Visuomenėje paplitusi nuomonė, kad automobiliai su dyzeliniais varikliais yra patikimesni, ekonomiškesni ir ilgiau tarnauja. „Iš esmės taip ir yra, tačiau yra keletas bet", - teigia dyzelinius variklius remontuojantys serviso „Aretas" specialistai.
Dyzeliniai varikliai reikalauja daugiau priežiūros, jų remontas kainuoja brangiau. Be to, jie atsiperka tik tada, kai daug važinėjama. Jeigu žmogus per metus nuvažiuoja mažiau negu 30 tūkst. km, didelės naudos iš automobilio su dyzeliniu varikliu jis gali ir nepajusti.
Tai pasakytina ir apie galingus dyzelinus variklius. Jie sukurti ne ekonomijai, o maloniam, dinamiškam važiavimui, tad kuro sąnaudos tikrai bus didelės. Ieškantiems tikrai taupaus dyzelio meistrai pataria rinktis automobilį su 4 cilindrų, 1,6-2 l darbinio tūrio varikliais.
Tiesa, priežiūra ir remontas bus brangesnis negu analogiško benzininio, taigi tai reikia įvertinti. Be to, jei jau nusprendėte pirkti automobilį su dyzeliniu varikliu, būtinai prieš tai apsilankykite specializuotame dyzelinių variklių servise ir pasiteiraukite apie to variklio ypatumus, jo kuro sistemos tipą, remonto išlaidas ir t. t. Jei nusipirksite automobilį su „padrožtu" varikliu, remontas gali kainuoti brangiau už patį automobilį.
Meistrai pasakojo, kad dažnas naujesnio automobilio savininkas piktinasi, kad vien automobilio diagnostika kainuoja palyginti brangiai. Greičiausiai taip yra todėl, kad pati automobilio apžiūrai naudojama įranga kainuoja taip pat brangiai, o dar kasmet reikia atnaujinti naudojamas programas.
Būtent tai ir sudaro nemažą automobilio apžiūros kainą. Beje, detalės dyzeliniams automobiliams taip pat brangesnės už skirtąsias benzininiams varikliams. Senesnio, maždaug iki 1997 m. pagaminto dyzelinio variklio priežiūra ir eksploatacija pigesnė.
Reikalas tas, kad nuo 1997 m. į dyzelinius variklius buvo pradėta montuoti „common rail" sistema, tad tokių variklių vien su atsuktuvu ar veržliarakčiu nepatikrinsi. Prieš pirkdami automobilį tai įvertinkite.
Pasak meistrų, norint, kad variklis tarnautų ilgai ir patikimai, reikia jį saugoti: laiku (kas 10 000 km ar kaip nurodyta gamintojo) keisti tepalus, prieš kiekvieną šaltąjį laikotarpį pakeisti kuro filtrą, patikrinti akumuliatorių ir kaitinimo žvakes.
Dabar rinkoje pasirodžiusius „long life" serijos tepalus meistrai vertino skeptiškai. Pasak jų, tokie tepalai tinka tik naujiems ar sąlyginai naujiems (iki 100 tūkst. km ridos) varikliams. Jei automobilis nuriedėjęs daugiau, tepalus būtina keisti kas 10 tūkst. km. Akumuliatorius ir žvakės prieš žiemą būtinai tikrinamos. Jei akumuliatorius bus išsikrovęs ar, taupant lėšas, nupirktas pigesnis ir silpnesnis, žiemą automobilis gali tiesiog neužsivesti.
Problemų gali kelti ir laiku nepakeistos kaitinimo žvakės. Senesnio modelio automobiliai gali sunkiai vestis tiek vasarą, tiek žiemą. Naujesnio modelio - sunkiau vestis esant -10 C ar panašiai temperatūrai. Kaitinimo žvakės dyzeliniuose varikliuose ne tas pats, kas uždegimo žvakės benzininiuose, tad žvakių keitimą šiuo atveju reikia patikėti profesionalams.
Pasak „Areto" meistrų, kartais, norint pakeisti žvakes, tenka nuardyti pusę variklio. Žvakes, kaip ir akumuliatorių, rekomenduotina naudoti nurodytas gamintojo - tokio pat tipo, tokios pat galios ir kt. Nusprendus pataupyti ir susukti pigesnes žvakes, greitai gali tekti kartoti ne pigią ir ilgokai trunkančią žvakių keitimo procedūrą.
Dyzelinių automobilių savininkai neturėtų pamiršti prieš žiemą pasikeisti ir kuro filtrą. Galima net sakyti, kad kuras ir kuro padavimo sistema yra dyzelinių variklių „silpnoji grandis".
Senesnio modelio varikliai dar galėjo „suvirškinti" ir prastesnį dyzeliną, o naujesnio modelio reikia tik gero, kokybiško kuro.
Serviso meistrai prasitarė, kad pastaruoju metu dažniausiai taiso tuos dyzelinius variklius, kurių savininkai nusprendė pataupyti ir pilti baltarusišką kurą. Tokiu atveju taupymas išeina labai „sąlyginis". Tiesa, baltarusiško dyzelino galima gauti gerokai pigiau, tačiau remontas kainuoja tiek, kad išleidžiamos gerokai didesnės negu buvo sutaupyta sumos.
Varikliams labai kenkia iš naudotų kanistrų ar plastmasinės taros perpilamas kuras. Kuro padavimo sistema turi kuro filtrą, bet, tarkim, jei kanistre prieš tai buvo laikomi klijai, o tik vėliau supiltas dyzelinas, klijų likučiai būtinai pasieks purkštukus.
Meistrai papasakojo atvejų, kai dėl netinkamo kuro išėjo iš rikiuotės visa automobilio kuro padavimo sistema: užsiteršė bakas, užsikimšo kuro padavimo vamzdeliai, netinkami naudoti pasidarė purkštukai.
Jei taip atsitinka, automobilio remontas gali gerokai viršyti automobilio kainą, tad meistrai rekomenduoja nesusigundyti parduodamais „pigiais dyzeliniais automobiliais, kuriems reikia nedidelio remonto". Paprastai tokiu atveju remontas būna labai didelis ir kainuoja labai daug.
Beje, kuro filtrą reikia keisti nepaisant to, koks kuras buvo pilamas. Jeigu filtras laiku nebus pakeistas, kuras ne tik terš kuro padavimo sistemą ir variklį, bet ir suprastės variklio darbas. Užvestas automobilis gali tuoj pat užgesti arba veikti netolygiai. Pajudėjus jausis trūkčiojimai, automobilis „netrauks", iš duslintuvo virs mėlyni dūmai.
Pastebėję savo automobilyje kuriuos nors iš išvardytų požymių, skubėkite į artimiausią dyzelinių variklių servisą, nes net kuro filtro pakeitimą taip pat rekomenduotina patikėti meistrams. Taupyti šiuo atveju neverta.
Taigi, apibendrinant galima pasakyti, kad dyzelinis automobilis bus ekonomiškas ir apsimokės tik tada, kai juo bus daug važinėjama, bus pilamas tik kokybiškas kuras ir automobiliu bus rūpinamasi.
Priešingu atveju, pasak serviso „Aretas" meistrų, ypač žiemą, automobilis gali pateikti savo šeimininkų nemalonių ir brangiai kainuojančių staigmenų.
Naujausi komentarai