- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Liepos 21-ąją Palangoje vyksiančiose garsiausiose Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynėse startuos pajėgi brolių Nemuno ir Nerijaus Dagilių bei Benedikto Vanago komanda. Lenktynininkai vairuos modernų ir greitą „Porsche 911 GT3 Cup“. Tai pats sėkmingiausias visų laikų lenktyninis automobilis pasaulyje, todėl komanda varžybose kelia pačius aukščiausius tikslus.
Nors „GT3“ modelis pradėtas gaminti tik 1999-aisiais, legendinio 911-ojo ištakos siekia ankstyvąjį praėjusio amžiaus septintąjį dešimtmetį. Unikali automobilio forma bei konstrukcija, paremta principu variklį montuoti už galinės ašies, tapo raktu į pergales, kurios sėkmingai tęsiasi iki šiol. Palangos 1000 kilometrų lenktynių istorijoje, nuo pat 2000-ųjų metų „Porsche 911“ automobiliai triumfavo šešis kartus. 2005-aisiais ant aukščiausio pakylos laiptelio užlipo ir broliai Dagiliai. Tąkart lenktynių trasą jie įveikė lygiai per 10 valandų.
Šiemet startuosiantis komandos automobilis pagamintas 2011-aisiais. Savo pirmtakus jis lenkia dar labiau patobulintomis techninėmis savybėmis. Galiniams varantiesiems ratams 3.8 litro darbo tūrio ir 6 cilindrų opozicinis variklis gali perduoti net iki 450 arklio galių. Galingą agregatą „maitina“ talpus 90 litrų kuro bakas, kuris dėl geresnio svorio balanso sumontuotas priekyje. Pastarasis yra dar saugesnis ir patikimesnis, lyginant su ankstesniaisiais modeliais. Kadangi Palangoje bus sunaudotas ne vienas bakas degalų, komanda planuoja montuoti papildomą, sumažinsiantį sustojimų kuro pylimo zonoje skaičių.
Įsibėgėjusį automobilį prieš posūkį patikimai pristabdo stabdžių diskai, kurie yra tokie dideli, jog ant jų nesunkiai tilptų po didelę picą. Visą stabdymo galią realizuoja plačios padangos – vien galinių ratų plotis siekia net 35 cm. Staigų posūkį stabiliai įveikti padeda riboto praslydimo diferencialas, preciziškai paskirstantis variklio galią abiems varantiesiems ratams, o konkurencingumą dar padidina iki minimumo sumažinta automobilio masė: 1200 kg. Nuo dar mažesnės masės GT klasės automobilius riboja tarptautinės automobilių federacijos taikomi techniniai reikalavimai.
Nors „Porsche 911 GT3“ elektronikos sistema ir yra išmani, ji neatima vairavimo malonumo iš lenktynininko. Čia nerasite jokių elektroninės pagalbos sistemų – tik tokiu būdu atsiskleidžia tikrasis automobilio valdymo meistriškumas. Pakanka to, jog savo vairavimą galima analizuoti kompiuteryje įrašytų duomenų pagalba. Kitas įdomus faktas yra toks, jog „Porsche“ inžinieriai pagalvojo ne vien apie greitį, tačiau ir apie ekologiją, nes automobilio išmetimo sistema aprūpinta elektronika valdomu katalizatoriumi, kuris iki minimumo sumažina CO2 emisijas.
Kaip seksis šiuo automobiliu pergalės siekti brolių Dagilių ir B.Vanago komandai žiūrovai galės išvysti lenktynių savaitgalio metu nuvykę į Palangą. Treniruotės ir kvalifikaciniai važiavimai vyks liepos 19 ir 20 dienomis, o lenktynės – šeštadienį, liepos 21-ąją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...