastą Niujorko parodą su maždaug 80 stendų būtų galima pavadinti kamerine.

"Tačiau vien noro joje dalyvauti nepakanka. Niujorko tarptautinėje parodoje pristatomi tik kruopščiai atrinkti prekės ženklai iš viso pasaulio. Kiek žinau, kitose parodose dalyvavo ir daugiau mūsų šalies mados atstovų, tačiau šioje mes buvome vienintelis prekės ženklas iš Lietuvos", – teigė A.Remeika.

Pašnekovo pastebėjimu, apskritai europiečiai mados kūrėjai Amerikoje ypač gerai vertinami, itin didelio susidomėjimo bei komplimentų sulaukė ir Niujorko "Tranoi" parodoje pristatyti "Julia Janus" darbai.

Kaip pripažino Arnoldas, be abejo, ne visi šie komplimentai baigiasi konkrečiais užsakymais. Kita vertus, kiekviena parduotuvė turi savo koncepciją, tad jei kažkam netinki, toli gražu nereiškia, jog tai tavo problema, kad esi kažkuo prastas.

"Lietuvos mastu mados kūrėjų ženklai yra savaip žinomi, o ten visi turi vienodas sąlygas sužibėti. Tai, kas esi savo šalyje, ten tampa nereikšminga, viską pradedi tarsi nuo nulio, – pripažino Arnoldas. – Kalbant apie drabužius, pavyzdžiui, Europoje dažniausia perka ne "ką", o "kodėl". Tai yra prie savo produkto turi pridėti ir kažkokią istoriją. Kaip pastebėjome, Amerikoje tai mažiau aktualu, čia labiau vertinamas pats produktas, jo kaina, audinio, pasiuvimo kokybė ir pan."

Atranda net libaniečiai

Ar tokioje gausoje parodos dalyvių įmanoma būti pastebėtam, įvertintam? Pašnekovas pripažino, jog vien tik nuvažiuoti ir pastovėti renginyje išties nėra nei protinga, nei racionalu.

"Neabejotinai reikia atlikti tam tikrus namų darbus. Mes šioms parodoms rengėmės visą vasarą: teko pasisiūti naują kolekciją, surengti fotosesiją, taip pat parengėme katalogus su siūlomais rūbų deriniais bei siuntėme juos mums svarbiems atstovams visame pasaulyje. Visų stendų per 4 dienas vykusią Paryžiaus parodą apeiti neįmanoma, todėl ir užsakovai juos tikslingai pasirenka, iš anksto pažymėję tuos brendus, kuriuos pasirinko", – aiškino pašnekovas.

Į mados parodas suplūsta pirkėjai iš viso pasaulio. Arnoldas pasakojo, kad po abiejų renginių Paryžiuje bei Niujorke jos atstovaujamų mados namų užsakovų sąraše jau galima išvysti ne tik Prancūziją, Kroatiją, Jungtines Amerikos Valstijas, Kanadą, Didžiąją Britaniją, Australiją, bet ir Pietų Afrikos Respubliką ar Libaną.

Tiek viename, tiek kitame renginyje kūrėjai pristatė ateinančio pavasario bei vasaros drabužių, avalynės ar aksesuarų kolekcijas.

Arnoldas pripažino, jog būtų sudėtinga kalbėti apie vyraujančias tendencijas ar kaip bendrame kontekste atrodė lietuvių darbai: pirma – begalė dalyvių, o stenduose pristatoma labai skirtinga – tiek miesto, tiek proginė, tiek moterų, vyrų ir pan. – mada.

Suderinti nederinama

Tiesa, Paryžiuje parodos stilistai, prieš renginį peržiūrėję įvairių prekės ženklų katalogus, išsirinko kai kuriuos atskirų kūrėjų drabužius ir iš jų modeliavo tam tikrus derinius, kurie ir buvo eksponuojami renginio metu bei iliustravo ateinančių metų pavasario ir vasaros tendencijas.

"Šie modeliai buvo pateikti kaip miesto mados pavyzdžiai, kur sportiniai rūbai derinami, pavyzdžiui, su sijonais, plastikiniais lietpalčiais, masyviais akmenų karoliais. Arba vyriškuose ansambliuose buvo galima išvysti timpas, šortus, švarką. Tokie dalykai galbūt tarpusavyje ir nelabai dera, tačiau miesto madoje jaučiamas labai stiprus noras tiek pasipuošti, tiek patogiai jaustis. Žinoma, vargu ar tai orientuota į biuro darbuotoją, tačiau puikiai įsivaizduoju ateinantį sezoną kokiame nors Paryžiuje taip apsirengusį jaunimą. Beje, Paryžiuje labai patiko stebėti žmones, čia faktiškai kiekvienas turi savo individualų stilių, ir tai atrodo išties nerealiai. Tuo tarpu kai į Lietuvą atsirita kažkokia banga, visi jai masiškai pasiduoda. Visi tarsi atrodo konceptualiai ir išskirtinai, tačiau galiausiai – vis tiek vienodai", – įvertino pašnekovas.

Turi išlavintą uoslę

Nors ir anksčiau nebuvo mados užribyje, keletą mėnesių "Julia Janus" mados namams atstovaujantis Arnoldas pripažino, jog šioje srityje jam dar gausu įdomių ir neatrastų dalykų.

"Žinoma, mano profesinio gyvenimo pokyčiai daug kam buvo netikėti. Bet iš esmės pakeičiau tik produktą, su kuriuo dirbau, – aiškino A.Remeika, iki tol Klaipėdoje septynerius metus vadovavęs LCC tarptautinio universiteto Korporacinės komunikacijos skyriui. – Tenka daryti daug tokių dalykų, kokius dariau ir anksčiau – tirti rinkas, užmegzti kontaktus, tik, be abejo, jau tenka domėtis visai kita veiklos sritimi."

Anot pašnekovo, nors mados verslas labai glaudžiai susijęs su kūryba, tačiau išties jame labai svarbi vadyba, kuri yra itin kruopšti, su visomis griežtomis taisyklėmis bei savais procesais.

Tai labai akivaizdžiai atsispindėjo ir pasaulinėse mados parodose.

"Išties buvau nustebęs, kaip viskas vyksta greitai, dalykiškai, be jokios lyrikos. Pirkėjas privalo pasirinkti tokį ženklą, kuris turi turėti potencialą būti parduodamas. Be abejo, niekada negali būti garantuotas, kad ir pirkėjai šį produktą tikrai pirks. Tačiau iš esmė žmonės, kurie sukasi šiame versle, turi labai taiklią akį ir puikią uoslę", – įvertino pašnekovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų