Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip išvengti vaikų keliamų scenų parduotuvėje?

2020-09-24 13:21
DMN inf.

Krintantis ant žemės ir garsiai rėkiantis vaikas parduotuvėje – dažna tėvų baimė. Tačiau didelės vaikų užgaidos gali ne tik sukelti nemalonias situacijas viešumoje, bet ir išbalansuoti santykius šeimoje. Tad vaikų psichologė paaiškina, kaip elgtis, kai vaikų norai prispaudžia prie sienos ir kertasi su šeimos finansiniais sprendimais.

Kaip išvengti vaikų keliamų scenų parduotuvėje?
Kaip išvengti vaikų keliamų scenų parduotuvėje? / Shutterstock nuotr.

Būtinas bendravimas

Vienos skaitmeninių finansinių paslaugų įmonės klientų patirties valdymo vadovė Donata Stoškuvienė įspėja, kad kalbėjimas su vaiku apie pirkinius – būtinas.

"Nors vaikų prašymus visada norisi patenkinti ir ypač skaudu būna, kai negali to padaryti, vis dėlto nuolatiniai, net ir maži, pirkiniai gali tapti finansinę šeimos situaciją apsunkinančių išlaidų priežastimi. Liūdniausias pavyzdys – kai tėvų nesugebėjimas susitarti ir su vaiku, išspręsti jo užgaidų klausimo priverčia atsisakyti išties reikalingų išlaidų ar net joms skolintis. Tačiau suvaldyti tokias situacijas be barnių nėra lengva, todėl norime pasidalyti specialistės patarimais, kurie gali padėti išvengti nesutarimų ir finansinių problemų", – teigia D.Stoškuvienė.

Scenų priežastis

Vaikų psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė tikina, kad dramos ar scenos parduotuvėse – nėra stipraus noro išraiška.

"Dramas vaikai kelia, kai būna pavargę, nepavalgę, pikti ar suirzę. Dovanų noras ar scenos parduotuvėse dažnai kyla iš nuovargio ar noro gauti tėvų dėmesio, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į ryšį su vaiku. Jei nuolat pirksite dovanas, užuot daugiau dėmesio skyrę vaikui, scenos niekur nedings", – pataria vaikų psichologė.

Jei nuolat pirksite dovanas, užuot daugiau dėmesio skyrę vaikui, scenos niekur nedings.

Pakeiskite aplinką

Jei su vaiku imate nesutarti parduotuvėje, psichologė rekomenduoja palikti pykčio erdvę.

"Jei matote, kad vaikas krinta, ima rėkti ir niekaip negalite užmegzti su juo pokalbio – palikite parduotuvės erdvę", – teigia M. Skerytė-Kazlauskienė.

Specialistė pataria – palikus ginčo aplinką, kalbėkite su vaiku, bandykite išsiaiškinti, kodėl panašios problemos kyla. Atsižvelkite į vaikų norus, tačiau jų nebūtina tenkinti kiekvieno apsilankymo parduotuvėje metu.

Aptarkite taisykles

M.Skerytė-Kazlauskienė pastebi, kad viešų vietų lankymo taisyklių sudarymas galėtų padėti geriau išsiaiškinti vaiko norus.

"Susitarkite, kaip elgsitės parduotuvėje ar viešoje vietoje. Supažindinkite vaiką su pirkinių planavimu – kartu renkite pirkinių sąrašą, nustatykite limitą, iki kokios sumos pirkti galite nesuplanavę", – sako vaikų psichologė.

Specialistė primena, jog vaikai iki septynerių metų dažnai nori visko, ką tik mato. Todėl pirkinių planavimas ar išlaidų limitai gali ne tik padėti išvengti scenų parduotuvėse, tačiau ir užmegzti pokalbį apie finansus.

Dažniau kalbėkitės

Vaikų psichologė tikina – geriausias konfliktų sprendimo būdas yra pokalbis su vaiku. Svarbiausia prisiminti, kad krizės ištinka kiekvieną šeimą.

"Pasikalbėję su vaiku, nepamirškite reaguoti į jo norus, stenkitės daugiau bendrauti ir klausyti. Svarbiausia ištikus krizei nepasiduoti vaiko emocijoms, nes būtent pasiduodami sukeltai isterijai išmokome vaiką zyzti ir neigiamai reaguoti. Visuomet siūlykite pasitarti ir šnekėkite su vaiku", – pataria M.Skerytė-Kazlauskienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų